/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
LAN-forbindelse ?
Fra : Gypige
Vist : 632 gange
50 point
Dato : 24-09-12 11:47

Hej,

Jeg har brug for HJÆLP fra alle jer kloge hoveder

Min computer kan pludselig ikke få forbindelse med sin LAN-forbindelse.

Jeg har hat fat i TDC som jeg har til Internettet, og de kan se, at min internetforbindelse virker som den skal fra deres side af, men min computer kan ikke tage forbindelsen ind ?????

Er der nogle der har en god idé hvad jeg skal gøre (håber min forklaring var god nok).

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-09-12 11:52

Hvilken styresystem er der på computeren?
Hvilke sikkerheds programmer bruger du?
Har du set i firewallens opsætning at der ikke er spærret for nettrafik?
Kom det pludselig mens du var på nettet, eller kunne du ikke komme på da du startede i dag?

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 24-09-12 12:08

Hej,

Jeg har Windows 7 (mener jeg) Og bruger TDC- sikkerhedspakke.

Jeg har tjekket at der ikke er spærret for nettrafik.

Da jeg startede den i lørdags kunne jeg pludselig ikke komme på nettet. Der havde ikke været problemer om fredagen.

Meget mærkeligt.

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-09-12 12:36

Har lige været udsat for det samme med min kones PC, hun har netkort on board, og detvar stået af, så ud at slagte en gammel PC for et netkort, og så kørte hun igen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 24-09-12 14:10

Er der lys i dioderne der hvor du sætter netstikket i computeren? Kan du se netværkskortet i enhedshåndteringen?

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 24-09-12 15:34

Hej,

Det skal jeg svare på imorgen, jeg skal lige hjem først og kikke bag på

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 24-09-12 15:37

Hov jeg glemte at svare på, om jeg kan se netværkskortet i enhedshåndteringen ?

Svar: aner det ikke, jeg skal også først hjem og undersøge det

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 25-09-12 11:14

Hej,

Ja så har jeg undersøgt det

Der er lys i dioderne der hvor jeg sætter netstikket i computeren.
Jeg kan også se netværkskortet i enhedshåndteringen, men når jeg dobbeltklikker på det kommer der en meddelelse der siger, at der ikke er nogen driveroplysninger eller at driver mangler (code 39) ?????

Siger det nogen af jer noget ?????

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-09-12 11:16

Så skal du ha' installeret driveren til netkortet.

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 25-09-12 11:35

Og hvordan gør jeg så det ?

Ja som I jo nok kan høre er jeg "lidt" på bar bund her.

Jeg kan bare ikke forstå, at jeg pludselig kan mangle det, når der ellers ikke har været problemer før i lørdags ???????????

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-09-12 11:43

Jeg har sendt dig en besked.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 25-09-12 14:05

Alt afhængig af om du har en "mærke"-computer, så som DELL, HP, Acer, Asus mm., så kan du finde driveren på deres hjemmeside. Hvis det ikke er, så kan du finde information om dit netværkskort og hvor du kan finde driveren i enhedshåndteringen.

Du går ind i enhedshåndteringen, højre klikker på dit netværkskort og vælger egenskaber, i det nye vindue vælger du så fanebladet Detaljer og i egenskaber vælger du Hardware-id'er. Det vil så se ud lige som på billedet:
http://peecee.dk/upload/view/385135

Det du så skal bruge er vendor- og/eller device-id'et, VEN_[talene] og/eller DEV_[talene]. Dem kan du så søger på, på en hjemmeside der hedder www.pcidatabase.com. Hvis du hellere vil ha' en til at gøre det for dig så skrive VEN_[talene] og DEV_[talene] herinde så skal jeg nok lede for dig.

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 25-09-12 14:15

Hej,

Tusind tak

Jeg vil prøve straks når jeg kommer hjem, og kan jeg ikke finde ud af at søge, skal jeg nok skrive VEN_[talene] og DEV_[talene].

Igen tusind tak fordi du vil hjælpe mig og selvfølgelig også tak til alle jer andre for jeres svar.

Det er det der er så dejlig ved den her hjemmeside, man kan altid få hjælp af alle jer der ved hvad I snakker om

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 26-09-12 12:03

Hej,

Så har jeg været hjemme og kikke på det.

Under Enhedshåndteringen\netværkskort\egenskaber\Detaljer og Hardware-id'er, stod er disse 4:

PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_2AB6103C&REV_06
og
PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_2AB6103C
og
PCI\VEN_10EC&DEV_8168&CC_020000
og
PCI\VEN_10EC&DEV_8168&CC_0200

Jeg vil meget gerne have hjælp til at finde det på www.pcidatabase.com og også få at vide hvad jeg så skal gøre med dem

Mange hilsner fra Gypige

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 26-09-12 12:47

Jeg har hentet driveren for dig, du skal bare pakke filen ud, gå ind i mappen og finde setup.exe og dobbelt klikke på den, det starter installationen.
http://peecee.dk/upload/view/385221

Kommentar
Fra : Gypige

Dato : 26-09-12 13:07

Hej,

Tusind, tusind tak

Jeg vil installerer den med det samme jeg kommer hjem.

Mange hilsner fra Gypige