/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Installation af WIN 10 fejler...
Fra : poten
Vist : 1084 gange
200 point
Dato : 01-02-16 00:10

Jeg har købt en ny PC med WIN 8,1 installeret.

Den vil jeg så gerne opgradere til win 10 - jeg sætter så dyret til at finde opdateringer -
Den kører flere timer og henter 186 opdateringer som den så prøver at installere.
Dette lykkes angiveligt ikke, så den skriver på skærmen:

Vi kunne ikke fuldføre opdateringerne
Fortryder ændringer
Sluk ikke for computeren

Her står den så efter snart et døgn og rører sig ikke ud af pletten, stadig den grønne skærm med ovenstående tekst...

Jeg har selvfølgelig prøvet at slukke og tænde for måske på den måde at animere den til et eller andet - helt uden held...

Hvordan mon jeg får den på andre tanker?

Nogen gode idéer?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 01-02-16 08:52

Hent den ned som ISO fil

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-02-16 10:51

Citat
Hent den ned som ISO fil

Morsomt svar - hvad med at læse spørgsmålet inden du svarer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-02-16 11:26

Citat
Morsomt svar - hvad med at læse spørgsmålet inden du svarer

Har jeg skam gjort:
Citat
Vi kunne ikke fuldføre opdateringerne
Fortryder ændringer
Sluk ikke for computeren

Hvis den hentes som ISO, skal den ikke på nettet for at opdatere alt og intet - man lukker for nettet imens man installerer Win10, og det tager ca 10 minutter - at hente ISO filen tager højest en ½ time med en langsom forbindelse.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-02-16 11:28

Og der er vist gået ged i den alligevel.
Citat
Jeg har selvfølgelig prøvet at slukke og tænde for måske på den måde at animere den til et eller andet - helt uden held...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-16 11:43

Som jeg husker det med 8.1 skal den helst opdateres inden der hentes og opgradereres til 10

Du kan i opstarten af computeren sætte den tilbage til "Ny"
Og så efter opdatering hente en win 10 og brænde den.
Det er bedste metode, da der så ikke kanforstyrres midt i opgraderingen.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-02-16 11:56

Lige mine ord marken 84 - der er nemlig ingen forbindelse...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-02-16 12:01

Problemet er som tidligere beskrevet - skidtet hænger fast på en grøn skærm med teksten

Vi kunne ikke fuldføre opdateringerne
Fortryder ændringer
Sluk ikke for computeren

Jeg har selvfølgelig prøvet at slukke alligevel og genstarte og prøvet at sætte en CD med win8 i drevet også uden resultat...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 01-02-16 17:51

Jeg fandt et sted på nettet som skrev at man skullet tage stikket ud af computeren et stykke tid og dernæst starte igen...

Måske det var en mulighed?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-16 19:43

Hvis det er en bærbar comp.
Hvis det er win 8.1 opdateringer som går galt.

Sår der denne mulighed:
Start comp og lad den stå (hvis du kan se harddisk aktivitet)
Efter et stykke tid lukkes den ned og startes igen.

Ellers:
luk comp ned
tag strømstikket ud
tag batteriet ud
hold startknappen nede i 10 - 20 sekunder

sæt strømstikket til
start.............................vil den starte og begynder at arbejde
så luk den ned når den er rolig
tagstrømstikket ud
sæt batteriet på plads
sæt strømstikket til
start..................................og kør.

Hvilken computer er det - navn og model

Kommentar
Fra : netop

Dato : 01-02-16 22:31

Nu har jeg haft strømmen taget fra og den har fundet sig selv igen...

Nu er den tilbage ved udgangspunktet som er en win 8.1 - det er ikke en bærbar, det er en form for stationær - den hedder MSI Adora 20 2BT-017EU alt-i-en stationær PC - hvid - smart må man sige - det er faktisk kun en skærm med hele maskineriet i - intet tårn til at stå i vejen.

Nu skal den så selvfølgelig opdateres med de nye ting, men så er det jo jeg bliver betænkelig - det var jo her det gik galt sidst.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-16 12:06

Jeg går ud fra at det er 8.1 og ikke bare 8
Så skal du lige kigge i enhedshåndtering om alt står på en lige række.
Højreklik nede på det lille vindue > vælg enhedshåndtering

Og så skal du i opdatering og se om der mangler noget eller der fejl.
Højreklik på vinduet og vælg kontrolpanel
System og sikkerhed
Vis opdaterings oversigt
Rul ned og kig efter "mislykket"

Godkendelse af svar
Fra : poten

Dato : 03-02-16 11:50

Tak for svaret mig-selv.

Det blev så løsningen med en ISO fil efter jeg havde taget strømmen og ladet den stå et stykke tid...

Men hold da lige ferie hvor tog det lang tid at installere den ISO fil - men nu kører det hel perfekt så mange tak for det...