/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Beskeder popper op ?
Fra : Troldepige
Vist : 798 gange
100 point
Dato : 11-10-12 18:33

I et stykke tid har jeg oplevet, at forskellige beskeder popper op nederst på siden, flere gange har det umiddelbart lignet meddelelser om beskeder fra en datingside, men eftersom jeg ikke er på nogen datingsider, så har jeg blot klikket dem væk.

Jeg har en fornemmelse af, at det er noget der er kommet sammen med en eller anden opdatering.

I dag kom der en besked, der så lidt anderledes ud, den ledte mig videre til dette, som for en amatør som mig kunne se fornuftigt ud: http://www.appround.biz/pcperformer/rh/rh/st2/trial/pcperformer-rh-rh-st2-trial-da.php?clickid=0017213711308184610

Hvad mener i?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-10-12 18:51

Citat
Jeg har en fornemmelse af, at det er noget der er kommet sammen med en eller anden opdatering.

mon ikke du har downloadet noget,.. )

har ikike åbnet dit link,..
men kan se det står pcperformer,.. TRIAL. (prøve)

det er et program der,.. hvis du prøver det,.. viser en F...... masse fejl,
for at få dem 'rettet' skal du købe programmet,....

når du har KØBT programmet,.. er der ikke nogen fejl alligevel,
fup, svindel og fiduser,

slet det evt. med
http://www.iobit.com/advanceduninstaller.html

og kontrollerer nøje hvad du siger ja / nej til (afkrydser / flueben)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 11-10-12 19:01

prøv også at rense din PC
fx med
http://www.f-secure.com/en/web/home_global/free-tools
(online-Scanneren)

og
http://www.malwarebytes.org/

prøv også
http://www.norman.com/downloads/malware_cleaner/dk

nogle vil nok anbefale CCCleaner,
men den kan gøre mere skade end gavn,.. hvis du ikke er HELT fortrolig med hvad du gør,

hvis du gerne vil prøve programmet i linket,... så kik ind på youtube,
men tænk dig om,... mange ser ud til at have problemer med at komme af med det igen,..

http://www.youtube.com/watch?v=MoK0t-UGlI8

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-10-12 20:18

Citat
og kontrollerer nøje hvad du siger ja / nej til (afkrydser / flueben)

Det er jo lige præcis derfor jeg spørger herinde hvis jeg er i tvivl.

Jeg er ret sikker på, at jeg ikke har downloadet noget, men knægten (12 år) prøver sig jo lidt frem med forskellige spil, så jeg kunne forestille mig, at det er ham der har fået fat i et eller andet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-10-12 01:48

Citat
I dag kom der en besked, der så lidt anderledes ud, den ledte mig videre til dette, som for en amatør som mig kunne se fornuftigt ud: http://www.appround.biz/pcperformer/rh/rh/st2/trial/pcperformer-rh-rh-st2-trial-da.php?clickid=0017213711308184610

Fedt link, hold dig langt fra det, på dit link starter der et klik for download op, før man klikker på download, så de har travlt med at sælge.
At du først nu finder ud af at der er noget galt, kan jeg ikke rigtig forstå, når der pludseligt dukker beskeder op i tide og utide er der altså noget galt, og det skal fjernes med det samme.

Ydermere forstår jeg ikke at moderne mennesker vil finde sig i Virus og anden ondskab fra nettet, når man gratis kan få programmer der genskaber sin pc, bare ved at genstarte den.
Selv bruger jeg Comodo, og kan til enhver tid bare genstarte maskinen og den er frisk som ny, jeg har brugt det i over 5 år uden problemer og siger mange TAK til opfinderen.
Og har du børn der roder på din pc, var det sikker en god ide.

http://www.comodo.com/home/backup-online-storage/data-recovery.php
http://www.returnilvirtualsystem.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-10-12 01:51
Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 12-10-12 13:07

På dit link står der bl.a.: Quickly restore your computer to an earlier point in time.

Er det ikke ca. det samme som jeg i forvejen kan med systemgendannelse?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-10-12 23:01

Prøv i stedet et andet firma end dét der promoveres for, i linket du har angivet i dit spørgsmål.
Nemlig: http://www.piriform.com/
Piriforms programmer er gennemprøvede/-testede, annerkendte og virker upåklageligt
...også i den 'gratis' version
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-10-12 05:43

Citat
Er det ikke ca. det samme som jeg i forvejen kan med systemgendannelse?

Når de taler om et Snapshot, så tager programmet et såkaldt billede af hele din pc
ikke som systemgendannelse som kun kan gendanne visse filer, men Comodo gendanner hele din pc til da du tog et billede, du kan med andre ord slette hele dit drev C: og gendanne det næste gang du starter op.
Det hele kører som et virtuelt drev, hvor alt kan gendannes.
Du skal bare passe på med ikke at sætte programmet til at tage et billede automatisk,
så ryger du hurtig tom for diskplads, men har du bare BASELINE er det fint, så har du altid
noget at kunne gendanne til, eller du kan lave et nyt billed hvis du syntes alt virker perfekt,
og resette BASELINE.
Jeg har et 'snap' af en næsten ny install, og så har jeg et par andre, som jeg kan hoppe
tilbage til - og det har virket gennem mange år uden at skulle geninstallere Windows.
Hvilket mange herinde åbenbart gør hver 3die måned.
Jeg tager altid et billede før jeg enstallere nye programmer, så er det nemmere at fortryde
installationen og gå tilbage til noget der virkede = en genstart.

