/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
computer crasher ...
Fra : cobran
Vist : 676 gange
110 point
Dato : 12-07-12 16:32

hej. Min computer har kørt perfekt i et års tid men nu lukker computeren til tider ned... jeg kan se i system logbogen følgene fejl:

fejl: Hændelses ID 7001, Kilde service control manager
fejl: Hændelses ID 7023, Kilde service control manager
fejl: Hændelses ID 7036, Kilde service control manager
fejl: Hændelses ID 102, PNRPSvc

Kan du overhoved have noget at gøre med mit system lukker ned?

Mvh. Cobran

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-12 18:18

Citat
Kan du overhoved have noget at gøre med mit system lukker ned?

Overhovedet ikke jeg kender jo ikke dig og din computer...

Men du kunne evt. prøve at køre en scan med dette gratis program.

http://download.cnet.com/Advanced-SystemCare/3000-2086_4-10407614.html

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 12-07-12 18:55

Jeg tænkte bare at de fejl var klassiske grunde til systemet går ned...

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 12-07-12 19:21

Hvordan crasher den? Er det med blå skærm? Er det hvor den bare slukker?

Hvis det er med blå skærm, så er det en driver eller system fil fejl og i enkelte tilfælde kan det være hardware fejl, hvis du blå den klassiske blå skærm så ligger den er mappe hvor i der bliver skrevet nogle dump filer. De ligger i C:\Windows\minidump, de filer kan man analysere og finde frem til problemet, hvis du har disse .dmp filer så kan du sende dem til mig i en pakket fil og så skal jeg gerne analysere dem for dig. Du kan sende dem til support (a) hilsoe . dk

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 13-07-12 07:58

har du skiftet internet hastighed?

Nogle crasher ved de højre lysleder hastigheder

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 13-07-12 09:45

CHKDSK/F/R
Citat
The service control manager (SCM) is started at system boot. It is a remote procedure call (RPC) server, so that service configuration and service control programs can manipulate services on remote machines.

The service functions provide an interface for the following tasks performed by the SCM:

•Maintaining the database of installed services.
•Starting services and driver services either upon system startup or upon demand.
•Enumerating installed services and driver services.
•Maintaining status information for running services and driver services.
•Transmitting control requests to running services.
•Locking and unlocking the service database.
The following sections describe the SCM in more detail:

•Database of Installed Services
•Automatically Starting Services
•Starting Services on Demand
•Service Record List
•SCM Handles

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms685150(v=vs.85).aspx

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 21-07-12 00:21

Tak for svaret netop.