/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Tragedien i Norge.
Fra : creamygirl
Vist : 1097 gange
200 point
Dato : 29-07-11 19:42

Jeg er just hjemkommet fra ferie, og har siddet og læst op på de grusomme terror angreb i Norge.

Overrasket blev jeg, da jeg loggede ind her på kandu, og opdagede at hændelsen tilsyneladende ikke har haft den store interesse. Jeg fandt en enkelt tråd om emnet, og undrer mig dybt over, hvor i al verden forargelsen og fordømmelsen af højreekstremisme bliver af?!

Normalt skorter det jo ellers ikke på kvalme, afstands tagen, og grove gloser, når der rundt om i verden sker Islamisk terror, så hvorfor denne tavshed NU?!!

Må ærligt indrømme, at jeg ikke kan frasige mig, at den tavshed (stikken hovedet i sandet) jeg møder herinde omkring den forfærdelige hændelse i Norge, bekræfter mig i, at der findes umådelige mange herinde, som ikke evner at tænker i nuancer, men som HELT SIKKERT ville have ørlet herfra og til Sverige, hvis det havde været et Al Queda angreb.

Og ja, jeg befinder mig selv på højrefløjen politisk - og er endda Islam kritisk på flere punkter. Især kvindeundertrykkelsen pisser mig af. Men fuck, hvor bliver jeg provokeret af, at I (jer, hundehoveder, som jeg har debatteret med gennem flere år) om emner udi politik, religion og terror, ikke har noget på hjerte vedrørende 69 slagtede teenagere i Norge.

Gad vide, om man kan gøre sig forhåbninger om samme grad af 'besindighed', hvis det nogensinde skulle lykkes en fæl islamist at nakke et halvt hundrede danske teenagere?!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-07-11 19:56

Citat
Gad vide, om man kan gøre sig forhåbninger om samme grad af 'besindighed', hvis det nogensinde skulle lykkes en fæl islamist at nakke et halvt hundrede danske teenagere?!

Men ellers tror jeg du kan få dit behov dækket ved at læse om Afghanistan,Irak, Indien,Pakistan,Ruslands republikker,Afrikanske lande m.m.fl. Velbekomme.

M.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 210 point
Dato : 29-07-11 19:58

Elsket og savnet - har jeg set på gravsten nogen steder, men det kunne jo også bruges om en person i levende live - nemlig dig der er meget længe imellem at du kommer med et lille pip nu om dage, er børnene ikke så store at de ikke hænger i mors skørter hele tiden?
Et par link til spørgsmål som jeg har deltaget i, der er muligvis flere, jeg kan jo ikke være allle steder på en gang og Kandu bliver så frasorteret på grund af sommerferie:
http://www.kandu.dk/spg156961.aspx
http://www.kandu.dk/Spg157016.aspx
Hele forløbet af tragedien er så uvirkelig, selv her en uge efter, at det er svært at sætte ord på, at et enkelt menneske kan have en sådan vrangforestilling inde i hovedet at det skulle være en god gerning er uforståelig for normalt tænkende mennesker (hvad er så normal tænkende? )

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-07-11 20:18

Hvilken debat ønsker du at starte som kompensation for tavsheden?

- En debat psykologi, om der dem der var socialdemokrater til denne ideologi blev sat på prøve og derfor svømmede væk ?

- En debat om følelser og kunsten at græde i kor, sammen med alle der også selv kan se at det var tragisk ?

- En debat psykologi, og folkestemninger der måske drev en mand til vanvidshandlinger?

- En samfundsdebat psykologi og ideologi, der kunne danne grobund for vandvittige handlinger?

- En debat om hvordan vi ønsker vores samfund indrettet, så der er er plads til alle synspunkter?

- En debat om hvordan vi som mennesker lære at leve med politiske værdier som måske er os inderligt imod?

- Eller ønsker du bare debat om noget man kan være enige med de fleste om?

- Eller ?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 29-07-11 20:22

Citat
Men fuck, hvor bliver jeg provokeret af, at I

og hvor har du holdt ferie henne, siden du ikke kunne logge ind på dette forum
E`n ø i Norge

Citat
Gad vide, om man kan gøre sig forhåbninger om samme grad af 'besindighed', hvis det nogensinde skulle lykkes en fæl islamist at nakke et halvt hundrede danske teenagere?!

Dig får man jo alt af, så ingen grund til klage, over Danske forhold.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-07-11 20:27

Tjah, for mit vedkommende har jeg simpelthen haft det så dårligt over hele tragedien, at jeg ikke har orket at stille et spm., har ikke set nogle på de emner jeg abonnerer på, og tip er vist ikke relevante.

