/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mangler driver
Fra : PennyX
Vist : 434 gange
50 point
Dato : 19-01-04 16:01

Har en Compaq Presario 700ea Notebook med touchpad mouse, kan ikke finde driver til Compaq optisk trådløs mus Model 9120RF ( ikke USB ) Jeg vil lige sige ved Sluk/tænd kommer der ingen info om nyt hardware fundet, og mussepilen lever sit eget liv så jeg er i behov af en driver. HP kunne ikke hjælpe ???
Er der nogen derude der kan?

Venlig hilsen
PennyX

PS: Har kun 98 point til rådighed så jeg kan kun klikke på 50 point sorry, men håber alligevel på hjælp.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 16:07

Prøv på compaq´s hjemmeside www.compaq.com

PS. Du kan da give de point du har lyst til (bare skriv tallet)
I øvrigt er pointene ikke det vigtigste (hjælpen er vigtigere)

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 16:39

Til refi

Tak for forsøget, men HP er også Compaq og som jeg skrev så kunne de ike hjælpe mig.

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-01-04 16:42

Har du prøvet denne??

http://www.drivers.com/

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 16:42

Hej PennyX

Jeg bliver nød til at spørge dig om det er det rigtige navn på musen.
Da HP/Compag ikke har noget ved det navn
(deraf vel oxo problemet)
kunne det være et andet nummer du skulle kikke efter - eller en anden producent?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-01-04 16:44

Ups, sorry, der var engang hvor den adresse havde drivers til snart sagt alt, men jeg har lige kigget, og den har vist skiftet indehaver, undskyld

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-04 16:46

Hmm? Hvilket styresystem bruger du?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-01-04 16:47

men denne er måske en mulighed

http://www.driverguide.com/

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 16:48

Til Kool

Der står kun Compaq på toppen af musen og modelnummeret er på undersiden.

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 16:51
Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 16:51

Til tedd

Jeg bruger XP home edition

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 16:54

Hej igen

ok - der er oxo kun fordi jeg har set Logitech muse med HP's logo på.
Har en på min gamle pc :)

Ja, styresytem kunne være rart at vide
har du prøvet at vendte med at sætte musen til, til efter pc'en er startet op?
(er der batt i?) <-- sorry, men det kan jo smutte at man glemmer det

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 16:54

ok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-04 16:55

Du må da kunne bruge standard musedrivere. Hvor mange knapper og lignende er der på musen? Noget andet kan være batteriet eller der ikke er klar forbindelse mellem mus og receiver! receiveren skal osse helst væk fra andre radiostøjskilder!

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 19-01-04 16:55
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 16:58

Det lyder da utroligt at producenten ikke kan hjælpe.
Nu kender jeg ikke den specifikke mus, men har du prøvet med en anden og i så fald med hvilket resultat?

Evt kan du kigge her http://www.driverguidetoolkit.com/

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 17:09

Til Kool
Det hjalp ikke at starte op uden musen og så sætte den i, der var batterier i:

Til ofa
Linket er som jeg ser det et driver request board, hvor folk søger drivere.

Til tedd
Der er to knapper og et scrollhjul

Til refi
Der er koblet en "meget" gammel 2-knap mus til og den kører fint.

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 17:15

Hej hejjj :)

Igen er dumt spørgsmål.
hvilket underlag er der under den optiske - det må jo ikke være glads eller reflekterende ting.
(meget uvævne ting kan oxo være dårlig valg.)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 17:18

Det kunne være sender modtager ikke har fået forbinedelse.
er der en knap under sender og modtager, som foretager en forbindelse.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 17:20

hvisdet så er på plads, så må musen være defekt.
da du jo har driver inde til standart mus - som den skulle køre på.
da du har prøvet med en anden mus, er det ikke indgangen.
(imo)
Mvh KoL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 17:22

Det lyder mere som om musen trænger til reparation (udskiftning)
Min egen optiske kan finde på de sjoveste ting når den mangler strøm.
Samme problen opstår hvis et eller andet ligger i vejen på skrivebordet.
Jeg tror ikke det er et driverproblem (hvilken Win-version?)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-01-04 17:24

Undskyld den med Win-version den smuttede.
Er mus og modtager sat til samme kanal?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-04 17:25

Ak ja Gentagelser fremmer måske forståelsen?