Prøv det, tror ikke du bliver skuffet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-10-12 17:16

Skal lige nævne, at dette
http://www.returnilvirtualsystem.com/
også køre i Virtuel Mode, men det kan du slå fra og til efter behag.
Altså hvis du få besøg af 'ungerne' der gerne vil lege på din pc, så slår du det til hvis du ikke vil gemme på det de laver på din pc - det bliver slettet næste gang du genstarter
der findes 2 indstillinger = enten permanent eller for en session (Tænd og sluk).
Og begge programmerne sluger ikke kræfter
Jeg mener progammet har indlagt Licens, der virker et år af gangen.
Jeg bruger det ikke selv, da den nye udgave har noget indbygget sikkerhed, som jeg ikke vil have.
Men du kan så søge på OLD Retunil, eller du kan få den ældre udgave af mig.

https://www.google.dk/#hl=da&gs_nf=3&cp=12&gs_id=20&xhr=t&q=old+returnil&pf=p&sclient=psy-ab&oq=old+returnil&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=27ffa89473aad918&bpcl=35277026&biw=813&bih=427

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-10-12 10:05

For at forhindre 'pilfingre' i at ændre noget på pc'en permanent kan du bruge programmet Deepfreeze.

Det benyttes i mange internetcaféer, både offentlige f.eks. biblioteker og i private.

Når pc'en genstartes så slettes alt som er downloadet/installeret og maskinen 'rulles tilbage' til udgangspunktet. Dvs. når du f.eks. selv skal opdatere eller installere noget må du slå Deepfreze fra. Dette kan kun gøres som administrator af pc'en og med det password du har valgt til Deepfreeze.

Læs mere hér: http://www.faronics.com/en-uk/products/deep-freeze/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-12 11:00

Citat
Deepfreeze

Returnil virker på samme måde.
Og lad være med at installere Deepfreeze, har du ikke koden til programmet, så skal du formatere din maskine.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-10-12 11:02

Citat
så skal du formatere din maskine.

For at slette programmet, har engang prøvet det, og gør det ikke engang mere.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 16-10-12 00:33

Jeg læser med, men jeg er meget træt for tiden, så jeg venter lige med, at foretage nogle ændringer til jeg er kvik i knolden igen, ellers får jeg sikkert lavet noget møg.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-10-12 19:16

mig-selv-> TAK for din 'historie' :
Citat
..har du ikke koden til programmet, så skal du formatere din maskine.

For at slette programmet...

Dette illustrerer nemlig glimrende, hvor effektiv en 'beskyttelse' Deepfreeze egentlig er !!!

Smid password/'koden' væk? ...så kan man ikke umiddelbart komme ind og lave ulykker eller ændre i 'noget' på pc'en
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 09:37

Jo, den er god med dig
nu tænker jeg altså på en prøve udgave af programmet, man kunne, ved ikke man man kan hente en prøve ned fra deres side, men den kan altså ikke afinstalleres uden en kode,
derfor min advarsel
Jeg måtte formatere hele disken, og mistede en masse data dengang, så det kan man
jo ikke ønske at andre også skal prøve.

Jeg ved dog ikke om deres prøve udgave er blevet nemmere at have med at gøre, siden
men jeg holder mig lang fra programmet, og da Retunil virker nøjagtig lige sådan
er det´det nærmeste jeg kommer.
Citat
ellers får jeg sikkert lavet noget møg.

Du kan ikke lave ´møj´ i det med de 2 programmer, returnil kan afinstalleres på 2 minutter,
Dog vil jeg anbefale ikke at lave et virtuelt drev (spring over) før du kender programmet.

Commodo er lige så simpel at installere, og igen sæt beskyttelsen til C: lad være med at tage andre diske med før du kender programmet Commodo og Returnil kræver genstart med installation under opstart, så lad være med at afbryde.
Du kan sætte Password på begge programmer men igen lad være, det er kun til géne,

Commodo har en Boot manager, som du altid kan komme ind på ved at trykke på HOME tasten
efter Bios er færdig, der kan du også tage snap´s og slette igen.
Begge programmer bruger ingen kræfter af nogen art.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-10-12 11:34

Citat
Du kan ikke lave ´møj´ i det med de 2 programmer, returnil kan afinstalleres på 2 minutter,
Dog vil jeg anbefale ikke at lave et virtuelt drev (spring over) før du kender programmet.

Ha ha, du ved vist ikke hvad jeg kan, hvis jeg roder med noget når jeg er træt i knolden.

Jeg kigger grundigt på det hele når ungerne er kommet i skole i næste uge.

Jeg er rigtig glad for jeres hjælp.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-10-12 17:01

Citat
du ved vist ikke hvad jeg kan, hvis jeg roder med noget når jeg er træt i knolden

Så kan man jo håbe du ikke går med en ubehandlet Depression, den tager mange kræfter
for slet ikke at tale om total træthed.
Nå, men det er uden (langt ude) fra emnet, du kan ´hvis´du behøver lidt privat hjælp til programmerne kan du altid lægge en PM.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-10-12 21:53

Citat
du kan ´hvis´du behøver lidt privat hjælp til programmerne kan du altid lægge en PM.

Det husker jeg.

Nej, jeg går ikke rundt med en ubehandlet depression (sådan en har jeg tidligere stiftet bekendtskab med), men en træthed, som kommer af, at jeg af en eller anden uforklarlig grund i længere perioder ligger og spænder i nogle muskler om natten, så jeg reelt ikke er udhvilet når jeg vågner om morgenen.