/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pengene værd ????
Fra : refi
Vist : 940 gange
100 point
Dato : 02-10-11 11:53

Som overskriften antyder....

Er den værd at investere i

http://www.wupti.com/Produkter/413650_(Wupti).html?utm_source=edbpriser&utm_medium=partnersite

Den skal primært bruges til videoredigering (egen produktion) og alm. kontorarbejde (C5)
Den skal kobles op i eget netværk (videosamtaler) - udstyret haves allerede...

MIN tilbudspris (fra HP-leverandør) - 5.000 + moms

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-10-11 12:44

jeg vil nok ikke købe HP
da de jo lukker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-11 12:47

Den må du lige uddybe....

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 110 point
Dato : 02-10-11 12:50

Der er en god processor, en af de bedste - Intel core i7, den sidste serie inden for Intel. Grafikkortet er de mest anerkendte grafikkort på markedet - maskinen kan arbejde hurtigt og sikkert med videofilm. Resten giver sig selv.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 02-10-11 12:59
Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 02-10-11 13:06
Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-10-11 13:09

ifølge specifikationerne , mangler et mikrofonstik og der er kun usb2.

Det må kunne gøres bedre til den pris.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-10-11 14:51

Citat
jeg vil nok ikke købe HP
da de jo lukker

Det er en kraftig påstand.
De vil stoppe med at producere pcer, og det er jo ikke helt det samme

Pcen ser fin ud og har nok af kræfter, er lidt usikker på om grafikken er ok, men prisen du har fået er da ok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-11 14:51

Netop den med usb2 er en ting jeg selv har i tankerne, men spørgsmålet er hvor meget der skal til at ændre det

"ferik"
Det gør jo ikke deres maskiner ringere at de "måske" stopper produktionen.....

"Thyregod8"

Der synes nu ikke den store forskel - eneste jeg umiddelbart kan se er 2Gb MINDRE ram men usb3
Bevares 1000 kr måske sparet (og måske ikke)
HD størrelse er i dette tilfælde underordnet - den bliver ALDRIG fyldt alligevel...
Ellers minder de utrolig meget om hinanden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-11 15:39

Citat
ifølge specifikationerne , mangler et mikrofonstik

Nærlæsning siger så det IKKE mangler - det er "bundled" med "høretelefonstikket"

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 02-10-11 15:56

Til refi:

Hvis du nærlæser er grafikkortet 2 udgaver bedre eller noget i den retning, altså et bedre grafikkort, som betyder en del ved videoredigering. Jeg tror ikke man kan mærke forskel på 6 og 8 Gb RAM. Maskinerne har ikke Bluray. Måske ville det være godt med Bluray, når man vil arbejde med video. Men det kan man altid let opgradere senere. Inden der er gået et år er bluray faldet til det halve.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-10-11 16:24

BluRay er ALT for dyrt endnu - derudover vil det give problemer på et hav af andre maskiner

Jeg tror ikke grafikkortet vil give problemer - det vi har nu er "ringere" og giver INGEN problemer....

Jeg vil give dig ret i at der sikkert ikke mærkes forskel på 6 eller 8 GB i det daglige - det er vist kun i extreme situationer man vil mærke det.... - desuden vil de fleste af vores programmer slet ikke kunne udnytte det alligevel

Min største "frygt" er nok de 64-bit - men før eller siden skal skiftet jo ske - så vi starter med "min egen"

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 02-10-11 20:56

Alt er værd at smide penge på.
Du kan sikkert få den brugt for det ½ om 1 år..........

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-10-11 08:15

Citat
BluRay er ALT for dyrt endnu - derudover vil det give problemer på et hav af andre maskiner

En pris fra ca 700 kr og op er selvfølgelig lige i overkanten, men jeg tror at prisen allerede inden for et år kommer til at ligne de priser vi har på alm. drev idag, ligesom diskene til Bluray også er lidt dyre, de vil også falde i pris ligeså. Hvis man laver HD-film varer det ikke længe før man gerne vil investere i Bluray. Jeg er sikker på at en maskine som nævnt sagtens kan opgraderes til Bluray.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-11 09:45

Kan til afslutning sige:

Maskinen er købt og kører over al forventning

Rammene gør tilsyneladende en meget stor forskel - selv de "gamle" redigeringprogrammer kører meget hurtigere på 64-bit.....

Så foreløbig var det en god handel....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 21-10-11 09:46

Tak for svaret Thyregod8.