/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med grafik!!
Fra : Faur_the_one
Vist : 510 gange
200 point
Dato : 20-01-04 00:28

Jeg har lidt problemer med mit grafikkort tror jeg,, når jeg spiller, går alt pludselig i stå, og computeren skal genstartes, dette gælder også pauseskærmen,
jeg køre xp, directx 9,0b, det er et GeForce 2 ti,, Hjælp

Accepteret svar
Fra : acronym

Modtaget 210 point
Dato : 20-01-04 01:14

Sandsynligvis er det en driver som ikke er opdateret, eller dit kort kan simpelthen ikke håndterer spillet (dette sker ofte).

Den billige løsninger af dowloade en driver fra http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_53.03.

Kør evt. herefter dxdiag (start -> Kør -> dxdiag -> Ok), for at få et overblik over "grafiksituationen"

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-01-04 01:26

Et lille tip hvis du følger acronyms råd, afinstaller driveren i Kontolpanel - Tilføj/fjern Programmer (Nvidia drivere lægger også lidt software ind), Fjern driveren fra Kontrolpanel - System - (hardware) - Enhedshåndtering Klik på Skærmkort - Fjern. Genstart. Du starter op i standard VGA og kan godt installere den nye driver.
Jeg har ved flere lejligheder oplevet at et GeForce kort har drillet på grund af dårligt installeret driver, og har løst problemet som beskrevet.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 20-01-04 08:18

En af mine venner havde samme problem når han f.eks spillede DoD, CS eller bf .. Det eneste der hjalp var at geninstallere XP

/Zerg

Kommentar
Fra : Faur_the_one

Dato : 20-01-04 09:03

Driver er opdateret, og xp er geninstalleret op til flere gange, Det må jo nok ende med et nyt grafikkort, tak for jeres indlæg,,
Faur
Jeg prøver lige jeres råd engang til, det kunne jo være.............

Kommentar
Fra : ZeD_ZyprezZ

Dato : 20-01-04 11:05

det kunne gost lyde som dine OpenGL eller Direct3D ikke er indstillet ordentligt prøv at

Kontrolpanel -> Skærm -> instillinger -> advanceret -> OpenGL ->

og sæt så til Best preformence

Kontrolpanel -> Skærm -> instillinger -> advanceret -> OpenGL ->

og sæt så til Best preformence

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 11:24

Det kunne også skyldes at din CPU render varm. Hvad er din CPU temp ? I nogle BIOS versioner kan man se det der. Løsningen kunne være bedre køling eller blot en 'støvsugning' af din comps indmad.

Selve grafik chippen kan få samme problem. Løsning: Mere køling

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-01-04 11:25

Ps. temperaturen for både CPU og grafikchip må helst ikke være over 50 grader celsius.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 20-01-04 17:49

Har du prøvet dette!
Start - Kontolpanel - System - Avanceret -
Under Ydeevne - klik på Indstillinger
På Fan klik på Avanceret
Under Virtuel hukommelse - klik på Skift
Under Brugerdefineret størrelse: skal du ændre "Størrelse ved start" til lidt større, og også i "Maksimal størrelse (MB)" til større tal! (hvis Brugerdefineret størrelse) er ikke blevet vælgt, skal du vælge den første ikke!)
MVH

Kommentar
Fra : Faur_the_one

Dato : 21-01-04 22:34

Alt er prøvet,, intet virker, lortet bliver kastet, tak for alle jeres gode indlæg
VH

Faur

Godkendelse af svar
Fra : Faur_the_one

Dato : 21-01-04 22:36

Tak for svaret acronym.