/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Asus bærbar lukker ned
Fra : kipumi
Vist : 308 gange
100 point
Dato : 04-06-17 13:44

Øv.øv.Jeg sidder 400 km fra mit barnebarn, han har købt en brugt pc for konfirmationspengene, det er en asus republic gamer ROG JT - den har fungerer fint, men en lillebror har pillet ved den i går, da han ikke var hjemme. Nu kan den ikke starte. Den lukker op, og så kommer gamerlogoet på den, og kort efter slukker den og det kommer igen, og så lukker den ned. Han er ulykkelig - og jeg vil gerne hjælpe, der er ingen der kan hjælpe ham i hjemmet. Er der nogen der har nogle forslag ? God pinse til alle.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 04-06-17 18:43

Hvilket styresystem?

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 04-06-17 18:48

Windows 10

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 04-06-17 19:14

Prøv at trykk en masse gange F8 under opstart - så kan du komme i fejlsikret tilstand.

Måske den så kan starte ?

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 04-06-17 20:20

Desværre nej, den vil ikke starte....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-17 20:48

At startup, press the F9 key. Then, select Windows Setup (EMS enabled).

This will take you to a menu that shows the various partitions on your computer. Select the partition of your choice to access it.

Som betyder:
mens den starter op fra slukket computer trykkes på en af de øverste taster F9 klik klik klik klik
lad den være når der sker noget.

Lad os først høre om den kan det.....................................der skal ikke gøres noget endnu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-17 20:50

Jeg glemte lige at det er her jeg har set det.
http://ccm.net/faq/26463-access-the-recovery-partition-of-an-asus-laptop

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-17 21:09

Her er en lille video om hvordan det evt kan gøres.
https://youtu.be/4_rCZnwinso

Har sønnen en computer til så lad ham koble på Kandu.dk så han også kan følge med i spørgsmålet. Han behøver ikke at melde sig ind bare kigge med her :

http://www.kandu.dk/LastX.aspx og rulle ned til spørgsmålet.

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 04-06-17 22:12

Nej, der er intet der virker. Der kommer intet frem på skærmen af nogen art. Ved opstart kommer der et spillerlogo op, så efter få sekunder lukker den ned. Tak for jeres tålmodighed

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 04-06-17 22:15

https://www.facebook.com/messages/t/100003497517952

drengens link af, hvad der sker

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-06-17 01:02

En brugt PC bør geninstalleres.

Jeg købte en ny Acer for en måned siden, den ville slet ikke starte op, inden jeg begyndte at klikke på noget fandt jeg på at spørge forhandleren om en bytter ........... som jeg fik

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-06-17 07:46

Har du en USB stick du kan boote op fra - en Win7 installations stick eller lign. ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-17 09:42

Desværre bruger jeg ikke Facebook.

Hvis den kan vise spillerlogo - bør den også reagere med F9 tasten...................men den skal klikkes på inden det spillerlogo kommer frem.

Når den den tændes.

1. Er der noget som lyser på selve computeren eller tastaturet
2. Kommer der lys i tastaturet mens den prøver at starte op
3. kommer der nogen lyde

Når den startes og efter logoet har været tændt, så prøv dette:

Hold Fn tasten nede mens der klikkes på en af de (øverste) taster som ligner en skærm. - og slip
a. Klik og vent et øjeblik = slukket skærm
b. klik og vent et øjeblik = tændt skærm
c: klik og vent et øjeblik = tændt skærm 2 (hvis der er stik til skærm 2)
d. klik og vent et øjeblik = tændt for begge skærme

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 05-06-17 22:39

Den lukker logo op og lukker ned og lukker op og lukker ned.
1. Der er bag på computer logoet på bagsiden men der slukker og tænder og hele tiden

2. Der er lys i tastaturet

3. Der er ikke noget lyd
Men ja logoet lukker op og ned hele tiden

Sådan skriver mit barnebarn - giver det mening ?

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-06-17 22:40

Kan du få adgang til BIOS ?

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 05-06-17 22:53

Øh... jeg ved ikke hvad det er ? - men der kommer intet overhovedet frem på skærmen andet end spillerlogoet - som så forsvinder igen. intet overhovedet.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-06-17 22:55

Prøv f2 en masse gange under opstart - eller del-knappen

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 07-06-17 14:16

Jeg har fundet noget her:
After upgrade to Windows 10 - ASUS Recovery (Reset)/F9 has no function
Som betyder at nulstille knappen F9 ikke virker når den er opgraderet til win 10

Der står en masse her:
http://support.asus.com.cn/Download.aspx?SLanguage=en&m=ASUS+Recovery&p=3&s=110&_ga=2.245592909.875198336.1496837260-1051338134.1496602602

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 14-06-17 20:22

Tak for svaret Eyvind. Mit barnebarn indleverede pc i et firma i Skjern Hovedgade, de sagde : det er harddisken, det kunne de høre. Det ville koste 1700 kr at skifte den + moms !!! . Jeg fandt et andet sted i Skjern, hvor han forklarede det hele, de var meget søde, og sagde at det var en troede de, windows opdatering, der lå og spærrede, så de afsindstallerede windows 10 ( hvordan når maskinen ikke virker ved jeg ikke) og genindstallerede Windows 10 - og NU VIRKER DEN og tænk, de søde unge mennesker ville ikke have penge for det. Tak for hjælpen og tålmodigheden Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind