/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC til max 3000,-
Fra : NielsPT
Vist : 425 gange
200 point
Dato : 07-09-03 14:06

Hejsa alle..

Jeg skal have en ny pc (altså KUN toweret) som skal koste max 3000 kr..
Skal bruges til arbejdspc, dvs trække programmer som Oficce og Illustrator mm..
Det er derfor ikke vigtigt med super godt grafikkort..

Jeg kender godt www.edbpriser.dk, men ved ikke sindssygt meget om alle pc-delene. Derfor: Hvilken computer ville I anbefale, under de 3000 kr?

mvh Niels..

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 07-09-03 15:13

Det her lyder som et udemærket tilbud - til det du skal bruge den til:
http://www.bjtrading.dk/menu.asp?pc=discount

Discount-Large-1300:

Indhold Beskrivelse
Processor AMD Duron 1300MHz
Bundkort ECS K7SOM
Ram 512, DDR-SDRAM PC2700
Grafik 64 MB SIS Grafikkort (Onboard shared)
Harddisk 80 GB Maxtor
Netkort 10/100 Mbit Net
Lydkort 16 Bit
Diskdrev 3,5" diskette-drev
Cddrev 52X MSI
Keyboard Windows Tastatur
Mus Cycon PS2
Kabinet Microtover ATX 300 Watt
Garanti 2 års garanti
Leveringstid 1-2 hverdage

Pris uden moms 2.236 kr.
Pris med moms 2.795 kr.

Du kan roligt handle med BJ-Trading. Jeg og flere af mine venner og bekendt har kun gode erfaringer med dem.

/VMEK

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-09-03 15:59

Hos www.prc-data.dk (hvor jeg selv handler med stor tilfredshed) for du en fin allround computer til kr. 2.495- inc. moms

Bundkort: ECS K7VMM+, Socket A, PC2100, VIA KM266, VGA, LYD, LAN
Processor: AMD Athlon XP PR2000+ (1667/266Mhz), In-a-box (Thoroughbred)
Mem-ddr-ra: 256 MB Performance Memory PC2700 DDR333 RAM
Harddisk: ExcelStor ESJ340, 40GB, 7200RPM, ATA/100
CD-ROM-drev: BTC 52 x CD-ROM ATAPI Intern bulk, særdeles lydløs!
CD-ROM-drev: Sort Front til BTC CD-ROM Drev
Diskettedrev: Alps 3.5" diskettedrev (Sort)
Mus: BTC M370 Mus (Sort)
Tastatur: Zippy multimedia keyboard, sort.
Kabinet: Logic 106 "Black" med 300Watt PSU, ATX og USB

http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?produktid=29022976 kan du se den, og der er også andre købers kommentar om deres køb.

Modellen findes i mange variationer, og jeg ville personligt vælge den lidt større til kr. 3.095.-
Den kan ses her: http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=29023100

Husk! Ligemeget(med forebehold) hvor du handler, at der altid kommer fragt oven i prisen.
Held og lykke med din handel.
mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 07-09-03 16:35

Opdateret: 5/9

Bedste hastighed til prisen :

G-PLAYER XP 2500+
Indhold Beskrivelse
Processor AMD Barton 2500+
Bundkort SOCKET A MAINBOARD
Ram 256, DDR-SDRAM PC2700
Grafik XABRE 200 64MB 375 MB RAMDAC
Harddisk 40 GB UDMA 7200RPM
Netkort 10/100 MBIT ONBOARD
Lydkort 64 BIT INTEGRERET
Diskdrev Alps 1.44MB 3.5" Floppydrev
Cddrev Liteon 52x speed Cd-rom drev ide
Keyboard CYCON WIN98 KEYBOARD
Mus CYCON 3-KNAPS SCROLL PS/2
Kabinet CODEGEN 6066-C9 SORT/SØLV 300 WATT 2X USB I FRONT
Software Drivere følger med til alle delene
Garanti 2 ÅRS GARANTI
Leveringstid 1-3 dage
Pris uden moms 2.396 kr.
Pris med moms 2.995 kr.
Opdateringsdato 17/8-2003
Forhandler : http://www.edbgiganten.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=267

Mvh Erling

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 200 point
Dato : 07-09-03 16:39

Personligt sværger jeg dog fortsat til Intel, så min anbefaling vil være

Processor Intel Celeron 2400 MHz
Bundkort ECS L4S5MG3
Ram 512 DDR
Grafik SIS 64MB integreret
Harddisk 40GB 7200RPM Maxtor fluid
Netkort 10/100 Mbit RJ45 integreret
Lydkort Onboard AC´97
Diskdrev 3,5" / 1,44 MB
Cddrev 52x Cd
Keyboard Standard tastatur PS/2
Mus Scroll PS/2 Mouse
Kabinet 300W ATX midi m/ 2xUSB2.0 i fronten
Software Drivere, Anti virus
Garanti 24 måneders reklamationsret
AGP Ja

Forhandler :, http://www.t-data.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=417
Pris : 3014

Mvh Erling

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 18:25

Erling -> Du kan da ikke alvorligt anbefale integreret grafikkort og ditto onboard lydkort. Den stakkels mand er jo fastlåst af dette valg og kan aldrig ombygge sin PC. OK! Jeg ved godt at man ikke får alverdens for 3.000,- men jeg vil hellere gå ned i processorkraft og fravælge alt integreret / onboard skrammel.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 18:29

