/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
genvej
Fra : kivi
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 14-03-12 19:35

jeg har en bekendt som er lam i den ene side og som følge deraf har problemer med foreksempel snabel a er der ikke noget med at kan om proklamere tasterne så man kun skal trykke på en

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 14-03-12 19:54

Har engang lavet et lille program der kan klare det, tast F12 så skriver den @

Hent det her og pak det ud, når det er startet kommer der et ikon i Systembakken
hvor du kan afslutte det.

http://peecee.dk/upload/view/356606

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-03-12 21:42

nu skriver du ikke hvilket styresystem der er tale om
på windows aktiverer du træge taster og så er problemet løst
WIN +U giver adgang til menuen "Øget Tilgængelighed" eller du kan finde det i kontrolpanelet

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 15-03-12 08:10

Tak for svaret Klaudi.det var lige det jeg søgte

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-12 08:39

velbekomme

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-03-12 10:07

klaudi
har lige installeret dit prg på en bærbar og sationær begge xp sp3
På den bærbare virker det fint med F12 men på den stationære giver F12 ikke @ men et vindue med noget for mig uforståelig tekst .
Har du en ide om hvad der kan være galt ?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-03-12 10:14

klaudi
har lige konstateret at på den stationære i Word kommer vinduet Gem som frem når jeg trykker på F12
jeg ved ikke om det brugbar information.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-12 10:19

Ja det er jo et problem hvis tasten bruges af et andet program,
det kan man så lave om ved at lave et nyt prg, med ny taste!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-03-12 13:06

klaudi

Ok det er forklaringen men det ligger lysår fra mine evner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-12 13:44

Her er en hvor det er F8 man skal taste!
http://peecee.dk/upload/view/356738

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-03-12 17:01

Klaudi

nu virker F12 som "snabela skriver " heller ikke mere på min bærbare , det gjorde den for et par dage siden. Jeg så i går at der var en række automatiske opdateringer til Windows -måske det kan være en forklaring ?

"Filnavn snabela_med_F12.zip
Filstørrelse 0.19 MB
Uploadet den 18:51, 14/03-12
Filvisninger 24
Jeg uploadede denne fil og ønsker at slette den "

Vil nu gerne have "dit ? " program slettet og trykkede så på nederste linie på ovenstående
og bliver så bedt om at taste min e-mail hvilket jeg har gjort men får at vide det ikke er den mail den er uploaded til-forøvrigt oplyste jeg ikke min e-mail da jeg ikke uploadede den men downloadede den .

" Bekræftelsesmail sendt
Emailadressen du indtastede blev ikke brugt til at uploade filen. Indtast venligst emailadressen der blev brugt, da filen blev uploadet "

Hvordan får jeg det program væk ?

Er der et sted hvor man kan se om Fxx tasterne er "optaget i forvejen " -ellers er der jo ikke meget ved at prøve dit F8 program

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-12 17:18

Du skal fjerne det fra PC og ikke fra peecce.dk!

Hvis du har startet det så stop det nede i systembakken og slet det fra mappen hvor du gemte det.

Ved egentlig ikke om der findes en oversigt over Fxx taster, det er jo vidt forskelligt hvad programmer bruger dem til!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 16-03-12 17:57

Klaudi

Er meget lidt PC kyndig

Jeg har ikke startet det- bare installeret det !

Hvis systembakken er de ikoner i nederste linie til venstre for uret er der ikke noget med en tekst der minder om "dit program "

Jeg aner jo ikke hvilken mappe det er installeret i -trykkede bare på dit link og download- nix weiter

Har kigget lidt i C og Revo uninstaller men ikke fundet noget der ser sansynligt ud

Hvad skal jeg søge efter ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-12 21:57

Det skal ikke installeres, det er pakket som en zip fil, så for at bruge det skal det hentes og pakkes ud,
og dobbelt-klikkes for at køre det!

Hvis du ikke kan se det nede ved uret kører det ikke og hvis PC har været slukket/genstartet,
starter det heller ikke uden du selv skal gøre det!

Det hedder snabela_med_F12.exe når det er pakket ud.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 17-03-12 08:06

Klaudi
skal det forståes sådan at hver gang jeg starter PC op skal "programmet" hentes fra dit oprindelige link
hvis jeg ønskede at bruge det

http://peecee.dk/upload/view/356606

og altså ikke behøver slette noget da intet er installet så fremt PC har været slukket ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-12 09:25

Citat
skal det forståes sådan at hver gang jeg starter PC op skal "programmet" hentes fra dit oprindelige link
hvis jeg ønskede at bruge det

Nej, for du må jo ha' hentet det en gang og pakket det ud, hvis du har haft afprøvet det,
det ligger på din PC et eller andet sted! f.eks. i Hentede filer eller Overførsler

Det bliver ikke installeret det kan kører direkte derfra hvor det pakkes ud!

Kommentar
Fra : lham

Dato : 18-03-12 09:04

Klaudi
Fandt ikke hverken hentede filer eller overførsler , men searh med søgeassistent fandt snabela_F12_.exe under C:\Winsows\prefect og jeg sletede den så derfra til papirkurv og så tømt papirkurv, tror du så ikke den er helt væk fra PC erne nu ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-12 13:21

jow