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 17:28

Til Kool
Har en normal mussemåtte
Sender og modtager ter sig som beskrevet i mnual for musen
Musen fungerer ok på min PC men vil ikke på min Notebook

Til refi
Musen fungerer ok på min PC men vil ikke på min Notebook

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 17:30

ikke for at modsige dig refi - det var oxo det jeg tænkte, men
da der ingen driver/utility installeret til musen. kan Penny vel ikke se det nogensteder - vil jeg tro.
derfor undersøg mus/modtager for en forbindelseskanp - den skan nok sørge for at de køre samme kanal

har du en anden pc - som du kan prøve at sætte musen til?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 17:32

hehe - langsomme mig..
:)

ok - så MÅ musen være defekt (imo)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 17:33

hov - og for hurtig oxo :X
den virkede jo på den stationære.
undskyld

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 17:35

hvilken driver bruger den på den stationære?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 17:57

Till Kool

Jeg er desværre ikke expert.
Ser jeg rigtigt efter driver når jeg kigger ind i enhedshåndtering på den stationære under mus og andre pegeenheder / driver
Her står Microsoft PS/2 mouse version 5.1.2600.0
Vil der stå det samme hvis jeg kobler den optiske mus til den stationære eller vil der så stå en anden driver???

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 18:10

Undskyld, men svarret forvirrer mig lidt.

Det jeg leder efter er hvilken driver den optiske mus bruger når den er koblet til den stationære.
står det så: Microsoft PS/2 mouse version 5.1.2600.0 ?
Og hvilken driver den optiske mus bruger når den er koblet til den stationære.
står der så det samme?

er det XPhome- på bægge pc'er?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 18:11

og ja det er der man ser det :)

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 18:15

Til Kool

Jeg kommer straks tilbage, jeg genstarter lige maskinen.

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 18:25

Til Kool

Har genstartet stationær med optisk mus og under driver står der det samme
Microsoft PS/2 mouse version 5.1.2600.0

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 18:27

hvilken version af windows er der på den stationære.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 18:28

Til Kool

Der er XP-home på både stationær og bærbar

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 18:56

OK - så må det jo være noget andet på den bærbare.
den mus der er på den bærbare - er det sådan en "finger felt" ?
Hvis et er så prøv at deaktiver den helt, en start med optisk mus, og se hvad der sker
(finger felter kan være spasser engang imellem)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 19:08

Til Kool

Den bærbare her et "finger felt"

Dumt spørgsmål fra mig!
Du siger deaktiverer dette.

Under driver har jeg tre muligheder.

Opdater driver
Annuler opdatering
FJERN driveren ( jeg klikkede og fik en advarsel der sagde - Du er ved at fjerne denne enhed fra dit system.

Hvordan kommer man så tildage til den driver som "finger feltet" bruger hvis det ikke lykkedes med den optiske mus.

Driveren hedder Synaptics version 5.7.0.0

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 19:28

Til Kool

Der er noget jeg ikke forstår.

På stationær med gammel standard-mus eller ny optisk mus er der samme driver - Microsoft PS/2 mouse version5.1.2600.0

På bærbar med gammel standard-mus eller ny optisk mus ( som jo ikke fungerer ) er der samme driver - Synaptics PS/2 Port Touchpad version 5.1.2600.0

Vil det sige at den gamle standard-mus kører via Touchpad driver men at en ny optisk mus skal have sin egen driver?

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 19:35

How...
Jeg trode du sagde at den bærbare havde "Microsoft PS/2 mouse version5.1.2600.0"..
altså det samme driver som den Stationære.
er du sød at bekræftige hvilke pc'er der har hvilke driver installeret..
(den bærbare kan have to enheder tilsluttet og installeret)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 19:37

Til Kool

Tak for at du har forsøgt at hjælpe mig, jeg må dersværre lukke ned nu. Skal have sat noget mad over, jeg checker efter kl. 23.30 om du har lagt svar ind på de sidste to skriv jeg sendte til dig.

