/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Sikre google drev med adgangskode?
Fra : Brassovitski
Vist : 516 gange
100 point
Dato : 30-01-13 08:13

Hej
Er der nogen der ved, hvordan jeg sikrer mit Google drev med en adgagngskode? På PC er det jo ikke noget problem, da jeg skal være logget på min Google konto, for at kunne få adgang.
Problemet er på min smartphone. Appen på telefonen spørger ikke om nogen adgangskode for at komme på. Kan man sætte det op, så der hver gang spørges om en kode? Alternativt vil det jo ikke være så smart, hvis telefonene bliver stjållet, og tyven så har adgang til mit Google drev.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-13 12:25

Kan det være fordi du logger ind gennem din pc/ netværk?
Prøv at log ud på Google´s side og prøv om du kan komme ind uden koder

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-01-13 13:30

På telefonen logger kommer jeg på Google drev via en App, og ikke via browseren. Hvis jeg logger på via browseren, skal jeg selvfølgelig angive en kode.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-13 14:57

Kender ikke meget til de moderne smartphone´s

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-01-13 15:38

Jeg har også først lige fået min første. En Huawei Ascend P1 til 2222 Kr., som kører fantastisk godt. Det er jo også årsagen til at der melder sig en del spørgsmål om opsætning osv.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-01-13 17:13

Der er da flere herinde der har rådgivet om samme, så der skal nok dukke noget op.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-13 11:28

Du er jo altid logget på din Google konto med en Android telefon og kan hente opdateringer og læse mails og meget mere, og altså også komme til dit Google drev bare ved et tryk på app'en, hvid du vil sikre dig så sæt et kodeord på selve startskærmen på din telefon, det kan de antivirus programmer du kan finde i Play butikken, måske din telefon har noget indbygget allerede som du skal aktivere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-01-13 11:50

log in på din google konto vælg indstillinger på dim mobi >>fortrolighed og sikkerhed >>
fjern hak ved "husk formulardata"

ellers samme sted skal du vælge "Husk adgangskoder" >> fjern hak