/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Noget til at dække skærmen med?
Fra : Humvee
Vist : 597 gange
50 point
Dato : 25-02-04 09:53

Jeg sidder ofte 10 til 12 timer i træk foran skærmen.
Og det kan virkelig ses. Næste dag ser jeg ofte ret så smadret ud.
Så har jeg hørt at man kan få et eller andet man klistrer på skærmen der tager det værste.

Men er der andet man kan gøre?

Hvad anbefaler i?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 09:55

Er det skærmen eller dig vi snakker om?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-02-04 10:21

Man kunne engang købe nogle filtre, der skulle tage strålerne, men den bedste løsning idag er en korrekt justeret TFT skærm. Meget behagelig.
Min kone klagede meget over trætte øjne og så fik hun en 17" TFT og nu er der ingen problemer med øjnene.
Bjarne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-02-04 12:48

Man kan sagtens få noget til skærmen se dette link hvor der kan fås en slags
http://www.ergoteam.dk/products/monitorfilter/monitorfilters.htm
Men der findes mange muligheder, men er dette ikke løsningen findes der et utal hvis du søger http://www.google.dk/search?q=sk%C3%A6rmfiltre&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=
her på google

//bentjuul

Kommentar
Fra : Humvee

Dato : 25-02-04 13:15

Det er mig refi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 13:49

Husk mellemrum ellers virker smiley ikke.
Hvis det er dig - hvorfor så klistre noget på skærmen?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-02-04 13:54

Nå spøg tilside
Strålingen fra skærmen er ubetydelig med mindre det er en gammel skærm.
Men ellers, som andre foreslår, helt klart en TFT skærm.
En 15" svarer til en 17" normal skærm - så den er sikkert stor nok.
Den trætter ikke øjnene - og er meget mere behagelig at kigge på.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 50 point
Dato : 25-02-04 16:11

Man kan blive meget træt i øjnene, hvis man bruger en for lav opdateringshastighed på skærmen! Sæt den så højt som mulig ved at højreklikke på et tomt sted på skrivebordet. Derefter går du ind under egenskaber > Indstillinger > Avanceret og Skærm.

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 25-02-04 20:15

Hvad med at holde en pause hver 45-50 minut, det har hjernen også godt af, det hjælper for mig, især hvis det er en hvid baggrund skærmen arbejder på (tekst).

Godkendelse af svar
Fra : Humvee

Dato : 26-02-04 00:18

Tak for svaret tedd. Det hjalp jo med det samme.
Og tak til jer andre også, jeg køber mig snart en fladskærm kan jeg høre på det hele

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-02-04 00:54

Så lidt!