/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
falsk eller sandt
Fra : kivi
Vist : 351 gange
100 point
Dato : 02-01-21 08:48

jeg læste en artikel/reklame med en repaeter som påstod at selskaber som yousee kører på denne måde at man tilsyneladende får en forbindelse som hedder 300/60 men man opnår ikke uden det halve og det skulle være fordi at de normalt sender på to kanaler men i de fleste tilfælde sender de kun på en så man kun får det halve men vis man opgrader til en dyrere forbindelse så får man det man betaler for, er der nogen som ved hvordan man kan se om de sender på en eller to kanaler

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-21 09:00

Jeg har aldrig hørt om det. Yousee sender QUAM64. Det er en digital kodning og har ikke noget med "kanaler" at gøre.
Jeg vil anbefale dig at køre en speedtest, som du kan Google dig frem til. Yousee har selv en test, men hvis du tror på konspirationteorierne, kan du vælge en anden.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-01-21 09:01

har jeg prøvet får kun det halve

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-21 09:06

Ring til YouSee support
Det er 70 70 40 40
Jeg har lige talt med dem i anden anledning og kom hurtigt igennem

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-01-21 09:52

alt det har jeg prøvet det der undrer mig er det tre bærbare hvor den ene kun er to år

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 02-01-21 09:52

Husk at måle det på en kablet forbindelse. Wifi kan ikke klare det samme

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-21 10:01

Jeps. Du kan ikke måle på en wifi-forbindelse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-01-21 10:11

Og det skal minimum være på et cat 6 kabel..................jeg måler selv med et cat 7 kabel.
Som regel opnår jeg det der betales for ( 50/10)

Men du skal jo også måle med et netkort, som kan klare de hastigheder, du kontrollerer.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-01-21 10:38

det er en helt ny router som jeg lige har hentet og jeg har testet både med kabel og vifi med samme resultat det eneste som passer er upload og min pc har jeg haft til undersøgelse og der fik den ok yousee speed kommer noget højre op men alle de andre test visser ca det samme

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-21 10:43

Ring til YouSee support.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-01-21 11:01

yousee siger det er min pc meen det er en acer aspire es 15 es1-523-85zv amd 2,5ghz 16 gb
ddr 3 256 gb ssd giga lan 1000mbps og router står halv meter over den alle siger at den bare burde drøne derud af

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-21 11:10

Router står en halv meter over den?
Så du bruger ikke kabel?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-01-21 13:20

det er med kabel eller får jeg kun 28

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-21 13:29

Og du er sikker oå, at du har valgt kabelfoebindelsen? Den er ikke hoppet over på wifi?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-01-21 13:43

det kan jeg se nede på procceslinien

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 02-01-21 14:11

jeg har fået yousee 300/60 og kører wifi med deres nyeste router. testen viser 290/70 og com står 3 meter fra router. har ikke prøvet med kabel.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 02-01-21 14:17

så er du heldig

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-01-21 21:07

forbindelse som hedder 300/60 men man opnår ikke uden det halve

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 02-01-21 21:19

forbindelse som hedder 300/60 men man opnår ikke uden det halve

Altså, læs om KB vs Kb og du kommer svaret nærmere.
Alle udbydere og diverse online test bruger Mb og Kb hvilket viser sig som om nettet er enormt hurtigt KB viser hvad du i virkeligheden kan hente pr sekund.

Samt du kan ikke regne med hvad selskaberne lover.
Alle Ruotere er sat til at kunne modtage fra alle kanaler som standert.

Hent dette program som viser den nøjagtige hastighed, både i KB og Kb.

https://www.hageltech.com/dumeter/about

Kommentar
Fra : madglad

Dato : 02-01-21 21:59

ja med det program røg jeg ned på 270/ 50 fra 290/70

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 03-01-21 08:27

et sidste spørgsmål inden jeg lukker ned er youseemåler i får de store hastigheder eller er det it borger -bredbånd.dk

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 03-01-21 12:41

alle udbydere sælger i Kb og test laves i Kb (mig bekendt), da det får det pæneste resultat, for de brugere der køber det = 300Kb giver en download hastighed på ca 30MB per sekund.

Hertil kan du fratække alt andet på din pc som er online, bevist eller ej.
Det kan du også se i DUMeter og eventuelt blokkere programmer gennem din firewall

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-21 12:46

NB hos mig er en kablet forbindelse til WiFi router langsommere end WiFi, men det kan have noget med mit kabel at gøre, og højeste hastighed jeg kan få, er knap halvdelen af hvad min udbyder kan levere

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 03-01-21 13:10

Tak for svaret abbaba.