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 19:40

Hej igen Kool

Jeg nåede ikke langt med maden

Svaret på dit spørgsmål ligger lige før dit sidste skriv til mig.

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 19:41

Havde ikke set det første svar - My bad, sorry.

Annuler sidste spørgsmål

Istedet: har den bærbare flere mus installeret?

(deaktivering tager vi hvis vi kummer så langt)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 19:47

Til Kool

Hvad mener du med " har den bærbare flere mus installeret"

Den bærbare har sit touchpad "finger feltet" som slår fra når man stikker den en mus, driveren der den samme - Synaptics PS/2 Port Touchpad version 5.1.2600.0

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 19:55

Heysan :)

Du kan prøve dette:

deakativer finger feltet
Fra enhedshåndteringen finder du "Mus og andre pegeenhede"
Tryk på det lille "+" forand - en liste vil så komme frem med alle enheder.
Hvis der kun er touchpaden, så maker den og tryk "deaktiver" (Jeg ved ikke om det er muligt med denne enhed)
Den kan aktiveres på samme måde igen.
genstart puteren med optisk mus i.
Hvis der er flere enheder - fortæl mig hvad.

Hvis der ikke er andre enheder og det ikk er mugligt at deaktivere touchpaden
Så prøv at tvinge en standart MS driver igennem. (ikke for touchpad enheden)
(spørg hvis du skal have mere info)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 19:56

rettelse:
Hvis der kun er touchpaden, så maker den, HØJREKLIK og tryk "deaktiver" (Jeg ved ikke om det er muligt med denne enhed)

Mvh KoL

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 19:58

Til Kool

Jeg dummer mig

Det er forkert version på bærbar som jeg skriver

Den korekte vesion er

Synaptics PS/2 Port Touchpad version 5.7.0.0

Sorry
PennyX

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 20:01

Til Kool

Jeg kan godt HØJREKLIKKE men får kun mulighed for at opdaterer eller FJERNE.

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 20:07

Til Kool

I Enhedshåndtering / Mus og andre pegeenheder er der kun "Synaptics PS/2 Port Touchpad"
Den kan man altså ikke Deaktiverer/Aktiverer men kun FJERNE

Hvordan tvinger men en standart MS driver igennem. (ikke for touchpad enheden)

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 20:08

Jeg tror bare du skal af installere alt hvad der hedder mus,driver i enhåndshåndtering,slukke pcén---starte pcén igen ,hvis du har log in ,brug "enter"--sæt musen til og gør så som PCén siger
PS Du ved godt at trådløs mus skal fange modtageren med den lille knap på undersiden.Alt det andet lyder skørt når du kører XP

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 20:15

Hej Kool

Nu slutter vi for i dag, mange mange tak for forsøget.

Jeg ved jo godt at trådløs mus skal fange modtageren, den kører jo fint på den stationære.

Kan du have det godt.

Mange hilsner fra
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 20:25

ello

Kontrolpanel / tilføg hardware.
tryk næste.
Maker "Ja, jeg har...." - tryk næste.
find "tilføj en ny hardwareenhed" (nederst) - tryk næste.
Maker "søg efter og installer... " - tryk næste.
Hvis den finder en mus, eller ander der ikke er installeret - weeee :D
put windows cd'en i og lade den finde den bedste driver.

hvis den ikke finder en mus
så sig - det er lavet om i XP. så jeg skal lige kikke lidt.

Btw- har du ikke fået en cd eller diskette med til musen?

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 20:28

det var ikke mig der spurte om modtagere igen
lol - det vil jeg ike have skyld for - hehe
;)

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 20:51

Hej igen Kool

Jeg har desværre ikke en Windows-CD, så der kan jeg ikke hente en driver til musen, jeg har købt den bærbare brugt.

Musen fulgte med den stationære, og der var heller ikke nogen CD med, så jeg har et problem

mvh
PennyX

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 20:58

Hej ofa

Jeg fårstår ikke rigtigt hvad du mener med "du skal af-installere alt hvad der hedder mus,driver i enhåndshåndtering"

Jeg kan kun FJERNE driver men der kommer så en ADVARSEL´om at "Du er ved at fjerne denne enhed fra dit system"

Hvordan kommer man så tildage til den driver som "finger feltet" bruger hvis det ikke lykkedes med den optiske mus.

