/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Netbank uden internetforbindelse
Fra : begga
Vist : 580 gange
50 point
Dato : 13-11-12 16:57

Hej
Er der nogen der ved om det fra nogen banker er muligt at få netbank, når man ikke har internet forbindelse hjemme,men benytter sig af pc´ere på biblioteket og netcafeer?

Mvh. Begga

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-11-12 17:06

ja da. Du kan gå på netbank fra ALLE PC'er i hel verden hvis du vil.
Det kræver bare du har NEM ID.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-11-12 17:07

Ud over det har jeg taget Nordeas mobilbank ned på min mobil...der kan man også ordne alt det man vil.

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 60 point
Dato : 13-11-12 17:08

Intet problem, du skaffer dig bare et NEM ID kort

https://www.nemid.nu/

så kører det...

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 13-11-12 17:10

Hejsa,

Når du installerer en netbank løsning fra næsten alle banker bliver der hentet en banknøgle. Hvis du sidder på eks. biblioteket beder du systemet om at gemme denne nøgle på din USB lagermedie og samtidig husk at slette IE catchen og cookies så der ligger "leftovers" på den offentlige maskine. Når du så fremover skal på Netbank har du din USB med og beder Netbanken om at hente derfra - men husk altid at få slettet data på maskinen og luk ALT!

Bluesky

Kommentar
Fra : begga

Dato : 13-11-12 17:22

Hvorfor siger min bank (Nørresundby Bank) at det ikke kan lade sig gøre uden privat internetforbindelse og at det er for usikkert?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-12 17:22

bluesky ............
Måske det var en god ide at lave en god køreplan for bankbesøg fra biblioteket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-12 17:37

Hvad vil du med netbank UDEN netforbindelse ?

Det bliver da en frygtelig gang rod hvis du skal på cafe hver gang banken sender noget

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-11-12 17:41

Citat
Hvorfor siger min bank (Nørresundby Bank) at det ikke kan lade sig gøre uden privat internetforbindelse og at det er for usikkert?

Det må Nørresundby Bank sikkert kunne svare på - men hvad usikkert skulle der mon være ved det?

Klart nok, men det er jo ligegyldigt hvorfra man går på nettet, skal sikkerhedsforanstaltningerne jo være i orden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-11-12 17:48

CTRL + SHIFT + P = InPrivate.

Bruger jeg på Netbank.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-12 18:44

Refi - de snart falerede banker her på Sjælland henviser til hæveautomater eller netbank.

Selv Nykredit som prøver at blive en rigtig bank, har samme "kundepleje" > ud til automaten (som tit ikke kan udskrive en lille strimmel over bevægelsen) ........................eller hjem til computeren

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-12 18:50

Citat
Refi - de snart falerede banker her på Sjælland henviser til hæveautomater eller netbank.

Det kan vi da sagtens blive enige om, men det betinger man enten har 2 ben eller internet

Hvordan kan man overhovedet leve i 2012 UDEN internet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-11-12 19:05

Citat
Hvordan kan man overhovedet leve i 2012 UDEN internet

Det kan man sagtens,siger min gamle svigerfar.Bare man har 6`eren.Så der kan ses fodbold.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-12 19:13

Har du blot 3-5 regninger om måneden der så skal betales på posthus - ja så er netforbindelsen (ikke den hurtigeste) betalt

Kommentar
Fra : begga

Dato : 13-11-12 20:08

Hvis man har internetforbindelse skal der også betales licens, så det løber hurtigt op

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-12 20:47

Undskyld spørgsmålet....

Bor du i telt ?

Vil det sige du hverken har radio, TV, komputer, mobiltelefon osv....

Hvordan hulen skriver du så her - du har vel ikke siddet på netcafe siden kl. 17:00

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-12 21:12

Med hensyn til at komme i banken på internettet og kommunikere med offentlige myndigheder, så er der en syntes jeg, god løsning på vej:

En android tablet hvor der også kan køres med det sikre Linux til bankbesøg ved hjælp af en stick, som tages ud efter brug.
http://www.indiegogo.com/pengpod

Fra 500 til lidt over 1000 kroner.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-11-12 21:58

Du har da totalt misforstået spørgsmålet Eyvind .

Den dims skal da have internetforbindelse for at komme i forbindelse med banken.
----------------------------------------

for en del år siden, inden internettet blev så populært som nu kunne man have netbank forbindelse ved direkte opkobling til banken. sikkerheden var så som så. Men vi var få der brugte det og opkoblingstiden var kort, så risikoen for at ubudne gæster blandede sig var alligevel ikke så stor.

Nu tror jeg at samrlige banker bruger internet og nemid som sikkerhed. Til gengæld skal der ikke mere være koder på brugerens maskine, så man kan udmærket nøjes med at koble op via en lånt computer på cafe, eller bibliotek.
Visse banker sender kontrolkoder via sms, så man er nød til at eje en mobiltelefon og have et abonnement. De kan fås til en ganske lav pris og med brugspris på under 10 kr /måned, hvis man undlader at kalde op med den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-11-12 22:21

Citat
benytter sig af pc´ere på biblioteket og netcafeer?

Og så klager du over de hacker din mail-adresse = ups

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-12 22:23

Transor - jeg tror ikke du rigtig følger med i computer verdenen.

Man kan da koble op til internettet mange forskellige steder, både lovligt og gratis, endda med sin egen bærbare / tablet /smart phone

Og det er netop til det formål at jeg snakker om den billige tablet som er på vej.

Ps. Du behøver ikke at blamere dig selv transor, det er ikke nødvendigt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-11-12 22:27

Citat
De kan fås til en ganske lav pris og med brugspris på under 10 kr /måned, hvis man undlader at kalde op med den.

Her er du så heller ikke så godt orienteret....................50 kr. om året hos TDC

Kommentar
Fra : clou

Dato : 14-11-12 13:44

Har netop været til et møde med kommunen om deres Borgerservice, som jo bliver Digitalt inden længe, så vi ikke mere får post fra det offentlige (gælder i hele landet).

Der kom nogle spørgsmål om hvad folk gør, der ikke har netforbindelse, der blev sagt at så må de gå på Bibliotekernes computere eller computere der er opstillet på diverse Borgerservicecentre.

Når de foreslår dette, må det jo være sikkert - men kræver selvfølgelig Nem-Id - samt huske at logge af, når man har brugt det offentlig.

Men laveste netforbindlese kan ikke slå hul i en skrantende økonomi!

Clou

Kommentar
Fra : begga

Dato : 03-01-13 18:54

for lige at lave en sløjfe på tråden. Det er dyrt med en internetforbindelse, fodi det tvinger en til at betale tv-licens. Jeg har pt. ikke tv men kun radio.
Det kan lade sig gøre, at have netbank og udelukkkende bruge den fra netcafeer, hvis man har nemid, så er der ikke noget problem.

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 03-01-13 18:55

Tak for svaret marken84.