/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problem med skærm
Fra : scoopboy
Vist : 526 gange
300 point
Dato : 05-10-03 16:14

Jeg har et problem med min skærm. Jeg har før haft pc'en tilsluttet en 17" skærm uden problemer, men nu vil jeg have den til at køre på en 15" skærm. Når jeg tilslutter pc'en til 15" skærmen er der kun billede i opstarten ca. 20 sekunder, derefter går skærmen i sort og den lille diode på skærmen blinker orange.

Hvad kan være problemet?

Mit computer er en 1200 mhz Amd Athlon

Accepteret svar
Fra : MuffinMan

Modtaget 310 point
Dato : 05-10-03 16:31

Det kunne tænkes at du bruger en opløsning som ikke er understøttet af 15" skærmen.

Du kan prøve at sætte computeren til 17" skærmen (hvis du stadig har den) eller en anden skærm, så du kan kommme ind i windows.
Her kan du så prøve at sætte opløsningen til 800*600, som burde virke på alle skærme og herefter se om det virker med din 15" skærm.

MuffinMan

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 05-10-03 16:45

Tryk på F8 medens du starter computeren, så kan du starte Windows i Fejlsikret tilstand, og gå ind og ændre skærmopsætningen.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 05-10-03 16:53

Jeg tror, måske er dit grafik kort siddet ikke rigtigt fast på din Bund kort eller dit skærmstik sidder ikke rigtigt fast. Prøv og tjek dem.
MVH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 18:10

Prøv at fjerne din skærmkort fra : Start->Settings->Control Panel->System->Device Manager->Display Adaptors->DIT_KORT

..og REBOOT !!!

Geninstaller kort (Windows 'bør' prompte for New Device found..!) og alt 'burde' være Ok. efter endnu en REBOOT.

Ps. I Windows på Dansk hedder menu'erne selvfølgelig noget andet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 05-10-03 20:28

Tak fordi i prøvede at hjælpe, men jeg har selv løst problemet. Det er fordi jordforbindelsen til strømkablet er fjernet, så når man sætter strømstikket i en stikdåse, som står nede på jorden, så virker skærmen fint.

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 05-10-03 20:29

Tak fordi i prøvede at hjælpe, men jeg har selv løst problemet. Det er fordi jordforbindelsen til strømkablet er fjernet, så når man sætter strømstikket i en stikdåse, som står nede på jorden, så virker skærmen fint.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-03 20:33

scoopboy -> Så giv dog første mand på banen lidt kredit for at prøve at hjælpe -> MuffinMan f.eks ?

Hvis altså du føler dit problem er løst?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : scoopboy