/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
program
Fra : kivi
Vist : 332 gange
100 point
Dato : 10-03-17 17:02

er der en som har et godt program som kan sparke en doven pc op i omdrejninger

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 10-03-17 17:40
Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 10-03-17 20:35

Køb en SSDer og en win10 licens på ebay.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-03-17 08:59

Husk Smart Defrag også fra iobit.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-17 09:25

fra jeg starter og til der kommer noget frem som ligner win 10 pro går der ca en halv time det er en medion 3,1 med 8 gb ram så hvad der er sket ved jeg ikke jeg har prøvet at geninstallere win 10 men det heller ikke så spørgsmålet er hvad der er sket

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-17 09:35

Har du overvejet en SSD disk?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-17 09:59

ja men sålænge den ikke er hurtigere og jeg kan se at der er noget som bruger cpuén den viser 100% og det er en gammel pc så overvejer jeg en ny bærbar istedet for

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-17 10:03

Når du kan se, "noget" der bruger CPUén så kan du vel også se, hvad det er.

Højreklik på "baren" nederst og vælg Jobliste, så kan du se det.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-03-17 10:14

har jeg prøvet men jeg synes ikke den gav mig noget

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-03-17 10:17

Der kan du jo se, hvilke(t) program/proces, der bruger CPU og evt. "slå den ihjel".

Klik på kolonne overskriften CPU til den sorterer fra størst til lavest

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-03-17 10:21

Hvis du alleree har Win10 - så skal du reset'te win10 - men beholde dine data.

Så er computeren som ny.

Brug søgefunktionen og skriv "reset".

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-03-17 10:31

Tjek disken for fejl CHKDSK/F/R for mig lyder det som en meget dårlig disk med dårlige sektorer, som kan stå af når som helst.
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-03-17 17:41

Prøv dette program: de:
Afinstaller alle unødvendige programmer.

Prøv følgende:

1. Advanced system Care, den gratis version er udmærket: http://www.iobit.com/en/advancedsystemcarepro.php?AFF=40025&__c=1#

2. Download Adwarecleaner, kør den: https://toolslib.net/downloads/finish/1/

3. Download og kør Smartdefrag: http://www.bundlemetadownload.com/AX1F8B31VH0ZC9x88ghxyaVFcPCmHtJ_Kk75x1fbB++HN6Skf_yBPN3lT1uaVr5oZmw_D_LF5h2uiP9TQM_DCO6QzJo87RCQCtlP6YhikEPpmzY8GjDmQWdGZaDFA3pubsquIs_4a841EO5nlloZW_DbYbTEPyWMjuhHfvNU_6eEdswgzm4edCOBqYEusBPW2TP8PF36brnlEgtU2tO8UnITuxv_LGjSTKN8LyjfKOj3IIzy6hNHorei_pdmMy80CWDbjukCu2Z8kAE6rQ1D1D8YXzCtTLK62M0QPi9INjHLRTh16N1Ii0+ct6iEWcigDAaKEw3cQmR+r9geZqvnFQq5NCr0kQ==-GywAAERveH6ctxj5BAU24MClMBrYbqoDV9YYHO2yLdvdozds8JYY7BXhAQ==

4. Download og kør Windows repair tool:http://www.tweaking.com/files/setups/tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe
Hvis du kører de forskellige processer en efter en, skulle du ende op med en Windows der er i topform.

5. Download og kør Turbo Buster:
http://www.iobit.com/en/driver-booster.php#

Med denne sikrer du at du har de nyeste drivers. Husk at lave et gendannelsespunkt inde du installerer de nye drivere.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 11-03-17 17:43

Hvad er det præcis for en maskine du har? Hvis den er Windows 10 kompatibel, kan det jo ikke været helt så slemt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-03-17 21:18

Citat
jeg har prøvet at geninstallere win 10 men det heller ikke så spørgsmålet er hvad der er sket

Hvis den er langsom efter ny install, hjælper diverse programmer dig ikke -så er det hardware fejl.
Og især en dårlig disk tager laaaaaaaaaaaang tid at starte op.
Men ellers en masse af oplysninger du deler med os.

Prøv at støvsug din pc - ikke fordi jeg tror det virker, men stadig et andet forslag

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 11-03-17 21:25

Citat
4. Download og kør Windows repair tool:http://www.tweaking.com/files/setups/tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe
Hvis du kører de forskellige processer en efter en, skulle du ende op med en Windows der er i topform.
Dette temmelig avancerede program har også en diskkontrol funktion.
En helt ren/ny installation af Windows 10, på en maskine med iorden hardware, selv med minimums kravene opfyldt, bør ikke være længere end max. 3-4 minutter om at starte op. Jeg har en ældgammel bærbar Acer, hvor jeg har sat en SSD i, selv om den kører Vista er den kun ca. 50 sek. om at starte. Min stationære Dell var pludselig 6 minutter om at starte, en disk scan viste at disken var fysisk skadet, efter udskiftning til en SSD er den nu kun 32 sek. om at starte op, og der ligger en hel del der starter sammen med Windows.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 12-03-17 08:05

tak alle sammen men nu har jeg opgivet og bestilt en ny pc
så endnu engang tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 12-03-17 10:41

Tak for svaret Brassovitski.