/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Jeg har fået spam ind på min pc
Fra : alan57
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 17-04-15 19:31

Og jeg ved ikke hvordan jeg skal stoppe det en af dem er en der hedder fantastiske tilbud.
Jeg er også nød til at få et andet program AVG Internet Security 2014, jeg fik den af en inde hos jer men de opdagede det og de har skrevet det til mig, men der findes vil også andre gratis programmer.
Men dette med spam er rigtigt træls er der ikke noget jeg kan gøre for at stoppe det?
MVH: alan57

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-04-15 20:09

Programmer jeg plejer og bruge til at fjerne sådanne ting er Superantispyware og superantivirus, når de 2 har fået lov til at køre så køre jeg ccleaner.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-04-15 20:12

Hvis det bare er mail som kommer i din indbox, kan du vel bare afmelde dem ?
Ellers må du beskrive hvordan du mener med at du får spam, og nøjagtig hvad den hedder.
Ja, du kan da sagtens få den gratis Avast, eller Microsoft Security Essentials, men husk du skal kun have et antivirusprogram kørende.
VH Palle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-04-15 03:09

Det er vel denne du har fået:

http://malwaretips.com/blogs/hot-deals-popup-virus/

Som webnoob bruger jeg Superantispyware (Free edition):

http://www.superantispyware.com/download.html

Som firewall og antivirus bruger jeg Zonealarm (Free) :

http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm

For at installere den gratis Zonealarm løsning, skal man takke ja til en Zonealarm toolbar og søgemaskine, men begge dele fjernes nemt igen efter installationen: Toolbar'en fjernes vha. Tilføj og fjern programmer i kontrolpanelet og søgemaskinen kan du ændre/slette i browserens indstillinger for tilføjelsesprogrammer.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 18-04-15 09:06

nej de kommer ikke i min mailbox, men på min brugerflade den ene kommer i højre side og den anden nederst på siden og der er et X som hvis jeg trykker på den går det væk, men de kommer meget hurtigt tilbage igen.
alan 57

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 18-04-15 10:12

Næste gang den kommer så højre klik og tryk på egenskaber så får du navnet og så ser du om der ligger noget der ligner i kontrolpanelet - er der det fjerner du!
MV2

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-04-15 11:01

En måde det aldrig kommer ind på (får lov at køre) er via Signature/Whitelist beskyttelse.
Eks. http://www.secureaplus.com/Main/secureaplus_download.php
den Free/Gratis version dækker de flestes behov.
Måden det virker på er at filer som kan startes/udføres (.exe, .dll, .msi & scripts) bliver valideret mod en lokal Signatur list over filer man har tiltro til (trust), og er filen ikke i listen bliver den automatisk sent til deres servere til analyse, og man får så en vurdering baseret på MANGE scanner (mener det er 14) og om de har tiltro til filen, så vælger man om man tilføje den til sin "OK" list så den får lov at kører.
Filer fra de meste almindelige programmer kommer automatisk ind i ens "OK" liste (eks. standard Windows filer, Firefox, Chrome, osv. ), da disse er Digital Signet med deres Certifikat, og disse store firmaer allerede ligger i ens "OK"/Trust "liste". Altså smart at man ikke bliver spurgt igen efter opdatering af Windows, Firefox eller Chrome om man stadig stoler på deres program, da disse opdateringer jo også er digital signet med deres certifikat, hvorfor vi stadig har tiltro til deres filer.

Ja tiltro/tillid er store ord, og men jeg har ikke generelt tillid til disse firmaer, men jo jeg tror ikke på de bevist vil digital signe et program som indeholder virus.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-04-15 15:10

-> .. fantastiske tilbud !!!
Citat
..på min brugerflade den ene kommer i højre side og den anden nederst på siden og der er et X som hvis jeg trykker på den går det væk, men de kommer meget hurtigt tilbage igen.

Altså : http://malwaretips.com/blogs/hot-deals-popup-virus/

En Kandu bruger havde samme problen hér: http://www.kandu.dk/Spg172627.aspx
..gætter jeg på
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 19-04-15 23:57

Citat
men de opdagede det og de har skrevet det til mig

Kun,,, HVIS du sætter den til at hente opdateringer automatisk..
Og du sender OPLYSNINGER tilbage til AVG - det kan være oplysninger om de VIRUS du har fået eller mistænksomme sider du SÅ har fået ´dette´ fra, og selv om du havde en ulovlig, hvad jeg ikke tror... så burde den gå over til en FREE/ GRATIS udgave og stadig ikke komme med meldinger om noget som helst, det eneste du KAN miste er din firewall = hvis den gik over til GRATIS udgave.
Det du har fået er så godt og grundigt beskrevet af MOLO- cocktail.
Om det er Danske eller udenlandske reklamer der popper up - samme måde at fjerne skidtet på.
Samt det meste af den slags? kommer ved at installere programmer og bare klikke sig videre UDEN at over hovedet se hvad ´program pakken´ indeholder af reklamer og MALLWARE - altså dem man skal sætte X ved/ eller omvendt.
De kommer ikke af sig selv.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-07-15 23:13

Halloooooo