/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Lov ikke at grine...
Fra : fridaflip
Vist : 370 gange
50 point
Dato : 16-11-03 15:03

Overfald mig nu ikke, fordi det måske ikke er den rigtige kategori. For mig er det nemlig den helt rigtige
Jeg sidder og vil lægge billeder ind fra en CD-Rom. Jeg ved de er der (har nemlig set dem) men drevet(hedder det ikke sådan) nægter nu pludselig at læse skidtet ind
Hvad har jeg gjort forkert? - for man kan sgu da ikke slette noget som er brændt - eller kan man?*gg*
Frida

Kommentar
Fra : A.Wegge

Dato : 16-11-03 15:10

CD'en er sandsynligvis blevet fedtet eller ridset. Prøv at polere den med en fnugfri, blød klud og lidt isopropylalkohol (eller sprint).

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-11-03 15:17

>Frida.

Nogle CDrom drev vil ikke læse data, der har anstødelig karakter, Men prøv som A.Wegge skriver, med et godt sprint (undskyld Wegge)

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-11-03 15:32

Nå.... men så *sprinter* jeg lige ind til naboen. Det der iso..bla...bla er vist noget han kan hjælpe med.

Og dig Ram

Frida

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-11-03 15:50

Hussa-hejsa.
Anstødelig karakter.......hm. I øvrigt hedder det Isopropylalkohol. Men husk "Opbevares utilgængeligt for børn".
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-11-03 16:00

>Ibasa.

Hvorfor passe på (træsprit) - man kan sagtens se, hvis man har drukket det - man blir' blind Og drikker man meget, så blir' man meget blind

Ram

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-11-03 16:12

Ram2 din gav
Alt i denne verden er et valg. Det er rigtigt at man bliver blind af at drikke træsprit, Men man kan jo vælge at sige:
"På den anden side så har jeg jo set det der er værd at se".
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-11-03 16:18

>Ibasa.

Kan se det for mig - På Stortorget i Malmö sidder en svensker med en næsten tømt flaske isopropylalkohol og synger: "Jeg fik set hvad jeg ville........."

Ram

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-11-03 16:25

< ja det kan jeg osse.
Det er straks værre hvis fru/frk flip flipper ud.
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-11-03 16:28

>Ibasa.

Fridaflip - Naaajjjjjj - Hun har en tålmodighed på str. m. en jumbojet.

Ram

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-11-03 16:28

Hold da kæft hvor er I kloge især dig Ram. Hold dig væk fra de sex sp.
Du har ikke godt af det*LOL*

Frida

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-03 16:30

Inden du gnider alle dine billed-data af, så kan det være brænderen som ikke har lukket den CD du ikke kan læse. Og så er det kun brændere af samme type som kan læse den.
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-11-03 16:34

>emesen
Jeg gnider og gnider, men der sker ikke en dyt

Jamen... jeg har jo set de billeder*LOL* så det må være noget andet der er galt.

Frida

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-11-03 16:36

Nu er det altså METHYLalkohol, som kaldes træsprit. Isopropylalkohol = iso-propanol er det samme som karburatorsprit. Og så er det jo nok ikke et spørgsmål om fedtede fingre på disken, somFrida har problemer med, men derimod, hvilket program, hun skal åbne med - eller hvilket drev. Gamle CDROM-drev er ikke alle lige villige til at acceptere enkeltbrændte skiver af CD-R typen.
Kære frida - kan din PC "få øje på" CDen, når du har proppet den i og lukket skuffen? Du skal dobbeltklikke på "Denne Computer" og se, om du kan få øje på Arev (floppy), Crev (harddisk) og Drev(CD-skuffen). Dette er de sandsynligste placeringer. Hvis du har øje på CDROMdrevet, så dobbeltklik på det, og se om du kan finde noget som minder om en samling billeder. Bliv ved at dobbeltklikke, så længe der er reaktion. Din PC finder selv ud af hvad billedfilerne skal åbnes med, hvis den har et godt program til jobbet. Ellers spørger den dig, hvilket pårogram, du skal åbne med, og så må du finde en flink nabo, som kan hjælpe dig med et godt program til jobbet. Måske ligger der endda ét på samme CD som billederne!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-11-03 16:44

>pbp_et
Det lyder godt nok indviklet det du skriver Sidst jeg så billederne - poppede der sgu da bare et icon ned i proceslinien, som jeg så hev frem.

Frida

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 16-11-03 16:47

>pbp_et

Du har fuldstændig ret, men jeg idiot lod mig vildlede af denne HP http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/5805.html
Sorry.

