/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af "mini" PC
Fra : Tak_for_hjælpen
Vist : 833 gange
260 point
Dato : 13-02-12 07:47

Hejsa

Jeg er for doven til at søge selv, men skal have købt en lille PC med ca 12 tommer skræm og det skal kke være en tabelt.

Ved godt at pris og kvalitit ofte hænger sammen, men vil ikke ofre en formue, den skal bare være billig.

Den skal brugess til at gå på nettet med og evt spille et enkelt PC-spil der ikke kræver det store af PC´en.

Hvis man kan, på disse små PC afspille dvd film vil det være et plus.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-12 09:11
Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-02-12 09:27

Tak_for_hjælpen, du skal være OBS på, at der er ingen af de små PC'er har DVD-drev, så det skal du købe ved siden af.

For et års tid siden købte jeg en Medion 11,6 til 2.200 kr. + et DVD drev til 300 kr. Som PC til at tage med diverse steder, camping mm. har den fungeret upåklageligt, men henset til prisen, ville jeg i dag foretrakke en 15", hvor man faktisk får en maskine til sammepris med indbygget drev.

Her linkt til skærme med drev:
http://www.pricerunner.dk/cl/27/Baerbare?attr_123=41141948&price_max=3000&price_min=1000

Her link til de små skærme UDEN drev:

http://www.pricerunner.dk/cl/27/Baerbare?attr_123=5137&price_max=3000&price_min=1000

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 13-02-12 11:44

Øv og æv havde godt nok på fornemmelsen at de de små ca 12`` ikke var med DVD drav, så blive nummer størrer, men så bliver de også dyre

Synes godt nok de er en jungle uden lige at finde rundt i

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-02-12 22:20

Har du ikke en skærm og et tastatur i forvejen, og du siger - mini-pc. Så skal du da have en Fit2PC

http://www.fit-pcshop.dk/

Så fåes de ikke mindre.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 14-02-12 09:45

Hvad vil du ofre på en PC, hvis jeg forstår ret er det ikke størrelsen der er alt afgørende, men hvad du skal betale for den?

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-02-12 12:03

Ok jeg ved godt jeg kaldte det mini pc men det var i mangel af bedre ord - tror det rigtige ord er en notebook, så den anden er alt for lille, bare størelsen gør at jeg ikke ville gide at gå på nettet.

Men så fandt jeg ud af en notebook kan man ikke se dvd på, så den skal være så stor at den kan afspille DVD men så lille at den er god at have med sig og god at sidde på skødet med.

Jeg troede meget naivt at den kunne fås til kr. 1.500,00 til max 2.000,00 der er jeg så blevet en del klogere, men hvor meget mere jeg vil gå op er jeg lidt usikker på - det er en gave til min datter og synes det er lidt overforkælet at give ret meget mere - synes til den anden pris at det er en rigelig stor gave. Så jeg er gået lidt i tænkeboks med prisen.

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 14-02-12 12:37

Der skal du nok lægge 1000,- ekstra på prisen hvis den skal være ny. Hvor gammel er din datter og hvad er hendes behov?

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-02-12 12:47

Jeg skal lægge minium kr. 1.000,00 ekstra på og det var jeg ikke helt klar over og ved ikke om jeg har lyst til.

Hendes behov er at komme på nettet og spille nogen spil der.

Så har hun sine fotos på sin pc, men hvis de fylder for meget til sådan en lille ps må jeg finde en anden løsning til det.

Så skal hun se film på den, den del er især vigtig.

Tror også jeg vil have hende på skype, hun har flere gange spurgt om hun ikke må det på den gamle, men den gamle pc kan ikke komme på nettet.

