/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Så er der lommepenge til ferie.
Fra : vedikkealt
Vist : 946 gange
500 point
Dato : 07-05-15 01:04

Hej med jer

Udlover hermed en dusør på 5000 kr. til den der bliver bindeleddet mellem mig og en underskrevet kontrakt på et nyt arbejde, da jeg for første gang side 1972 er kommet i gruppen af dovne arbejdsløse.

Og det er ikke fordi jeg ikke søger geografisk bredt, har lige nu ansøgninger ude i Randers - Aarhus - Åbybro - Åbyhøj - Horsens og Hurup Thy, da jeg er parat til at flytte hvis der viser sig en god og realistisk jobmulighed.

Og her er så hvad jeg byder ind med.

Lager/ montagearbejde søges.
Mine skarpeste kompetencer og foretrukne arbejdsområder på lageret er varemodtagelse, kontrol, opmærkning og registrering af modtaget gods, opfyldning og vedligehold af pluklager, pluk, pakning og forsendelse.

Jeg er tillært i let montagearbejde og i pasning/ procesovervågning af maskiner indenfor flere brancher.

Har brugt ASW og DSA lagerstyringssystemer, og har IT erfaring på brugerniveau.

Som person er jeg åben, ærlig, positiv, serviceminded og fleksibel, er præcis og struktureret, og tager ansvar for mine opgaver.

CV og referencer kan rekvireres på mailadressen roladens@gmail.com

Har truckcertifikat B, og ren straffeattest.

Venlig hilsen - Gert Overlade

PS. Jeg er ikke til de tunge industri job indenfor jern og beton.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-15 07:53

Det er jo en branche der er dækket af overenskomst med 3F. Så spørg dog i din fagforening eller tag en snak med en sagsbehandler i det lokale job-center.

Du skal dog ikke regne med ansættelse på dit glatte ansigt og cv. Som i alle andre brancher har arbejdsgiverne fundet ud af at job-centrene er behjælpelige med at skaffe billig arbejdskraft. Dvs. du sikkert bliver tilbudt 1 måneds praktik efterfulgt af 3 mdrs. løntilskud. Når perioden udløber er der mulighed for fastansættelse, men ofte vil virksomheden henvise til manglende ordrer og må derfor skære i medarbejderstyrken, men du kan sikkert få nogle fine anbefalinger. Måneden efter ...er den en ny løntilskudsmedarbejder eller en østarbejder ansat til netop dét du lavede.

Det er desværre sådan at arbejdsmarkedet er blevet skævredet af de mange beskæftigelsesreformer, som man ellers postulerede havde til hensigt at få folk i arbejde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-15 10:21

Ja, man må da gøre noget ekstra, utraditionelt, for at få job i din alder, og det gør du jo
med dette tilbud. Jeg tvivler dog på at vi, de fleste endnu ældre kandu brugere, kan hjælpe?

>da jeg for første gang side 1972 er kommet i gruppen af dovne arbejdsløse.

Så er du jo ikke helt ung, om du er doven eller hvorfor du blev fyret, kommer ikke os ved,
men en god anbefaling fra din sidste arbejdsplads vil sikkert kunne hjælpe.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-15 11:11

Hvis du ikke er doven, og det er jo sikkert ikke med denne søgen efter nyt arbejde,
og du ikke straks får tilbudt job fra din fagforening eller en offentlig jobordning,
så kunne du jo, med din store erfaring, prøve at etablere dig som selvstændig?

Selv har vi en gammel bonde, der optræder som altmuligmand med alting,
han tager kun 300 kr i timen og det er ikke sort, men han er meget grundig,
efterspurgt, fuldt beskæftiget og svært at få fat i...

Og så noget jeg kom til at tænke på, derfor denne tilføjelse:
Vi får jo ikke længere tilsendt beskeder fra det offentlige om økonomi, pension og andet,
og der er jo mange, uden PC erfaring, der ikke kan finde ud af at se dem digitalt.

Du har jo vist her i kandu, at du har en god basis viden inden for EDB,
hvad med at tilbyde dig som borger service hjælper??

