/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
EXE file creator søges
Fra : Brassovitski
Vist : 560 gange
100 point
Dato : 30-01-13 19:51

Hej
Jeg søger et gratis program der kan lave en selvudpakkende zip filer, og samtidig lægge en genvej på skrivebordet. Altså et program der kan lave en installationsfil.
Hvem kender et godt gratis program til dette formål?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-13 19:55

NSIS (Nullsoft Scriptable Install System) is a professional open source system to create Windows installers. It is designed to be as small and flexible as possible and is therefore very suitable for internet distribution.
http://www.filehippo.com/download_nsis/

eller

Inno Setup is a free installer for Windows programs. First introduced in 1997, Inno Setup today rivals and even surpasses many commercial installers in feature set and stability.
http://www.filehippo.com/download_inno_setup/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 30-01-13 21:14

ZipInstaller v1.21
The ZipInstaller utility installs and uninstalls applications and utilities that do not provide an internal installation program. It automatically extracts all files from the Zip file, copies them to the destination folder you select, creates shortcuts in the start menu and in your desktop, and adds an uninstall module to allow you to automatically remove the software in the future.

http://www.nirsoft.net/utils/zipinst.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-13 09:27

Jeg plejer at bruge WinRar eller 7Zip til formålet, meget hurtig og nemt.
Skal gerne lave en lille vejledning til Winrar.

Der findes også som ovenfor speciel programmer, men de er rimelig svære at bruge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-13 09:31

Der findes masse at eksembler på tuben

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-13 09:45

Jeg bruger Smart Install Maker, har været på GiveAwayOfTheDay engang!
http://www.sminstall.com/

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-13 11:41

Hej mig-Selv en vejledning til Winrar vil være super. Er Winrar gratis.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-13 11:50

Det koster, men du kan jo skrive en PM, hvis?
Vejledning kommer op i løbet af dagen, skal ud og handle lidt ind

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-13 11:54

Har linket til 3 gratis hvad er der galt med dem!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-13 12:09

Selvfølgelig skal jeg have prøvet de gratis programmer. Jeg tror jeg kigger på den fra nirsoft i aften.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-13 18:01

Citat
http://www.nirsoft.net/utils/zipinst.html
Denne duer ikke. er ikke en exe fil generator, bare et program der kan installere en zippet fil, altså stort set det samme som at extrakte en fil. Øv.
Næste

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-13 18:16

Har lige tjekket 7zip, jeg kan sku ikke se nogen options til at lave en exe fil. Det er jo bare en filemanager. Eller også findes der måske 2 versioner?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-13 18:16

Kig i din postkasse

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-13 18:46

7-zip kan lave exe filer, det gør du bl.a. ved at vælge de filer du skal pakke,
højreklikke på dem og vælge Føj til Arkiv, i 7-zip punktet der er i menuen,
i dialog boksen der åbner kan du ude til højre vælge at oprette et sfx arkiv.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-13 21:22

Hej
Har kigget i min postkasse.
Og på nette har jeg fundet SSE Setup, og lige prøvet det en lillesmule. Det ser ret lovende ud, bortset fra at dansk ikke er et supporteret sprog. Jeg har skrevet til programmøren, at jeg gerne vil lave en oversættelse, så må vi se om han gider svare.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-13 21:49

Ok har du så prøvet SIM?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-13 22:13

No Sim er jo ikke gratis,?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-13 22:15

Prøv lige at læse hvad der står i det jeg skrev!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-13 22:18

Det er i KANDU postkassen og ikke den ude ved vejen!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-01-13 22:20

Det har været giveaway det er det ikke mere.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-13 22:22

Jeg opgir'

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-02-13 18:12

klaudi
Citat
Har linket til 3 gratis hvad er der galt med dem!

Smart Install maker ikke gratis mere.
NSIS og Inno Setup, for nørdet, skal kodes for at kunne bruges (så vidt jeg kan se på de screenshots der er på hjemmesiderne.

ZipInstaller kan kun installere/udpakke zip-filer, ikke lave en .exe fil.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-02-13 18:17

Helt ærligt, jeg sendte SIM til dig igår og den ER registreret når den er installeret!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 13:34

Programmet laver en setup fil og den bliver du nu nok nød til selv at lave en genvej til!

Inde i programmet vælger du hvor genveje skal være, når det pakkes ud/installeres,
til de filer som du pakker til en exe fil!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-13 14:06

Jeg tror jeg har fundet ud af det, er lige ved at lave et nyt forsøg.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-13 14:15

Alt virker fint nu, jeg fik bare ikke oprettet en programgruppe under "alle programmer " men det får jeg nok også til at virke.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-13 14:30

Der skal du vælge Program gruppe i menu med Genveje

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-13 17:33

Jeg har fået det hele til at virke med afinstallation og det hele.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-13 17:34

Tak for svaret og din tålmodighed.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-02-13 22:24

velbekomme