/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Rense skærm på bærbar ?
Fra : mbth
Vist : 618 gange
50 point
Dato : 31-07-03 13:34

Hej !

Jeg har en nyere bærbar m. 15" TFT skærm. Efter megen brug er der kommer div. pletter på skærmen (ikke pixelfejl !) i form af fedtede fingre m.m. Hvordan kan jeg fjerne dem uden, at ødelægge skærmen ?? Jeg har prøvet med en blød klud, men nogle af pletterne er lidt mere genstridige.

Nogle gode råd ?

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 31-07-03 13:42

Hej.

Skærmen skal altid være slukket, når man renser den. Du kan rense den med skærm-rens, som man kan købe næsten alle steder, der handler med PCer. Det tager "fedtet". Jeg bruger også nogle gange almindelig brille-rens.

Hilsen Ruder4

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 31-07-03 15:30

Det mest effektive og skånsomme middel hedder : Salmiak spiritus og lunkent vand.
Det affedter din skærm og i modsætning til opløsningsmidler gør det ingen skade.
Sprit har en tendens til at opløse skidtet og fordele det, samt give striber.
Sulfo fedter også.
Brillerens er udmærket til daglig rengøring af skærme, men genstridige pletter fjernes altså bedst med Salmiak.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mbth

Dato : 31-07-03 23:06

Tak for svaret molokyle.