/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer svarer ikke!
Fra : The_saint
Vist : 1029 gange
20 point
Dato : 23-01-02 20:30

Jeg satte den på standby en 20 minutters tid, da jeg så vendte tilbage ville den ikke starte igen. Nå, tænkte jeg og slukkede den, den skal nok bare lige hvile sig et par sekunder... 2 Minutter efter starter jeg den op igen, skærmen siger at der ikke er nogen forbindelse, (det siger den normalt hvis du slukker computeren og så tænder for skærmen) Men lige meget hvor mange gange jeg genstarter og gør ved sker der ikke specielt meget.

Når jeg tænder den siger den ikke noget, den siger heller ikke noget ved diskette drevet. Prøver lige en gang til. Hmm nu siger den:

Duuuu du du dut (noget der omkring) og tjekker diskette drevet, og så sker der ellers ikke mere... Hvad sker der?? Er den gået i stykker?

(20 points er alt hvad jeg har!)

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 30 point
Dato : 23-01-02 20:39

Har været ude for lignende, - Alle stik - også dem indenunder "hatten" blev pillet fra, og sat på igen. - Det virkede - den blev bragt til live igen.
Men jeg har også været ude for at en HD pludselig er stået af.
Jeg mener dog at du har gode chancer for, at den blot har kontaktbesvær.
Ammitz

Kommentar
Fra : The_saint

Dato : 23-01-02 21:50

Been there done that...
Der sker stadigvæk ikke så meget...

Nå, jo. Når jeg trykker på sluk knappen kommer der 4 gange bip igen.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 23-01-02 21:57

Hej

Når den kommer med de Bip lyde, så kunne det sagtens være en Ram-fejl. Har du skiftet ram ?? Hvis ikke , så prøv at pille modulerne ud og sæt dem i igen.
Har du prøvet om du kan få kontakt via din Boot-diskette ???

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : The_saint

Dato : 23-01-02 22:01

Har du prøvet om du kan få kontakt via din boot diskette?

Jeg er ikke helt sikker på at det vil virke, den tjekker diskette drevet men jeg kan jo ikke se noget.

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 23-01-02 22:06

Du skulle vel ikke være så heldig, at du er indenfor rækkevidde af en anden PC-skærm ?? Bare for at udelukke at det er din skærm der er kaput !

Kommentar
Fra : The_saint

Dato : 23-01-02 22:29

Det er heller ikke skærmen, har lige prøvet at bruge en anden skærm (og jeg ved at den anden virker, for jeg bruger den lige nu :) )

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 23-01-02 22:41

Hmm,--ja det var jo fint Så vil jeg foreslå dig at pille din HD fra, og afprøve den på den PC du bruger nu !

Kommentar
Fra : The_saint

Dato : 23-01-02 22:43

sikker??

Denne pc er af ældre model

Bundkort: ????
CPU: 333 mhz k6-2
Ram: 64 mb pc 133
Hd 13 gb

Min egen hd
IBM 40 gb

Desuden selv om jeg sætter min IBM til slave er computeren så ikke en smule i tvivl ved valg af OS??

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 23-01-02 22:51

Jeg vil ikke garentere noget,-men der kan ikke ske noget ved at prøve,--!! Det var det jeg selv ville forsøge når alt andet er forsøgt og din PC stadig står hen i Sort.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 24-01-02 11:03

Har du tænkt på, om det er skærmkortet som er stået af?
Ammtiz

Kommentar
Fra : The_saint

Dato : 24-01-02 15:36

Jeg fandt en skrue på bunden i mit kabinet, hmmm grafik kortet sidder øverst, og den skrue kunne sagtens have ramt det. Måske er det graffik kortet...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 24-01-02 16:58

Dette kan du jo nemt konstatere, ved at 'låne' kortet fra den anden PC du har i nærheden.
Ammitz