/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Automatisk opstart af Compaq Presario 58~
Fra : joniaya
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 10-02-04 10:40

Hej med jer.

En kollega til mig har et problem med sin Compaq computer. En lidt ældre model.
Problemet består i at maskinen automatisk starter op, når man sætter stikket i strømdåsen. Er det muligt at undgå dette på en eller anden måde? - Så vil jeg gerne høre fra jer derude.

På forhånd Tak.

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-02-04 10:48

Prøv at kigge i BIOS under strømstyring. Tryk F10 eller F8 ved opstarts logo. Slå alt "AutoOpstart" fra i BIOS.

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 10-02-04 12:08

Det er noget der er opstået pludseligt. Faktisk fra en reinstallering fra Windows 98SE til Windows XP Professional.

Min opfattelse var det ikke automatisk kan ændre funktioner i BIOS?

Kommentar
Fra : wilsonweb

Dato : 10-02-04 13:33

Hvis det er en Compaq Restore er der en skjult partion på disken som "er" BIOS. Hvorimod er det en ny disk med en ren Win98 installation er det en anden sag. Du kan evt. prøve at se i "Kontrolpanellet" - "Strømstyring" om det ændrer noget at rette der.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-02-04 15:48

Hvis du har wake on lan sat til i bios kunne det være det!

Accepteret svar
Fra : Ortman

Modtaget 50 point
Dato : 12-02-04 09:57

Hej!

Jeg har haft et lignende problem med en ældre computer efter installation af XP.

Prøv at kigge i Windows XP: menuen start - kontrolpanel - klassisk visning. Så kommer der et ikon som hedder "strømstyring". Vælg fanen APM og sæt flueben ud for: "aktiver avanceret strømstyring". Det virkede i hvert fald for mig....

Mvh Ortman

Godkendelse af svar
Fra : joniaya

Dato : 04-05-05 08:50

Tak for svaret Ortman.