/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
IBM Thinkpad R30..mere ram !
Fra : lyng
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 29-03-04 13:13

Hallø,
Kan jeg få noget effekt ud af at sætte mere ram i min IBM Thinkpad R30 ?
Den har pt. 128 og jeg tænker på 256/512.
Nu spørger jeg :
Hvilken type ram kan jeg bruge ?
Kan jeg skifte det selv ?
Skal den "gamle" ramstang ud eller kan det nye sættes sammen med det gamle?

På forhånd tak
Lyng

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 29-03-04 14:43
Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 29-03-04 14:43
Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 29-03-04 14:49

det er SD 133 ram
du kan godt selv skifte dem
du kan godt beholde den gamle ram stang i også
din thinkpad kan MAX have 1gb ram i sig.

Kommentar
Fra : max_schou

Dato : 30-03-04 10:48

Lyng... hvor meget vil du ofre på din bærebar?!
Hvis du har nogle tusser tilrådighed skulle du nok købe dig et ramblok med 512mb. Derefter smider du din gamle ram ud..! ram kan godt arbejde sammen, men hvis der er for stor forskel på ram'ne så kan det være med til at gøre din bærebar lidt langsommere! -højst sandsynlig hvis du bruger ramblokke fra to forskellige fabrikanter!!!! (har selv været udsat for det med min IBM a21m)
anbefaler dig: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22120

Håber du kan bruge det... ellers kan du bare skrive til mig :D

/Shinji alias Max :P