Du kan jo starte i det små med en lille annonce i dit lokale ugeblad,
hvis du ikke føler dig kvalificeret, så tilmeld dig et kursus,
her vil du helt sikkert kunne få hjælp fra det lokale jobcenter, der prøver at få dig i arbejde..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-15 11:25

Citat
Det er desværre sådan at arbejdsmarkedet er blevet skævredet af de mange beskæftigelsesreformer, som man ellers postulerede havde til hensigt at få folk i arbejde.

LIGE nøjagtigt, man har regnet ud at droppede man de gratis praktikker kunne der skabes 20.000 arbejdspladser.
Spørg en medarbejder på gulvet i Netto om han er fastansat............øøh

Det burde kun være erhvervsskolerne der kunne sende folk i praktik samt jobcentrene som skal afprøve syge, alle andre ledige skal have "fred" og kun have lidt nyttejobs og kurser/efteruddannelse suppleret med aktiv jobsøgning.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 07-05-15 11:33

Hejsa,

Hvad med at tage tjansen som Hjælper Vikar hos eks. Oliviadanmark.dk - BHF.dk eller Kinnerup.dk
Langt fra alle deres stillinger kræver en SOSU uddannelse og de giver selv oplæring hos Borger. Du væler selv hvilke opgaver du vil bidrage med og du kan snilt oppebære en månedsløn på ca. 25.000,-
Det står dig frit for at melde ind på faste holde eller som tilkande vikar
Jeg har selv taget en hård vagtmåned pga. en grum tandlægebehandling i sigte og kan dermed se frem til ca. 36.000 på næste lønseddel Alle selskaberne dækker også Jylland og Fyen.

Hilsen
Bluesky

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 07-05-15 11:39

- P.S du kan sagtens være tilmeldt alle 3 eller flere Du skal blot have en ren straffeattest, Børneattest og en god portion empati og tålmodighed.

Især nattevagterne er gode. Selvom det måske er vågne vagter, så er det ikke fysisk krævende, men et spørgsmål om at kunne omlægge sin døgnrytme.

Bluesky

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-15 12:38

Nu lever vi jo kun en gang, og det er jo ikke sikkert at spørgeren Gert
kan lide at arbejde om natten og så sove om dagen,
når solen skinner og bade pigerne bader.

Og så vil de fleste vel have et meningsfyldt arbejde?
Derfor mit forslag om at videre uddanne sig som borger service hjælper,
og måske senere support til en stærkt stigende internet handel?

Og med hensyn til meningsfyldt arbejde er kontanthjælp jo ikke sagen,
det skal kunne betale sig at arbejde, og her er pristrykket fra østarbejderne jo et problem,
men vi må lige huske på at de også på mange områder opretholder vor konkurrence evne.

Eksempelvis i gartneribrancen, hvem plukker vore jordbær og passer vore drivhuse??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-05-15 13:23

Luffa ->

Citat
Spørg en medarbejder på gulvet i Netto om han er fastansat.

JA, det er også min oplevelse ved sidste (Informations-)møde i Job.centeret :

Dansk Supermarked var mødt op med et tilbud om fast ARBEJDE i Døgn Netto.
Såvel alle indkaldte ledige (..med trussel om fratagelse af ARMY ydelsen [arbejdsmarkedsydelse ..som er mindre end kontanthjælp, når det kommer til antal kroner udbetalt pr. måned !]) og div. sagsbehandlere fra kommunen var mødt op.

STRAKS gik talen på praktik og løntilskud.

Som een af KOMMUNENS sagsbehandlere udtrykte det, efter at have spugt ind til alle FORDELENE; Ja, I ledige må jo forstå, at det er dyrt at rekruttere folk, så derfor henvender virksomhederne sig til kommunen .....efter jeg (undertegnede) spurgte ind til om, hvorfor Netto IKKE havde slået "job'ene" op på :

http://job.jobnet.dk/

???