OK! Det er ikke kun Erling som kommer med de anbefalinger med integreret og onboard. Samtidigt bliver det nok f****** svært at finde en uden... til den pris, men det er absolut ikke anbefalelsesværdigt. Så hellere spare lidt mere op og ofre en eller to tusser mere.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 07-09-03 18:33

Hej

Office XP 2500 +
Bundkort: ECS SOCKET A
Processor: AMD Athlon Barton XP 2500+ (333MHz)
RAM: 256MB DDDR 333 DDRRAM PC2700
Grafikkort: XABRE 200 64MB DDR
Harddisk: ATA 133 40GB
CD Drev: 52 X SPEED
Lydkort: 64 BIT INTEGRERET
Netkort: 10/100 MBIT
Kabinet: CODEGEN MidiTower 300W
Tastatur: STANDARD PS/2
Mus: STANDARD PS/2
Pris inkl. moms: 2.895 kr. (Husk at det er uden porto!)

Se den her:
http://www.gate2prices.dk/computere/samlet-vis.asp?Screen=No&Kode=707

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 07-09-03 18:35

Hej Igen

Office XP 2600 +
Bundkort: ECS SOCKET A
Processor: AMD Athlon XP 2600+ (2133MHz)
RAM: 256MB DDR 333 DDRRAM PC2700
Grafikkort: XABRE 200 64MB DDR
Harddisk: ATA 133 40GB
CD Drev: 52 X SPEED
Lydkort: 64 BIT INTEGRERET
Netkort: 10/100 MBIT
Kabinet: CODEGEN MidiTower 300W
Tastatur: STANDARD PS/2
Mus: STANDARD PS/2
Pris inkl. moms: 2.995 kr. (Husk at det er uden porto!)

Se den her:
http://www.gate2prices.dk/computere/samlet-vis.asp?Screen=No&Kode=708

mvh
Ishoey

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 18:36

Kig evt. SHG på http://www.shg.dk/ men ring og lav en forespørgsel. De er flinke til at hjælpe, råde og vejlede. Det er her jeg køber det meste af mit hardware... også når jeg bygger en PC op fra bunden.
Citat
SHG.dk A/S
Michael Drewsens Vej 22
8270 Højbjerg
Tlf.: 87 34 22 00

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-09-03 22:49

Må lige kommentere CLAN

Min model fra www.prc-data.dk med et 'ECS K7VMM+' bundkort,
kan køre med et almindeligt AGP grafikkort, som hvis det er sat i, automatisk kobler det indbyggede grafikkort fra,
Hvis jeg i stedet indsætter et PCI kort, kan jeg vælge at køre med 2 skærme.
Lydkortet kan også frakobles.
Jeg vil også lige nævne at bundkortet har 6 usb2 stik, og kan boote fra netværk og CD.
holder dette kort i eks kun 1 år eller 5, så tror jeg bestemt, at til den tid, er det muligt at få et bedre til samme pris (495 kr.)
Findes her. http://www.prc-data.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=29857108 .

Forresten fulgte antivirus/firewall-programmet PC-CELLIN2002 med.
Det havde/har jeg i forevejen på min anden pc, og har givet 450 kr. for en licens.

sååå. give et par tusser mere, hmm!

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 23:18

OK! Det var altså mit råd... og jeg bryder mig stadigvæk ikke om onboard "ting" - lad det nu hvile
Hvorfor ikke Panda Titanium... det er billigere og (mig igen) bedre - se http://www.tryus.dk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 07-09-03 23:58

Modsat den virkelige jungle, bliver computerjunglen støre og større, og derved bliver meningerne vel også mere spredte.
jeg kender godt panda og andre, men det er jo nok sådan, at det man selv bruger, og føler sig fortrolig med, er det man vil anbefale.
Personligt er je da heller ikke til onbord ting og kombi stereoanlæg, der er for meget rod når de går i udu.
Men der er jo tale om en pc til kontor-brug, og det kræver ikke den store Porche med lad,hænger og ekstra benzintank.
Men der da et par valg og ideer til at starte på, NielsPT !
Fortsat god week-end
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-03 08:30

Hej natmanden
Jamen så er vi helt enige, både hvad angår PC og anitvirus. Hvad angår de 3.000,- så siger jeg jo også, at det vil blive svært + det ikke er MIN kop the, derfor bragte jeg det også frem - samt hvorfor.
Ikke fordi jeg køre i Porche, men jeg bryder mig altså ikke om en bil motor, hvor man har faststøbt alle tændrørene, hvorefter man så har lavet et par tilproppede huller, så man kan isætte nye tændrør, hvis det skulle blive nødvendigt.
Mit syn på antivirus programmer, så kan du svinge ind og kigge på http://www.kandu.dk/dk/spg/21962 den er ifølge min liste stadig åben.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-03 08:38

NB: Ditto har jeg samme syn som dig på combi- stereoanlæg, scannere, printere... og ja! Hvor mange af os sidder ikke med en PC, hvor der er et par 100 HK for meget under hjelmen + skyder gråspurve med kanoner, når vi diskutere software.
Søren

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-03 19:21

Må sige at vi er ret enige CLAN ! og vi nåede ikke en gang til selvkørende 18 ton skoda'er med punkterfri hjul
NielsPT: Dit valg er sikkert ok, som du sikkert har set, ligger alle tilbudene tæt på hinanden, og er i bund og grund sikkert lige gode, på hver deres måde.
god fornøjelse !

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 08-09-03 19:29

tak skal du have

Hyg jer alle..

Mvh Niels.