/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pdf
Fra : kivi
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 27-02-14 14:21

jeg har fået et pdf dokument som jeg skal føje noget til og ændre lidt det men hvordan det jeg har prøvet virker ikke

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 27-02-14 14:23

Det kan man - normalt - heller ikke.

Kommentar
Fra : pepsimax

Dato : 27-02-14 14:27

Hej

det er jo det der hele humlen ved en pdf at du ikke kan rette iden

den der opretter pdf bestmmer og om du kan udskrive den

mvh

pepsimax

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-02-14 14:29

Jeg bruger dette, kan det hele - men er filen beskyttet, kan du som regel ikke ændre i den:
http://www.tracker-software.com/product/pdf-xchange-editor

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-02-14 19:35

Humlen ved en pdf handler ikke om redigering, for det kan man få masser af programmer der kan.

Pointen ved en odf, frem for et tekstbehandlingsdokument er, at det ser ud præcis som afsender vil have det til, uafhængigt af om fonten er installeret hos modtageren.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-02-14 19:35

Søg på pdf editor og find det program der passer dig bedst

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 27-02-14 19:44

Nu ved vi ikke hvad meningen muligvis er med den fil?

PDF-XChange Viewer kan det hele = men er der password eller andet på filen, så kan der ikke ændres et komma, men det kan også klares, dog ikke noget jeg vil ofre et par uger for at prøve.
De lover en masse - men kan ikke klare det... og lader programmet stå og snakke med en fil i flere uger
https://www.google.dk/#q=pdf+password+remover

Kan du ikke bare tage en ´kopi´/ print screen af det hele og så køre det gennem et OCR program bag efter.
Sådan har jeg lavet mange ´nye´ pdf filer - med alt originalt.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 27-02-14 19:47

NB programmer som Snagit og Hypersnap tager hele skidtet på en gang, der er indbygget SCROL i deres programmer, så det kører bare.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-02-14 21:59

PDF-XChange Viewer tillader dig at skrive og tegne i ubeskyttede dokumenter.
Det har også indbygget OCR.
Der er også en fantastisk "printscreen" funktion.

Hvis du skal have mere kontrol over redigeringen åbner du istedet for dit dokument med LibreOffice eller OpenOffice.org,

Og som Kortoververden så rigtigt er inde på så er fidusen med PDF at den altid ser ud som afsender vil have uanset fonte, printeropsætninger og andre indstillinger på modtagerens computer.
En yderligere fordel med PDF er at du ikke behøver at tænke over hvilken software modtager har og hvilket filformat det skal sendes i.

ALLE bør kunne åbne et PDF dokument på den ene eller anden måde.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 28-02-14 07:28

Tak for svaret mig-selv.