/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
R-, R+
Fra : gedestalden
Vist : 474 gange
50 point
Dato : 09-05-04 11:12

Hej, er der nogen her, der kan forklare mig, hvad forskellen på at brænde sin DVD film på en R- og en R+, hhv. RW- og RW+.

Accepteret svar
Fra : stefanahm

Modtaget 60 point
Dato : 09-05-04 12:21

Det er to forskellige medier udviklet af forskellige producenter. Da DVD startede ville firmaerne jo gerne lave deres eget som skulle slå igennem og blive det anerkendte som alle købte. PENGE PENGE PENGE.

Som det ser ud i dag er det mest almindelige og mest gængse DVD-R/RW, denne type kan anvendes og afspilles på/af de fleste afspillere. Flere og flere kan dog også både brænde og afspille + og - medier. Stadig er de fleste modeller, PC eller almindelig DVD, kompatible med DVD-R/RW medierne, Så dette er vel sagtens det der er slået igennem og blevet det gængse mærke. Om det er SONY, Pioneer etc. ved jeg ikke.

Håber dette giver svar nok ellers skriv igen

Stefan

Kommentar
Fra : stefanahm

Dato : 09-05-04 12:26

Hov........

Forskellen på R og RW:
R kan kun brændes på 1 gang, hvorimod RW (ReWriteable) kan overskrives og brændes igen og igen.

Stefan

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 09-05-04 13:26

Tak for svaret stefanahm. Det er svar på mit spørgsmål - det var også hvad jeg regnede med; men var ikke helt sikker.