Jeg har ingen Windows-CD hvor jeg kan hente driveren.

Jeg ved jo godt at trådløs mus skal fange modtageren, den kører jo fint på den stationære.

mvh
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 21:13

Hej Penny :)

Imo, skal du ikke fjerne driver fra fingerfeltet - du har jo ikke driveren på cd.
så skal du bare til at bøvle med det oxo
Jeg har kikket lidt rundt.
dette er en driver til Compaq optisk mus med scroll
http://support.tandy.com/Download/software/260-0752.EXE

og denne er til Compaq ps2mus med scroll
http://support.tandy.com/Download/software/900B99EN.EXE

det kunne være der er en af dem der virker.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 21:17

lige som en sikker hed
Det er ikke sådan at dit key bord til den stationære oxo er en Compaq -
altså et samlet Keybord med mus, og at du har en cd til keybordet.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 21:17

Du siger ja til at fjerne denne enhed,XP indeholder og install selv driverne,hvis ikke kommer der en løsning,du må da også have fået en driver cd rom med!Fjern du nu bare driveren til musen --luk pcén--start-sæt musen i,så sker der noget,det er en af fordelene ved XP

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 21:21

Hej Kool

Jeg vil forsøge mig med disse

Jeg checker ind senere

mvh
PennyX

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 19-01-04 21:27

Hej Kool

Jeg har ingen CD til noget som helst, hverken til stationær eller bærbar, der er kun taget recover CD'er af hele systemet og jeg mener ikke at man kan hente noget ud af dem.

mvh
PennyX

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 21:29

Ofa:
Windows indeholder kun nogle driver, dem der er med i PnP ordningen.
selv ved skift af Gfx kort, skulle jeg have cd'en i igen , selvom kortet havde været i en gang før.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 21:46

Undskyld,Syntes i ikke selv det er at overdrive for at install en mus??Musen -Keyb må da sgu da have et navn.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 21:49

Når man går i google--cordles mouse og bagefter søger på model Model 9120RF ,henviser den til Samsung cordles mouse.Og så lige et spgm,hvad er et fingerfelt??

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 21:54

Undskyld ,jeg er med,har selv en IBM ,men var ikke klar over det hed fingerfelt

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 21:58

Undskyld ,jeg er med,har selv to IBM ,men var ikke klar over det hed fingerfelt,men PCén bryder da ikke sammen fordi man afinstall ,der må da være nogle konflikter driverne imellem,så mit endelige råd er afinstall og begynd forfra,det nytter ikke at blive ved at prøve at tvinge den,XP løser selv de fleste problemer,når jeg geninstall på den bærbare er der da ikke problemer med at finde det ene eller det andet

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 22:02

Com'on ofa.
touchpad om du vil - så længe forståelsen er den..

Hvis du fand driveren - ffs, så giv hende den!

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 22:03

eller ham?

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 19-01-04 22:05

Ofa:
Som tidligere nævnt har Penny in cd'er over hovedet.
så det er jo ikke muligt at gen - installere.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 23:22
Kommentar
Fra : ofa

Dato : 19-01-04 23:24

Hos Compaq,håber nu der er noget du kan rode frem,men mener staadig du skal

Kommentar
Fra : sussiebus

Dato : 10-02-04 22:27

Hej! Jag har läst lite om ditt problem, därför att jag har samma problem. Jag har samma Compaq trådlös optisk mus, men ingen drivrutin. Undrar därför om du lyckats hitta någon lösning på detta? Tacksam för svar,

Sussiebus

Kommentar
Fra : PennyX

Dato : 10-02-04 23:25

Hej Sussiebus

Jeg fik ikke løst problemet, så jeg købte en anden mus.

Venlig hilsen
PennyX

Kommentar
Fra : sussiebus

Dato : 10-02-04 23:34

Segt..men tack ändå för svaret.

Sussiebus

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 07-06-04 10:21

Så er problemet jo oxo løst ;P