/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
genoprettelse af pc.
Fra : Nul7
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 08-02-16 16:28

Nu har jeg opgivet at få min win. 10 til at opdatere og vil gerne tilbage til min win.7.
Tiden er udløbet hvor jeg bare kunne gå tilbage i genoprettelse af win 7.
win 7 recovery mappe er der stadig på spec. drev.
Det drejer sig om en bærbar "Acer"Aspire.

Hvad er det bedste bud I kan hjælpe mig med til genoprettelse?

f.eks. via indstillinger (KOM I GANG?

eller feks. via Alt - F10.
Jeg har recoveri diske liggende.
Jeg glæder mig til nogle gode råd.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 08-02-16 16:38

Dårlig idé, men det er jo selvfølgelig din egen beslutning...

Hvad er problemet med opdateringen?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 08-02-16 16:45

Forstår dig fuld ud, Win7 er langt bedre end Win10, men det er en smag sag.

Det bedste du kan gøre er at ominstallere din version af Windows7.

Da det er hele dit styresystem du har ominstalleret, så kan du ikke bare, køre din PC tilbage som den var tidligere.

I med orginal CD/USB og boot, vupti 1 time senere +100opdateringer er du tilbage.

Husk at gemme dine dokumenter m.m. da de vil forsvinde i processen.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 08-02-16 17:43

Prøv lige først at gå ind i bios og resætte alt til default. Derudover skal du køre kun en core. Prøv så at se om Win10 derefter går i gang med at opdaterer.

Alternativt - prøv at lade win10 reinstallere sig selv. Skriv "Reset PC" i win10 søgefelt.

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 08-02-16 21:57

Har du prøvet at gå ind i "tjenester" og deaktivere winupdate, slette opdateringer der hænger og drefter aktive på manuel igen..?? og så sætte den til manuel..??
virkede for mig efter et par genstarter..

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-02-16 22:01

min mands gamle bærbare fra 2010 med win 7 var blevet meget langsom. Han gemmer ikke noget på den, bruger den kun til mails og avislæsning og googling. Efter flere scanninger og forsøg på at rense pc'en, tog jeg en hård beslutning og kørte en recovery fra den specielle recovery disk på maskinen. Det gik fint og efter en clean install er der selvfølgelig mange ting, der nu vil opdatere automatisk. Maskinen er en hp og kors, hvor har hp belemret den med mange programmer, som slet ikke benyttes. Som ny var der også 6 mdrs gratis NORTON ANTIVIRUS. Ud med det også. Det eneste jeg havde glemt, var at notere indstillingerne til e-mail opsætningen. Så husk lige det, hvis du geninstalleret.
AVAST som antivirus blev geninstalleret, Java slettet. De følgende dage var der en masse updates som gik i gang automatisk.
Nu er maskinen blevet så hurtig som i sine unge dage!
Ingelein

Kommentar
Fra : barmanden

Dato : 09-02-16 06:29

Tillykke Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-02-16 09:09

Citat
win 7 recovery mappe er der stadig på spec. drev.

Mener du skal bruge F8 så kommer der en menu frem hvor du bare følger hvad der står om gendannelse.
Citat
Jeg har recoveri diske liggende.

Får ud fra du mener DVD?
Så bruger du F12 og vælger at starte fra dit DVD drev - der kommer en liste med alle dine dreve

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-02-16 09:29

hej -på en hp kommer der en meddelelse om at man for at gå til drevet med RECOVERY skal taste den tast, hvormed man starter pc + funktionsknap 11. så gik jeg ud fra at det var det! men man skal også taste den kommando eller meddelelse, som kommer frem i bunden på venstre side. Først da starter recovery programmet.

På hp maskiner går det betydeligt hurtigere at starte fra recovery drevet end at bruge de Recovery diske man lavede første gang maskinen blev startet op.

Jeg ved ikke om man kan gemme sine foretrukne websteder, så man kan indlæse dem igen. Mon ikke de kan gemmes på et stik?

Ingelein

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-02-16 14:25

Mange gode foreslag, - men, hvor finder jeg "tjenester"?

Jeg har talt med en reparatør han fortalte mig årsagen til at den ikke ville installere opdateringerne var, at jeg har sprunget over mellemledet, - windows 8, så i kan se der er endnu mange prøvelser endnu.
Det jeg spurgte om var, - kan jeg være heldig selv at køre den tilbage via "alt plus F10 som står i min instruktionsbog?
Eller er det bedre at bruge mine recoveri dvd?
Eler skulle jeg hellere bruge "genoprettelsen i indstillingerne ,Kom igang,?