Så Frida - drik det bare - skulle give en sexet stemme

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-11-03 17:03

Tjah - men virker det? var det på din egen maskine, det bare drønede frem? Nu er det jo svært at se på denne afstand, hvor meget styr du har på PC-en i firvejen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-03 17:06

Kan du læse andre cd-rom'er.
Prøv at lægge billed CD-rom'en i>denne comp>CD-rom>dob-klik>viser den noget.
Emesen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-11-03 17:10

Hejsa frida

Prøv at gå ind i dit kontrolpanel og åbn mappen mappeindstillinger,klik på fanen vis
Gå ned hvor der står skjulte filer og mapper
Her sørger du for at vis skjulte filer og mapper-er markeret
Prøv det

Mvh Brian

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 50 point
Dato : 16-11-03 17:12

Hej, Frida. Har du ikke sådan en "Stifinder" som du kan traske rundt i og kikke på filerne på dine forskellige drev?
Du skal nok ikke sidde og vente på, at det der ikon dukker op.

Og øøøh, har du set de billeder fra den CD-rom på den samme computer?
Og har du lagt CD-rommen i det rigtige drev? (jeg har 2 drev, -et DVD og et CD-rom)

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 16-11-03 17:25

Hold da kæft.... det er flovt Birgitta du er en engel. Som kvinde braser du lige ind med en total logisk kvindelig forklaring
Det var det forkerte drev*gggg*

Frida

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-11-03 17:28

Godmorgen kære Frida

Brian

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-11-03 17:31

Jeg har selv været der... (Jeg griner sletikke.....)

Godkendelse af svar
Fra : fridaflip

Dato : 16-11-03 17:48

Tjaae Brian - der er så meget jeg ikke har styr på PC'er er noget af det*S*

Tak for svaret Birgitta

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-11-03 17:53

OOOOOoooo -er det ikke rart, at kandu ikke kun er for EXZPERTER og nørder? -tak for accepten af mit svar.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 16-11-03 17:57

Hejsa igen Frida

Man kan jo ikke have styr på det hele vel

Mvh og en forsat god aften
Brian

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-11-03 18:20

Hold da K*ft

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-11-03 18:41

Ja - Birgitta er jo efterhånden ved at være expert.
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-11-03 18:46

De enkleste løsning ligger som regel lige for Det er ikke til at se skoven for bar træer

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-11-03 17:28

Nøøøh, tak, emesen... Sådan føler jeg mig bestemt ikke spor.. Men jeg må da indrømme, at jeg har lært en hel del om det kære PC-dyr indenfor den sidste måned.. Og i hvert fald er jeg nok ved at være expert i begynderfejl.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-11-03 18:44

Computere er ren logik, bygget af logiske kredse, ganske vist lidt kompliceret men logisk det er det. Og den omgang - Birgitta var i gennem med sin comp - og klarede det, syntes jeg var flot. Stor respekt.
Emesen.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 17-11-03 18:58

*LOL*
"BEGYNDERFEJL" - Hva' filan mener du Birgitta?? Bare fordi man ikke liige har styr på det med billeder
Og den med "kompliceret logik" - klart nok

Frida

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-11-03 17:40

SåSå,-Frida.. Jeg har lavet begynderfejl til husbehov i snart 10 år. Og det er det 3. PC-dyr, jeg lever sammen med, efter jeg er blevet alene. Når dyrene bliver for sære, så skiller jeg mig af med dem og starter forfra.. Denneher 2 årige unge dame var liiige ved at ryge ud for nogle uger siden. Men nu er vi blevet perlevenner igen, takket være de smækre unge fyre -M/K fra Kandu.

Min næste computer skal være bærbar, for det er altså besværligt med det her store skrummel, hvis jeg skal have hende fragtet ned til Fona. Jeg bandt tøjsnore om hende og lavede en interimistisk hank af snoren, så jeg kunne slæbe hende over til bussen. (Det var lige før, hun skulle have egen billet) -Bare for at få sat USB-port i. -Jeg tør endnu ikke rigtig det der med at operere i hendes indre..

Jo, emesen, jeg klarede det, men det kostede altså også. Først en 120GB extern harddisk, så jeg kunne arkivere alle mine dyrebare filer et sikkert sted. Kan det passe, den kostede 2000-2500kr..+nye USB 2.0 porte. Og rigtig glad blev jeg jo altså ikke, før jeg fik en adsl-forbindelse (Gør det selv versionen!!!!!) -Den har jeg ikke fået regning for endnu. Men det var simpelthen nødvendigt, for jeg brugte så meget tid på at downloade opdateringer til Windows og sikkerhedsprogrammer, at det åd det meste af mine 20 timers nettid. 56K modem er bare ultralangsomt!

NU -lever jeg bare lykkeligt til mine dages ende!