/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
sikkerhedsprogram.
Fra : Nul7
Vist : 414 gange
50 point
Dato : 09-04-14 11:52

Er der nogen der ved om "Microsoft Essential " lukker total ned eller er det kun i forbindelse med XP.?

Er der et gratis program der kan erstatte det, og hvilken?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-04-14 12:00

Microsoft Essential findes til alle versioner af Windows, så det lukker ikke ned.

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-04-14 12:06

Bille, jeg har en pc med xp. jeg fik en klar meddelelse igår, at nu var det slut og jeg blev anbefalet at finde et nyt sikkerhedsprogram.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 60 point
Dato : 09-04-14 12:08

Microsoft Essential er ikke særlig godt, hent hellere en gratis AVG eller andet, så er du mere sikker, samt en gratis udgave af Mawarebytes.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-14 12:11

Jeg har sagt det før!
..men gentager gerne: http://www.zonealarm.com/security/es/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm

'Motoren' i antivirus programmet er på licens fra Kaspesky's ...hvilket siger lidt om kvaliteten

Beskytter også mod ..og kan detektere: Browser Hijack's, Trojanere og Spyware.

Firewall'en har som bekendt altid været Checkpoint SoftwareTechnologier LTD.'s varemæke.

Selvfølgelig er der automatrisk opdatering af antivirus definitioner og gratis program-upgraderinger inkluderet.
Fin og nem brugergrænseflade ..dansk ...og med forståelige menuer
Udmærket 'beskyttelse'
Sløver en bette smule under opdatering, men ellers transparant i brug
Ved installlation er der desuden den fordel:

Man kan installere ... men selve antivirus-delen bliver først aktiveret, når du har fjernet dit hidtidige antivirus-program. Dermed er man ikke ubeskyttet ved installation, hvor man normalt FØRST skal afinstallere sit antivirus-program: Før man kan installere et nyt.
SMART? Prøv det..!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-04-14 12:23

Ps.
For at det ikke skal lyde som en 'salgstale', så må jeg sige:
Jeg har indtil for ca. 1½ år siden brugt Avast! : http://www.avast.com/da-dk/
..og anbefaler da også 'uerfarne' brugere til at benytte dette program
..MEN Firewall'en ZoneAlarm er også et nyttigt 'beskyttelse' værktøj
..HVIS man kan 'finde ud af' at benytte det korrekt. Alt for mange klikker i deres iver for at 'komme videre', blot JA ...allow, tillad.. osv. til enhver alarm. Og så hjælper en Firewall ikke nævneværdigt !
Antivirus -delen er virkelig effektiv ..uden den store 'hurlumhej' ...
Den finder f.eks. kompromiterende java 'tingester' (Læs: Trojanere) som selv ikke Avast! kan finde
Det var bare dét jeg ville sige ...Hai !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-04-14 18:25

Citat
Alt for mange klikker i deres iver for at 'komme videre', blot JA ...allow, tillad.. osv. til enhver alarm.

Lige mine tanker, samt en firewall kan forhindre mere skade end diverse anti virus programmer tilsammen ?? næsten osv, men hvem har dog ikke en firewall af rimelig kvalitet.
Problemet ved Zonealarm og andre, er at brugerne (mange) ikke ved en DYT om hvad der skal og ikke skal have adgang til nettet, og derfor bare slår over til GODKEND alt = det er så nemt.

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 11-04-14 09:17

Tak for svaret mig-selv.