Så skal den bruges til at lave lektier over skolen intrenet og følge med i hvad der sker der. Samt de andre lektier de har på nettet/intrenettet. Den er jo så "legetøj" for hende hvor hun selv kan finde på lidt af hver.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-12 13:42

Citat
Men så fandt jeg ud af en notebook kan man ikke se dvd på
det passer ikke, det er en netbook som ikke har DVD drev
Citat
så lille at den er god at have med sig og god at sidde på skødet med
det er en rigtig dårlig vane at sidde med en bærbar på skødet, den bliver nemt for varm, der bør være en fast plade imellem
Citat
Jeg troede meget naivt at den kunne fås til kr. 1.500,00 til max 2.000,00
det kan du også men så er det en brugt: http://www.brugtecomputere.dk/product.asp?product=1618
en lækker lille sag som kan alt det du har beskrevet og der er garanti på når du køber brugt på den side
Citat
Den er jo så "legetøj" for hende hvor hun selv kan finde på lidt af hver
en computer som er på internettet er ikke legetøj, hvis pigen virkelig kan finde på lidt af hvert, så bør du oprette en brugerkonto med begrænsede rettigheder til hende, og så selv stå for den administrative konto, hvor man installerer programmer og den slags, Skype og alt det andet software hun ønsker installeres efter at i har fået computeren:
http://www.skype.com/intl/da/get-skype/on-your-computer/windows/
og husk så at få installeret både antivirus, antimalware og en god fierewall, det kan altsammen installeres gratis hvis i ikke ønsker en betalings løsning:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=55525235ea64b9171f7d8f9590275cf9

Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-02-12 14:45

Til o.v.n

Var i Fona i går og ingen af deres notebook havde DVD - tør da ikke udelukke at man kan få det andre steder, det skal bare være en pc på ca 12 tommer vi kan bruge til alt ovennævte, så må du kalde den lige det du har lyst til.

Vi kan her hjemme godt lide at side med vores pcer på skødet så det forsætter vi med.

Jeg ønsker ikke at købe en brugt pc - det har jeg meget dårlige erfaringer med

En arbejds pc som jeg kun bruger på arbejde er til arbejde, resten er da leg, (eller ting der gør min dagligdag nemmer eller billigere) og jeg er ikke bange for at hun gå på underlige sider hvor børn ikke burde være, så alt det der med administrator er ikke nødvendigt. Når du sidder og svare på spørgsmål herinde o.v.n er det jo også leg.

Jeg har helt styr på skype da vi bruger det minium en gang om ugen både til at tale sammen og til at skrive sammen på og nogen gange kunne det være hyggeligt at tale/skrive privat uden en mor som følger med i alt eller siger ikke lige nu, da jeg selv bruger min pc og man bare gerne vil fortælle noget til en en bestem. eller vil sige hej til mor når man er langt væk.

Hvis der ikke følger en firewall og den slags med pcen, få hun det samme som jeg bruger, så den del er der også styr på. Det eneste jeg ikke har styr på er at finde en god og ikke mindst billige pc til tøsen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-12 17:01
Kommentar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 14-02-12 17:21

Når der står; DVD±RW (skriver/læser), Ekstern. Er det så en del af pcen eller er det noget som er ved siden af?

Accepteret svar
Fra : lham

Modtaget 260 point
Dato : 14-02-12 17:41

Fijalas forslag :
ser ud til at være med DVD drev ( optisk drev ) "ved siden af " ( externt ) med USB tilslutning-synes mig en noget vodlsom pris

http://www.billigteknik.se/da/mobilsurf/5794-hp-pavilion-dm13205eo-av-hewlett-packard-radeon-laptop-amd-surf-mini-886111938728.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-12 21:42

Jeg synes nu ellers ikke at prisen svinger særligt meget for de to i vores links. Så ligefrem sige at den i mit link er en voldsom pris er vist lige at overdrive
Men de er begge med et optisk drev ved siden af. Det er ok i og for sig for du skal vel blot bruge det ved installation. Og til at se en dvd film i ny og næ.

Godkendelse af svar
Fra : Tak_for_hjælpen

Dato : 10-03-12 08:40

Tak for svaret lham.