Jeg har forsøgt utallige gode råd uden resultat, og vil også prøve jeres og kan håbe at det lykkes.-
Hvis ikke vil jeg gerne tilbage til win 7.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-02-16 21:24

hej
Recovery betyder at maskinens operativsystem bliver nøjagtigt som da du købte maskinen. Hvis den var instslleret med Win 7, er det selvfølgelig den installation der ligger på recovery drevet - og nøjagtig det samme har du på de recovery diske du har oprettet første gang du startede maskinen. Med recovery har du ingen andre muligheder. Alt andet er slettet, så du må tage back up af de filer du vil bevare, før du kørere recovery. For mig lyder det som om du allerede har gjort noget, som betyder st du ikke kan lave et "rollback" fra win 10 til win 7.
jeg har ingen problemer med at gå direkte fra win 7 til win 10.
Ingelein

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-02-16 11:09

Jeg oplevede det samme som dig Nul7. Lige så snart win 10 var nede prøvede jeg at komme tilbage til win 7, men der var blot en mappe med navnet old win - som jeg ikke kunne bruge til noget, men jeg er glad for 10'eren i dag. Den er væsentlig mere stabil end min 7'er var.

ved install. af 10'eren er der åbenbart sket en fejl i forhold til at gå tilbage til 7'eren.

Accepteret svar
Fra : palleby

Modtaget 100 point
Dato : 10-02-16 15:05

Du skriver tjenester i søgefeltet ( forstørrelsesglasset i bunden)og går ned af listen til "windows update"
Jeg deaktiverede tjenesten og genstartede.
nu kunne jeg afinstallere tidlige opdateringer. genstarte og derefter sætte win update til manuel (ikke automatisk) derefter kom der hul igennem og har virket siden.
Jeg ved ikke om det vil virke for dig ...bare et af mange forslag. I håb om at undgå at installere det hele forfra..

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 11-02-16 09:25

palleby:

Jeg er ved at forsøge dit foreslag. Jeg kom ind til lokale tjenester deaktiverede win. update, genstartede satte derefter update til manuelt, genstartede igen, resultatet: opdateringer står i kø for at blive installeret, ingr forandring.
?? hvor afinstallere du tidligere opdateringer uden at slette de nye som blevinstaller?
Mit ønske er, at udvælge én ud af de f.eks. 5 -6 der står i kø.

Har jeg forstået dig rigtigt?

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 11-02-16 11:29

Jeg er noget usikker på om det er det rigtige...
Men jeg mener problemet ligger i win-update.

https://support.microsoft.com/da-dk/gp/windows-update-issues/da#

Jeg tror du er nødsaget til at fjerne opdateringerne.
Der er sikkert noget der skal opdateres først, for at det andet virker
win-update vil så installere det hele igen
Jeg vil nødigt på dig ud på dybere vand..så detter er noget usikkert....
men alternativet er jo at du skal køre genoprettelse..

hjemmelavet!! risikabel løsning..
Først deaktivere win- update..
genstarte
Jeg ville fjerne opdateringerne
så genstarte..
sætte win update til manuel
søge efter opdateringer..
herefter henter computeren alle opdateringerne automatisk selvom den står på manuel

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-02-16 12:22

men blev der ikke i starten skrevet at det ikke var muligt med en "rollback" af win 10, fordi tiden var overskredet, hvor man kunne fortryde?
Ingelein

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 13-02-16 13:51

Jeg er løbet ind i det problem at den forlager en adgangskode før end den vil recoveri tilbage til win 7
7.,og der er ingen af dem jeg har der umiddelbart duer.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-02-16 14:06

har du prøvet at reindstallere win10?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-02-16 14:18

Du kunne jo prøve at køre dette lille program og se om du kan finde dine koder der...

http://www.belarc.com/

eller kan jeg jo kun gentage hvad jeg skrev tidligere:
Citat
Dårlig idé, men det er jo selvfølgelig din egen beslutning...

Win 7 er jo en død sild som snart eller måske allerede ikke bliver serviceret mere fra Microsoft...

http://www.business.dk/digital/snart-slut-med-windows-7

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-02-16 18:11

mine koder til win 7 sad under bunden af pc,en.
ingelein

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 15-02-16 17:25

Tak for svaret palleby.