/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forkert aktiveringsnøgle til Windows 7
Fra : rosekamp
Vist : 637 gange
300 point
Dato : 20-04-13 09:04

Hmm, er rendt ind i et meget irriterende problem.

Jeg har købt en (ret ny) brugt pc med Windows 7 installeret. Man skulle bruge et password for at logge ind, men ham der har brugt den før mig kunne ikke huske sit password.

Efter kørsel af diverse programmer til at finde passwordet med (uden held dog) besluttede jeg at køre en recovery på maskinen og eftersom jeg fandt og brændte recoveryfilen fra Microsofts eget website tænkte jeg at det vel var helt fint, når Microsoft ligefrem havde lagt en vejledning til hvordan og hvorledes jeg skulle angribe problemet.

Alt virkede også 10-4, men nu får jeg jo så imidlertid hele tiden en "advarsel" op om, at min licensnøgle ikke er ægte osv.

Jamen for h... da, den er ægte nok, men den passer selvfølgelig ikke til den recovery, som Microsoft meget behjælpeligt har lagt ud.

Hvad gør jeg nu? Skal jeg virkelig til at købe en ny licens?

Kommentar
Fra : peque

Dato : 20-04-13 09:21

Normalt ville der være en nøgle på din PC i bunden - på et lille klistermærke.

Men idet du aktiverer Windows, kan du vælge at bruge tlf fremfor internet. Den løsning kan bruges til reaktivering af Windows, hvis den skal installeres på en ny PC, selvom det kun er en enkelt license

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-13 09:33

Citat
Man skulle bruge et password for at logge ind, men ham der har brugt den før mig kunne ikke huske sit password.

Der ville jeg dæleme tænke mig godt om inden jeg hoppede på sådan et køb

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-13 09:33
Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-04-13 09:35

PS...

Er maskinen "ret ny" ligger der jo en recovery PÅ maskinen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-04-13 10:22

Det er ikke sværer end at ringe til:
https://www.microsoft.com/danmark/om/microsoftdanmark.aspx

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-13 10:27
Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-04-13 11:04

Du kan tjekke ud hvad din nuværende aktiverings nøgle er via dette program http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-13 11:57

Citat
Du kan tjekke ud hvad din nuværende aktiverings nøgle er via dette program http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Det er den nuværende nøgle der ikke virker, så hvorfor lede efter den?

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 20-04-13 13:33

Prøv og kør følgende kommando i en elevatet prompt
slmgr.vbs / [din key]
slmgr.vbs /ato

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-13 21:11

Er der et ægthedscertificat på maskine. Er der ikke det er din Win 7 sansynligvis ikke en lovlig version.
Citat
eftersom jeg fandt og brændte recoveryfilen fra Microsofts eget website tænkte jeg at det vel var helt fint, når Microsoft ligefrem havde lagt en vejledning til hvordan og hvorledes jeg skulle angribe problemet.

Hvorfor hente et recovery kit hos Microsoft.

Ku da godt tænke mig at vide hvordan det virker.
Normalt indeholder et recovery image, alle drivere osv til maskinen, hvordan hunne skulle Microsoft kunne levere et recovery image til diverse forskellige computere ????

Er maskinen 'ret ny' og HD'n ikke har været udskiftet/formateret er der en recovery partition på HD'n som kan geninstalleret alt, som om maskinen er helt ny, og normalt skal Windows så ikke aktiveres, da recovery imaget er aktivert, inden det er lavet.

OG 'mig-selv' selvfølgelig bruger Kandu'r kun lovligt software.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-04-13 21:16

Citat
Du kan tjekke ud hvad din nuværende aktiverings nøgle er via dette program http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/

Hej marken84
Det kan han jo så ikke, når der har været angivet en forkert. Mig bekendt gemmer registreringsdatabasen kun den sidst aktiverede.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-04-13 00:10

Citat
Hej marken84
Det kan han jo så ikke, når der har været angivet en forkert. Mig bekendt gemmer registreringsdatabasen kun den sidst aktiverede.

Har du prøvet?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-04-13 00:34

Jeg har tidligere installeret en XP med en aktiveringskode, og efterfølgende ændret til den der passede til maskinen, uden at den første kunne spores efterfølgende.

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 24-04-13 08:51

Tak for svaret webnoob.