Jeg har deltaget i en debat på 180grader, hvor jeg nærmest fik kvalme af en stor del af indlæggene, mange af de der ultraliberalister mener svaret er fri ret til at bære våben, ret til oprør mod statens undertrykkelse osv

http://www.180grader.dk/Politik/tragedien-i-norge

Jeg håber monsteret får en herostratisk berømmelse.

En anden tosse, Herostratos, brændte i det gamle Grækenland Artemistemplet (et af den antikke verdens syv underværker) af for at blive berømt, som straf skulle hans navn slettes fra alle optegnelser. Det lykkedes ikke dengang, det gør det endnu mindre i dag, men det er hvad han fortjener, og sikkert vil opleve som det værste, at han er det nul han er.

Hans vrangforetillinger fylder vist meget mere end hans manifest, han minder mig mest om den selvudnævnte "Kejser" Bokassa, fra det ligeså selvbenævnte Centralafrikanske Kejserdømme, eller Idi Amin fra Uganda, begge skulle ligesom monsteret fra Norge altid posere i fine selvskabte uniformer, men slog dog mange flere ihjel uden grund.

Jeg havde det, som jeg gætter på de fleste andre, inkl. medierne, at jeg straks jeg hørte om eksplosionen, tænkte islamister, men jeg blev "lettet", da det var en "ægte norsk guts" værk, ikke fordi ofrene er mindre døde, men fordi det i det mindste ikke puster til det fremmedhad, som er med til at forpeste vores "debatklima".

Samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke på, at hvos den norske efterretningstjeneste havde fået en melding om, at en muslim, ligegykldigt hvor velintegreret den pgld. var, havde købt forbudte kemikalier i udlandet, havde de så kun checket i kriminalregisteret og sagt pyt?

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 20:27

Citat
Men ellers tror jeg du kan få dit behov dækket ved at læse om Afghanistan,Irak, Indien,Pakistan,Ruslands republikker,Afrikanske lande m.m.fl. Velbekomme.

Typisk dig Mosebaek. Du var én af dem, jeg regnede med ville føle sig ramt af en klat - og vupti, der var du så, som den første. Ganske som ventet, smider du links til noget vi allesammen har set før, men har du egentlig en mening om ham den her blonde gut, der har dræbt 77 mennesker i Norge, og som ifølge hans manifest sympatiserer med, og har ladet sig inspirere af DF’s ideologi om et muslimfrit Europa?!

Citat
Elsket og savnet - har jeg set på gravsten nogen steder, men det kunne jo også bruges om en person i levende live - nemlig dig

Det var sørme pænt sagt - og selvom jeg selvfølgelig helst ikke indrømmer det, så rører det mig, når nogen siger noget pænt om mig.

Men du har ret ovn - jeg kommer her sjældent. Fik nok på et tidspunkt, og har koncentreret mig om min familie. Lillepigen er dog så stor nu, at jeg kan overskue andet end hende - så hvorfor ikke lige bruge den ekstra fritid på, at gokke nogen oven i hovedet?!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-07-11 20:31

Hej creamygirl.
Du lyder godt nok noget harm over, at emnet ikke er taget op her på Kandu.

For mit eget vedkommende kan jeg sige, at det er fuldstændig med vilje, at jeg ikke har berørt emnet.
Jeg tror nok, at alle normale menneske er dybt berørt og forfærdet over at sådanne ting kunne ske.
Jeg selv, var dybt rystet og lamslået. Jeg troede ikke mine egne øjne, da jeg så -og hørte om det på TV2 News.

Når det så er sagt, så kan man ikke åbne en eneste avis uden forbrydelsen er beskrevet stolpe op og stolpe ned. Alle TV kanaler har indslag om forbrydelsen. Man kan ikke læse en blog uden forbrydelsen skal diskuteres - og endevendes. Kort sagt, jeg trænger faktisk til at tænke på noget andet - og jeg håber ikke at psykopat-morderen kun får 21 år i spjældet - eller for den sags skyld en behandlingsdom, jeg håber faktisk på, at Norge vil lave straffeloven om med tilvirkende kraft, således at psykopaten bliver dødsdømt.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 29-07-11 20:32

Man kan vel ikke give hverken venstre- eller højrefløjen, racister eller indvandrervenlige nogen former for skyld, hvad angår denne frygtelige massakre udført af et umenneskeligt MONSTER.

