/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
windows 8
Fra : kivi
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 17-01-13 13:37

der nogen som påstår at windows 8 fylder så meget at det er en dobbelt dvd den ligger på kan det virkelig passe

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-13 13:45

Ja den fylder mega meget. Jeg har selv lige fået den. Og er ved at fortryde.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-01-13 14:05

Jeg har prøvet at opgradere min nye laptop til Win 8, da jeg havde gjort det kunne jeg ikke lide udseendet, så jeg ville rulle maskinen tilbage, men det kan man ikke, derfor formaterede jeg harddisken og ville installere Win 7 igen, men det kunne jeg ikke for undervejs havde Win 8 ødelagt Bootsektoren (Den var blevet beskadiget og kunne ikke findes) derfor vil jeg ABSOLUT IKKE ANBEFALE WIN 8
Læs også: http://www.kandu.dk/Spg165255.aspx, http://www.kandu.dk/Spg165447.aspx & http://www.kandu.dk/spg165865.aspx

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-01-13 14:38

Windows 8 fylder kun 1 dvd.

Jeg brugte tilbudet fra microsoft og fik en opgraderings licens til ca 230 kr.

Ingen klager herfra.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-13 15:08

Jeg downloadede opdateringen af win 8 og så gik det galt. Godt jeg har en bærbar for jeg måtte have fat i Microsofts teknikere. Win 8 blev downloadet en gang mere og nu med formatering. Og nu virker det næsten hver gang. Og ja det hele kostede 230 kr.

MEN JEG KAN BEDRE LIDE WIN 7!!!!!

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-01-13 17:39

Citat
Ja den fylder mega meget.

Det passer jo ikke. Jeg har en Windows 8 Enterprise 64-bit ISO fil som jeg har hentet direkte fra msdn og den fylder kun 3.2 gb. Det er dog rigtig at Windows 8 skal bruge ufatteligt meget harddisk plads for at køre.

Citat
Harddiskplads: 16 GB (32-bit) eller 20 GB (64-bit)

Kilde: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-8/system-requirements

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-13 17:51

Win 8 fylder ca 2.5GB og kan sagtens være på DVD.
Der er den samme diskussion hver gang der kommer et nyt styresystem, at det gamle er bedre. ofte er det fordi de laver noget rigtig rod for sig selv.

Iøvrigt fylder windows 7 ultimate 64 bit også ca 2.5GB på en dvd altså stort set de samme som win8

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-13 17:56

Jeg er ikke kræsen og har haft Win8 i en uge.

Men den har "børnesygdomme". Det er derfor vi får den så billigt, Microsoft regner med at vi klager hvis der er noget i vejen. Sådan opdager de problemerne.

Men jeg kommer i vores ældrecenter. Og mange der kan ikke forstå hvorfor et styresystem til en computer skal se ud som en tablet eller en smartfone.
Det forstår jeg heller ikke.

Jeg har skrevet til microsoft om det ikke var muligt at lave programmet så man kunne vælge. Men de har ikke svaret endnu.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-01-13 18:04

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-01-13 18:08

Citat
Men den har "børnesygdomme". Det er derfor vi får den så billigt, Microsoft regner med at vi klager hvis der er noget i vejen. Sådan opdager de problemerne.

Wauw, det er nok den sjoveste kommentar jeg har set herinde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-01-13 21:04

Min win 8 brændt ned på en DVD fylder 2,01 GB som ISO fil.

Installeret med lidt programmer............23 GB

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-01-13 23:09

Nu skrotter jeg win 8, jeg har forsøgt at printe ting ud fra en mail, men hver gang så holder Windows op med at fungere og lukker ned.

Jeg har forsøgt at købe en harddisk på nettet men kan ikke komme til at betale for Windows har fundet en fejl og lukker ned.

Hvis der ikke er fejl så fryser skærmen og så må jeg logge af. Og det er sket 12 gange i dag. Og jeg kan ikke gøre noget ved det før der kommer DVD fra Microsoft.

Og jeg spurgte en tekniker om hvorfor den var så billig og svaret var: det var fordi der nok var "børnesygdomme" i programmet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-13 01:48

Et ekko herfra
Citat
Windows 8 fylder kun 1 dvd.

