/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brug af screensaver
Fra : modersvilje
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 21-04-13 12:36

Hej,
Jeg har ikke fundet ud af hvordan jeg kan "affotograferer" en internetside / eller hvis der står en fejlmelding på siden så jeg kan bruge dette billede til dokumentation
Er der nogle taster jeg kan aktiverer så jeg kan gemme præcis det jeg ser på skærmen i et givent øjeblik?
mvh.
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-04-13 12:48

Du kan taste PrintScreen og så åbne Paint,
tast så CTRL+V for at sætte "skærmbillede" ind,
gå så til menuen Filer og vælg Gem/Gem som.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-04-13 13:18

Når du bruger Print Screen tager du et fotografik af det du ser på skærmen.
Dette foto/billede kan du sætte ind i et word dokument, og gemme det som ethver andet worddokument, - og du kan skrive det ud på din printer.

Har du ikke word, så brug det tekstbehandlingsprogram du normalt anvender.

Print Screen finder du på dit tastatur, - og det vil på et alm. løst tastatur normalt være tasten lige til højre for F12.

Ammitz

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 21-04-13 13:24

Sådan tager du et screenshot (billede af skærmen):

Når den besked som du ønsker at "fange" er vist på skærmen gør du følgende:
* Tryk på "PrintScreen" på tastaturet for at "fange" et skærmbillede (tasten kan også hedde: "Prt Scr" og den er normalt placeret til højre for F12 tasten)
* Hvis du taster ALT+PrintScreen så tages et billede af det aktive vindue!
* Så finder du MS Paint og åbner det...
* Vælg "Start" > "Alle Programmer" > "Tilbehør" > "Paint"
* Når Paint er åbnet taster du "Ctrl" + "V" for at indsætte screenshot i "Paint"
* Så skal du have gemt billedet, det gør du ved at gå til "Filer" -> "Gem som..." i menuen.
* I Gem som boksen vælger du hvor det skal gemmes.
* I Filnavn feltet skriver du et navn til dit billede.
* I Filtype feltet vælger du om det skal gemmes som .bmp, .gif, .tiff, .png eller .jpg, jpg er mest brugt.
* Klik "Gem"

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-04-13 14:00

Her kan du downloade et lille smart gratis program til screencapture: http://getgreenshot.org/downloads/
Meget simpelt og lige til, du vælge hele skærmen, eller region. Jeg bruger indstillingen region, så kommer der et kryds på skærmen og du kan indramme præcis det du vil have med på printet, du kan gemme direkte til en fil i forskellige billedformater.
Her er et link til demovideo: http://www.youtube.com/watch?v=xwRCIvlbVdM

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-04-13 14:24

Tusind tak I er gode alle sammen den første på min skærm der får tilsendt de få point.
der er dog lige et lille tillægsspørgsmål:
Når jeg har gemt det jeg ville og så har et spørgsmål om hvad der står - kan jeg så overføre dette billede til Kan.du, så de herre og damer evt. kan hjælpe med noget specifikt?
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-04-13 14:26

Nej du kan ikke uploade billeder til kandu, men du kan bruge f.eks. peecee.dk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-04-13 14:28
Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 21-04-13 14:36

Tak for svaret Klaudi. Jeg vil ikke gentage hvad jeg skrev før, men det virker rigtigt.
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-04-13 14:37

velbekomme