/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ny bærbar lagger
Fra : ara
Vist : 356 gange
100 point
Dato : 15-08-15 12:12

Hej.

Vi har for 14 dage siden købt en Lenovo flex 2 pro bærbar pc.

Den lagger konstant og er umulig at bruge.

Når den afspiller youtube videoer stopper sangen mindst 100 gange.

Desuden lagger den også når man scroller op og ned.

Kan vi selv løse fejlen. Det kan jo være et program eller lignende der får den til det.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 15-08-15 12:21

Start Joblisten, og undersøg hvilke processer, der ligger og bruger CPUén.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-08-15 12:24

Det har jeg gjort, men der var ikke rigtig nogen programmer der brugte noget.

Chrome browseren brugte mest ca 11 %. Men vi har testet med en anden browser og det virker heller ikke.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-15 12:43

Hvad med, når den nu er så ny, at gå til leverandøren og få ham til at kigge på om den har fejl?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-08-15 12:47

Min søn er netop kørt derud. Så må vi se hvad de siger.

Men det er Elgiganten den er købt i, og de har vel ikke den store viden om at fejl finde på en pc.

Håber ikke at de sender den ind, for den skal bruges på skole.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-08-15 12:50

Citat
Men det er Elgiganten den er købt i, og de har vel ikke den store viden om at fejl finde på en pc.

Det skal du ikke ubetinget sige, vores Elgiganten butik synes jeg er vældig god til at hjælpe...

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-08-15 13:17

De tog den tilbage og vi fik pengene retur. Desværre har de ikke flere tilbage på trods af at maskine er på tilbud i næste uge i Elgiganten's avis

Så nu går jagten ind på en ny pc.

Vil helst have en intel, men hvad med AMD. Er det en ok processor?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-08-15 13:27

Så skaffer de vel bare en - de kan da ikke gå ind i en uge med et tilbud som ikke findes???

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-08-15 13:29

Du kan jo lige tage et kig her hvad der skrives om AMD vs. INTEL

https://www.google.dk/search?q=amd+vs.+intel&ie=&oe=

Kommentar
Fra : ara

Dato : 15-08-15 13:38

De kan ikke skaffe en, men tilbød en anden maskine, dog med AMD processor.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-08-15 17:19

Mener du det skulle være en bagdel at det er en AMD processor?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-08-15 19:34

AMD maskiner æder mere strøm end en Intel maskine. Et godt argument for ikke at købe AMD, specielt når der er tale om en bærbar.

Citat
Når den afspiller youtube videoer stopper sangen mindst 100 gange.

Desuden lagger den også når man scroller op og ned.

Kunne tyde på en dårlig internet forbindelse, driver ikke installeret korrekt. Det du skriver tolker jeg som om at det kun er når du brugte maskinen til internet baserede ting.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 16-08-15 20:52

Tak for svaret marken84.