/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Min HP crasher hele tiden?
Fra : Sars
Vist : 584 gange
22 point
Dato : 14-09-11 09:35

Hey eksperter ;)

Jeg har fået et problem, min HP computer er begyndt at "crashe" regelmæssig. Den går simpelthen i standby-mode af sig selv (det vil sige skærmen bliver sort) og hvis jeg lægger låget ned på den, kan jeg overtale den til at starte igen efter 3-4 min, istedet for at skulle genstarte hele møget hver gang. En fidus jeg har tillært mig - jeg mister altså ikke data som sådan, men det er til stor gene alligevel og jo ikke normalt heller. Min pc er en hp, windows vista, 32 mbit, pavillion dv5 model 1037-eo - tror den er omkring 4-5 år gammel og er blevet kørt lidt hårdt.

Nogle gange kan jeg køre på den i 6-7 timer uden der sker noget, andre gange kan det ske 2-3 gange inden for 30 min fx.
Er det fordi den er ved at være slidt op ganske enkelt? Kan man gøre noget ved det?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-09-11 10:31

Du kan jo starte med at køre en diskoprydning, og derefter en diskdefragmentering og se, om det hjælper.

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 14-09-11 10:54

Så spørg tumpen - hvordan gør man det???

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-09-11 10:57

Under Alle programmer, Tilbehør, Systemværktøjer, der ligger de begge 2

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-09-11 11:26

normalt for HP

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 14-09-11 14:53

Køb en dåse trykluft og rens din pv, den bliver sikkert alt for varm
Hent dette program, det kan vise dig lidt om temperaturen i din maskine.
Ved normal brug, bør den ikke overstige 40* og ved max belastning ikke over 60*
afhængig af hvad din CPU kan tåle
http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : Sars

Dato : 15-09-11 09:06

Det er rigtigt at den bliver meget meget varm, næsten brændende indimellem. Det prøver jeg! og tak for diskfragmentering foreslaget også :)

Kommentar
Fra : nomore