I øvrigt synes jeg efterhånden sagen bliver "dyrket" for meget i pressen.

Det virker snart som en usmagelig form for underholdning.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-07-11 20:37

Citat
og som ifølge hans manifest sympatiserer med, og har ladet sig inspirere af DF’s ideologi om et muslimfrit Europa?!
Creamy, du lyder ellers som et fornuftigt menneske..... Såeeee.... lad være med at hoppe på vognen med, at Dansk folkeparti har inspireret psykopaten.

Årsagen til psykopatens mordrus, skal nok ses i et andet lys.
Den diskussion kan vi tage en anden god gang.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 20:43

Benjamin.Hansen - du bestemmer selv, hvad du mener er relevant at debattere i forbindelse med den højreekstremistiske terror i Norge. Indrømmer gerne, at mit startindlæg var for at provokere, fordi jeg simpelthen ækels ved, at der tilsyneladende ikke var nogen interesse for det skrækkelige der er hændt.

En samfundsdebat om, hvad der kan ligge til grund for hændelsen, og måske kan danne grobund for flere af disse vandvittige handlinger, kunne være interessant. Vi kan jo starte med at spørge Mosebaek, om han tror en hadefuld debat, hvor man deler samfundet op i "dem og os" gavner noget som helst?!

Og lige et sidespring: Hvad fanden sker der for, at hver gang min mus ryger ind i kommentarfelterne, så bliver hele teksten blå?. Det ved du garanteret ovn

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-07-11 20:53

Heidi-Ho, vi har vist engang imellem været enige om den ikke-flatterende situation ved besættelsens ophør, hvor vi pludselig fik dødsstarf med tilbagevirkende kraft, det må aldrig ske igen!

Desuden er det jo det tossen ønsker, et martyrium, han har skrevet at han regner med at blive skudt.

Næh, i 1767 fik kongen indført forordningen om melankolske mordere, dvs folk der slog tilfældige mennekser, ofte børn, ihjel fordi de egentlig ønskede at dø, men vidste de ville blive straffet efter døden for selvmord, så var det bedre at dø på skafottet. Så for dem blev starffen hårdt arbejde og tugthus til de døde, det udryddede faktisk de melankolske mordere

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/342114:Danmark--Selvmordskandidater-slog-ihjel-for-at-slippe-for-Helvede

Det skal monsteret ikke have lov til, jeg håber han bliver erklæret sindssyg, og kan rådne op indespærret i enecelle, med sit eget frygtelige selskab.

Til Creamygirl, jeg syntes du (for)dømmer på et meget løst grundlag, når det er alvor vil jeg i hvert fald gerne snakke med folk ansigt til ansigt, Kandu er jo bare noget vi leger.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 20:58

Citat
Creamy, du lyder ellers som et fornuftigt menneske.

Tro på det. Det er jeg.

Jeg bebrejder ikke, eller stiller DF til ansvar for noget som helst. Ligesom jeg heller ikke mener, at enhedslisten og SF har noget som helst moralsk ansvar for hverken Baader-Meinhof eller FARC’s myrderier.

Det er bare ikke pointen her. Pointen er, at dem som normalt er hurtige ude og fordømme ALT hvad Islam har på samvittigheden af uhyrligheder, de holder denne gang helt og aldeles kæft. Det er DET jeg harmes over.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-07-11 21:02

Jeg syntes Nyhederne klare fint at tage alle sorg følelser til overfladen, så vi som borger i landet ikke selv behøver at græde...

Jeg syntes det er interessant at mennesker har et behov for at være fælles i sorgen. Hvad er det der udløser skabet i sorgen....?

Siden de unge blev skudt i Norge er der vildt mange der er døde at sult og tørke i Afrika.

Mange af disse børn er blevet født til sult, ved den misforståede måde at NØD-hjælpe på som er praktiseret over tid.

Det er imponerende hvor mange mennesker der bor og fødes i lande der ikke kan brødføde egen befolkning...

Det er interessant at voldelige krigsspil ryger ned fra hylderne i Norge, når pædagogikken i mange år har prædiket at børn ikke tager skade af krigsspil....

Det er også interessant at vores tilgang til terror ofte beror på at det ikke sker for os, men kun for andre. Og når det går galt kommer det helt bag på os at der findes mennesker der ikke kun vil os godt....

Det er også interessant at vores egen tilgang til f.eks udenlandsk arbejdskraft gør at vores gæster sende sociale ydelse ud af landet i stor stil...

Det er interessant at hver gang der er en der påpeger et problem i samfundet er der en mængde der bruger tid på at fortælle vedkommende har taget fejl...

