/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gendan acer
Fra : CerwinVega
Vist : 574 gange
10 point
Dato : 17-02-13 20:27

Jeg sidder med en ny acer bærbar og mit windows vil ikke starte op, og min Erecovery virker ikke da min data backup også er beskadiget, så jeg har fået tilsendt 6 cd/dvd fra acer uden vidre beskrivelse, Det er følgende cd/dvd

1 bootable cd
4 W7hp64 cd
1 language dansk cd

Hvad skal jeg gøre for at få dette til at virke ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-02-13 20:46

Det ser ud som om du har fået CDer til en ny installation
Bootable CD burde kunne starte din Windows, har du prøvet?
Hvis du har værdifulde filer som ikke er sikkerheds kopieret så vil jeg foreslå at bruge en Linux live CD/DVD og hente filerne i sikkerhed på et andet drev, for eksempel Ubuntu:
http://www.ubuntu.com/download/desktop
den hentede ISO fil skal brændes på en DVD som ISO og computeren skal starte fra den DVD, brug boot manager som er under en af F tasterne lige efter computeren starter

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 17-02-13 21:01

Der er ingen filer som skal gemmes..det hele skal bare geninstalleres via de cd/dvd og jeg har forsøgt med boot cd først som starter e recovery hvor der står vent et øjeblik og derfra der der ikke en skid..

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 17-02-13 21:02

Jeg skal åbanbart ind i windows på en eller anden måde og køre win erevovery manager..men lige nu kan jeg ikke komme ind i windows da den laver sort skærm efter logoet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-13 21:11

Booter (starter) du op med den bootable cd i drevet. Det er den der skal få hele systemet til at blive installeret på ny. Så får du en clean installation.
Men hvad er der sket siden din windows er smadret og også din recovery disk?

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 17-02-13 21:17

Ingen idee..jeg skal fixe en ny bærbar for nogen jeg kender, så fik den bare sådan og regnede med at det gav sig selv med de cd/dvd...jeg har sat den boot disk i nu så starter Erecovery som siger vent et øjeblik mens den arbejder..men syntes ik der sker noget

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-13 21:20

Prøv at lade den stå. Den forsøger at "recover" installationen

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 17-02-13 21:50

Nu skete der noget..jeg kan vælge et sprog " dansk" og så kommer der den samme skærm op hvor jeg kan gensinstallere fabriks mode eller bruger mode....ingen cd/dvd backup menu :(

Så basic er det det samme som at trykke F10 for at komme ind i den manager om jeg bruger biit cd eller trykker f10 er hip som hap..og intet virker..Har kørt den gendanelse 10 gange nu hvor jeg ender med sort skærm

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-02-13 22:20

Måske dette kan hjælpr
Citat
Remenber to activate in Bios:
- Boot from cd From Boot menu.
- Activate the opcion D2D RECOVERY in the Main menu. The ( ALT+F10) when started Ok.

My first time I was crazy with this matter.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-02-13 22:21

NB. Fundet ie ne tråd omhandlende recoverey af en Acer TravelMate 2310

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-02-13 22:21

Hvilken Acer model har du at gøre med?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-02-13 22:23

Her er måske noget mere, jeg har ikke læst teksetn helt igennem.
Citat
http://support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/Veriton5100/Veriton5100faq19.shtml

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 06-03-13 23:25

Min 1. undren er om recovery-CD´en overhovedet virker, for ellers er der reklamationsret på denne disk... Så må firmaet sende en ny recovery-CD til ejermanden af computeren.

Men kan du slet ikke gensinstallere fabriks mode eller bruger mode..? For ellers ville jeg vælge fabriksmode...