/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Defragmentering
Fra : seagate
Vist : 185 gange
40 point
Dato : 21-12-03 22:08

Hvorfor kan jeg ikke defragmenterer mit C-drev. Den går igang men når ikke videre end 0%. ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-03 22:10

win 98 ?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 21-12-03 22:16

Prøv at defragmentere i fejlsikret tilstand.
Du kommer ind i fejlsikret tilstand ved at taste f8,
lige før windows-logoet kommer frem.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-12-03 22:17

hej
Muligvis har du andre programmer der køre og laver ændringer på hardisken..
Så luk alle programmer og træk netstikket ud - da du jo heller ikke skal have internettet til at lægge noget på hardisken.
Se om det ikke hjælper.
mvh
Benjamin

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-12-03 22:19

Hejsa

Prøv at tage et kik på dette links

http://www.wintip.dk/hotspots/ts/ts1.htm

Generelle problemer med Diskdefragmentering:

Mvh Brian

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 21-12-03 22:19

Antivirus
Hvis du evt. har et antivirus proggram kørende, kan du ikke defragmentere.
Eller som de andre rigtig anfører, luk ALLE programmer.

MVH
JMS

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-03 23:16

Holder med Rellom.
Det nemt i fejsikkert , det går stærkt i fejlsikkert , og nettet er lukket
for indbrud i mens.
Alt man skal gøre er den med F8, ikke ud og kikke på links og links og links.
Syntes ikke det behøver at være så tekniskt.
Ellers kunne det næste spørgsmål være Hvad er APPLOG osv.
men wintip er da en god side som jeg kikker forbi på jævnligt.
Prøv at hive stikket ud af pc'ens netkort og se hvor hjælpeløs man bliver.
F8 virker stadig.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 22-12-03 17:51

Jeg tror, du har en stor Hard disk, som er fuldt med meget ting, og du har for lidt RAM.
Hvis det er det, så skal du bare have mere RAM!
MVH

Kommentar
Fra : shubassdk

Dato : 28-12-03 15:43

Jeg har samme problem og har Win98. Min computer er, imodsætning til Axencrone siger, meget lille (14 GB harddisk. Ikke min skyld, jeg vandt den). Derudover får jeg hele tiden meldingen "for få systemressourcer". Jeg har 127 mb RAM. Skal jeg købe større harddisk, mere RAM, nyt styresystem eller hvad?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 28-12-03 16:56

Win98 er ok, men som altid , sørg for at holde systemet opdateret,
På linket briani skrev ligger en lille fil kaldet 'defrag.reg'
det direkte link er:
http://www.wintip.dk/filer/defrag.reg
Dette er en lille fil der gør, at næste gang pc'en genstartes , starter defragmentering først.
Filen skal selfølgelig lige atkiveres først, med et dobbelt klik.
Men selv om at det starter før windows, så er visse ting alerede aktive,
jeg oplevede en genstart ved 52% defrag af c-drev, hvilket må tyde på at der er andre aktive pgm.
Så altså , jeg tror på :
Genstart... F8... fejlsikkeret... defragmentering
shubassdk -->> tror du mener 128mb ram og det er ok ! 14GB HD ?? det er da også ok.
Jeg har selv en 'ældre' pc på 450mhz - 128mb - 8.5GB - Win-ME, og den kan da spille dvdfilm.
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 05-01-04 19:27

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms