/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
partitionstabel ugyldig.......
Fra : xtube
Vist : 617 gange
30 point
Dato : 08-02-04 16:36

jeg skulle starte min com. op men den skrev dette i bunden...partitionstabel ugyldig hvad betyder det og hvad gør jeg

Kommentar
Fra : GunnerG

Dato : 08-02-04 16:47

det lyder som om du har delt din harddisk op i flere dele, prøv at starte op i safe mode og kør en scandisk.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-04 17:41

Du har måske slukket comp mens den flyttede filer.
Hvis du kan starte (boote) på en win98/95 diskette så skriv efter
A:\>fdisk /mbr og tryk enter
Så kan du være heldig at den retter sig.
Ellers læg dit styreprogram ind igen oven på det gamle.
Følg evt. denne vejledning hvis det er XP
http://www.hcma.dk/
tips og tricks
rul ned til >Installering/Repair:<
Emesen.

Kommentar
Fra : w3ird0.dk

Dato : 09-02-04 19:59

Hvis det er windows XP skal du nok have installations cd'en i og starte op med reparation af system og køre FDISK /MBR derfra da en win9X diskette ikke kan læse NTFS filsystemet.
Det kan anbefale at anskaffe sig Powerquest Partition Magic i en rimelig ny udgave til at reparere diske.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 08-03-04 13:59

Få fat i en windows boot-skive og smid den i, genstart og installer windows igen...
(gør den det igen så udskift din harddisk!)

Mvh. Cooper