Hvis ikke Netto selv har 'råd til' at rekruttere medarbejdere (gratis) på Job-net? Hvem har så?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-05-15 14:48
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-05-15 15:11

Jooo...jeg kender godt de fleste af mine modstandere jeg har som jobsøger i min alder, har nu brugt 6 måneder på at lære dem at kende

Derfor prøver jeg jo også at gøre - ET eller andet andet.

Og så tror jeg da på, at der endnu findes helt reelle arbejdsgivere derude, jeg er bare ikke lige faldet over en endnu der kunne bruge mig.

Men jeg har hørt og læst om mange der er blevet misbrugt i alle disse tilskudsordninger, og ved jo heller ikke om det kan ramme mig selv en dag, for firmaerne har jo helt frit spil og bliver sjovt nok aldrig nævnt ved navns nævnelse, når der berettes om dette tilskuds misbrug.

Selvstændig har jeg været, og disse borger service medarbejdere bliver heromkring plukket af dem der allerede er løbet tør for dagpenge eller anden ydelse.

Men jeg håber det bedste - og tænker det værste

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-15 16:05

@molokyle

I en anden debat på EB om praktikanter skrev et par arbejdsgivere at de var røvtrætte af at blive kontaktet hver måned af jobcentret........også nabokommunernes........angående praktikanter.

Accepteret svar
Fra : Foxsnox

Modtaget 500 point
Dato : 07-05-15 16:28

Håber du får held med at finde nyt arbejde - også uden at skulle flytte til en anden region. Du har ikke et netværk fra tidligere kolleager, som arbejder et andet sted nu? Måske du kunne høre dem?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 07-05-15 17:20

Der kan jo være flere grunde til at arbejdsgivere er røvtrætte af tilbud fra jobcentre?

Og det med et gammelt netværk er en rigtig god ide, jeg kender flere kolegaer,
der har fået job på den måde...

Og du har jo mange kompetencer fra et langt liv på arbejdsmarkedet,
så i stedet for bare at vente på et job via kontakter fra ikke kompetente jobcentre
udbyg denne din viden med nye kurser...

Og hvor mange får medarbejderne i vore offentligt betalte jobcentre egentligt i arbejde?
Man kan jo ikke på sigt få mere i løn end man er værd, hvad med en provisions løn her??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-15 07:30

svendgiversen ->

Citat
Der kan jo være flere grunde til at arbejdsgivere er røvtrætte af tilbud fra jobcentre?

JA:

1.) Kommunen sætter en stopper for udnyttelsen af de ledige, hvis det ikke har ført til ansættelse hos pågældende arbejdsgiver efter ca. 10 praktikforløb.

2.) Kommunen 'blander sig' i ansættelsesvilkårene (timetal, sikkerhed, jobfunktionen, osv.)

3.) Virksomheden kan ikke ansætte praktikanten uden overenskomst.

..bla. DERFOR er arbejdsgiverne ikke interesseret i at blive kikket i kortene og vil hellere finde praktikanter uden om job-centrene.

Omvendt er store virksomheder glade for job-centrene der leverer gratis rekruttering af medarbejdere til lavtlønsjob. De ER nemlig blevet 'sorteret' og screenet af kommunen for: (skjulte-)sygdomme & skavanker, Alkohol- & stofmisbrug, arbejdsparathed, fag- og sproglige kompetancer, osv.

De benytter oven i købet private konsulentvirksomheder til at tage sig af forhandlinger med kommunen om typen af medarbejdere de ønsker og de klarer det nødvendige papirarbejde.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 05-07-15 20:25

Tak for svaret Foxsnox.

Tak...jeg fandt et nyt job, som også krævede at jeg flyttede, godt nok i samme region men med en transporttid på tæt ved 2 timmer hver vej.

Der har jeg været i 8 uger nu, men havde en voldsom hård start med flere "øretæver" men nu er det hele ved at falde på plads og der er kommet mere ro på, så nu er jeg faktisk blevet rigtig glad for at arbejde der.

Og en stor tak til alle andre der gav deres besyv med i denne tråd

Bedste hilsner fra vedikkealt