Jeg brugte tilbudet fra microsoft og fik en opgraderings licens til ca 230 kr.

Ingen klager herfra.
den her skal ikke stå uden kommentarer
Citat
Jeg har forsøgt at købe en harddisk på nettet men kan ikke komme til at betale for Windows har fundet en fejl og lukker ned.

Hvis der ikke er fejl så fryser skærmen og så må jeg logge af. Og det er sket 12 gange i dag. Og jeg kan ikke gøre noget ved det før der kommer DVD fra Microsoft.
der må være en fejl på computeren - ikke Windows 8 som kører stabil og hurtig på de 2 computere jeg har opgraderet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-13 10:07

Granner du mangler sikkert drivere til din win8
Inden du opgraderede, kørte du vel det lille program som viste hvad der evt. kom til at mangle.

Citat
Og jeg spurgte en tekniker om hvorfor den var så billig og svaret var: det var fordi der nok var "børnesygdomme" i programmet.

fordi der nok Det er ikke et svar fra en tekniker som ved hvad han/hun taler om.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-13 11:37

Eyvind, jeg har ikke fejl i min maskine, den er rimelig nu og har kørt med win 7 ultimat i 1 år nu. Og det uden en eneste fejl.

Og inden jeg downloadede win 8 så havde jeg backup og alle relevante drivere i en mappe på en eksterne HD.

Så jeg downloadede en opdatering med win 8. Men det gik helt galt, programmet virkede men jeg kunne ikke komme i kontrolpanel. Så skrev jeg til support og blev henvist til en tekniker hos Microsoft. Han ringede og vi snakkede. Han sendte så en genvej til Win8 som jeg skulle bruge når jeg downloadede igen. Den brugte jeg. Og han aktiverede den. Det aftalte vi.

Men min PC er blevet langson, den melder fejl for et godt ord.

Måske er det min HD der er problemer med, så jeg har købt en ny. Men så vil jeg ikke have win 8. Måske om 1-2 år når de har kureret de fejl som er i programmet.

Jeg går tilbage til win 7 ultimat. Og måske vil jeg have win 8 liggende på en anden HD. Men jeg vil ikke bruge den før de har rettet evt. fejl.
For i kan da ikke tro at Win 8 er fuldstændig fejlfri?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-13 11:56

Granner !
Ok - jeg kan skifte harddiske rimelig nemt ca. 20 sek.
Så jeg har en HD med XP og en HD med Win7 og en HD med win8 til min bærbare comp.
Visse programmer kan kun køre på XP.....................så den slipper jeg ikke.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-13 12:16

Jeg skifter også en HD på 20 sek. Nemt når det er Sata. Ingen problemer med jumbere eller hvor på kablet den sidder.

Hurra for Sata diske.

Og jeg har også XP på en disk. fordi et program kun kan køre på den.

Har købt win 7 ultima så den vil jeg bruge.

Men beholder min HD med win 8, den har jeg også betalt for. Der kommer også et par CD'er fra Microsoft her en af dagene med win 8.

Så nu mangler jeg bare at min nye HD kommer og så skal jeg i gang med arbejdet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-13 13:20

Så er du jo godt kørende Granner.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-13 13:27

Ja da, selv om jeg er kvinde så kan jeg da sagtens bygge min egen PC. Og uddannelsen som IT supporter tog jeg som 55 årig, men har beskæftiget mig med computere siden 85.

Jeg ved godt at det er svært for mange mænd at acceptere at jeg, som ældre kvinde, kan finde ud af det med computere, men det har givet så mange sjove episoder at jeg kan grine af det i mange år endnu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-13 13:36

Du er så den næstældste computernørd jeg kender.
Noget families oldemor på netop 84 har netop fået en nyere 17" skærm til sin stationære comp.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 18-01-13 13:57

tak for alle de indlæg som der kom ud af en lille forespørgelse men hvem som burde ha poing ved jeg ærlig talt ikke nogen forslag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-13 14:10
Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 18-01-13 15:14

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-01-13 18:07

Selv tak du.