Så selvom er er mange der ikke bryder sig om Pia Kjærsgårds retorik, var der måske fornuft i en åben debat om de problemer som også er i vores land. Uanset hvordan disse bringes på banen…

Det vil være smukt hvis denne debat også var uden for Kandu…

Men når man ikke kan debattere med andre uden begreber som ”Typisk ham eller hende”… er vi ikke nået langt i demokratiet…

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 29-07-11 21:05

Citat
Heidi-Ho, vi har vist engang imellem været enige om den ikke-flatterende situation ved besættelsens ophør, hvor vi pludselig fik dødsstarf med tilbagevirkende kraft, det må aldrig ske igen!
Det er fuldstændig korrekt, vagnr. - og jeg er også godt klar over, at Norge ikke laver loven om.

Får psykopaten ikke en behandlingsdom, så står han til 21 år i spjældet som straf.......21 år !!!!!
- og der har jo været røster fremme om, at han ikke var utilregnelig i gerningsøjeblikket...

Det er i den situation man skal se min udmelding om dødsstraf.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-07-11 21:26

HH, gad vide om der havde været en kristen religion, hvis Jesus (som mærkeligt nok ikke er omtalt i nogen samtidige romerske optegnelser?) var blevet smidt i tosseanstalten?

I går hørte jeg tilfældigt i radioen om en terrorist, der var dømt for de terrorbomber i Kbh i 1985?. der dræbte en mand. Han var iflg udsendelsen den mand der havde været længst i fængsel Norge, hvor han boede, fra (min hukommelse, jeg kørte bil) 1989 og ca 25 år frem. Vores firedobbelte politimorder fra 1965 kom vist til at sidde ca 33 år.

Hvis monsteret her bliver fundet strafegnet, håber jeg han kan slå den rekord (de taler om folkedrab med 30 års strafferamme), men helst ser jeg ham blive båret direkte fra galeanstalten til kirkegården.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 21:26

Citat
Får psykopaten ikke en behandlingsdom, så står han til 21 år i spjældet som straf.......21 år !!!!!

Det er så ikke korrekt. Han kommer aldrig nogensinde ud. I Norge gør man det lidt anderledes end her i DK, hvor man med det samme kan idømme en forvaringsdom. I Norge evaluerer man, når de 21 år er gået. Vurderes han til fortsat at være farlig, så forlænger man dommen med 5 år. Og det kan man gøre indtil manden dør.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 21:30

http://www.lovdata.no/all/hl-19020522-010.html#39c

§ 39e. I dom på forvaring skal retten fastsette en tidsramme som vanligvis ikke bør overstige femten år, og ikke kan overstige enogtyve år. Etter begjæring fra påtalemyndigheten kan retten likevel ved dom forlenge den fastsatte rammen med inntil fem år om gangen. Sak om forlengelse reises ved tingretten senest tre måneder før forvaringstidens utløp.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 29-07-11 21:31

Det er for grusom en hændelse, til at den skal udsættes for kanduistisk tumpe og lallediskussion. Enhver har en holdning til den tragiske hændelse og måske også til et evt. skyld / årsagsspørgsmål, og jeg er ret sikker på, at denne holdning ikke kan ændres ved diskussion og argumentation på Kandu. Så hvorfor bringe tragedien på Kandu??

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 29-07-11 21:33

Men ellers er din provokation da meget godt forsøgt der skal jo nok være nogen, som hopper på den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-11 21:36

Uden for debat
Citat
Hvad fanden sker der for, at hver gang min mus ryger ind i kommentarfelterne, så bliver hele teksten blå?.
enten bruger du Internet Explorer og endnu ikke har klikket på Kompabilitets visning (er det stavet korrekt) eller du er mellem de fornuftige og bruger nyeste Firefox (som desværre ikke har mulighed for at vise sider fra umoderne servere korrekt)
Emnet terror, jamen jeg kan da godt komme med et indlæg som helt sikker kan hidse nogen op, for nylig blev en udlænding dømt for at have brudt ind og forsøgt at myrde Kurt Westergård, han blev dømt for terror det var sgu da ikke terror at forsøge på at slå et enkelt menneske ihjel, udover samme KW var der vist ikke nogen som blev bange.
Terror er med vold at forsøge at skræmme et helt folk eller en stor gruppe af mennesker, det vil være langt mere indlysende om galningen fra Norge bliver dømt for terror, hans formål, hvis jeg skal vurdere (og det har jeg ingen kompetence til) hans handlinger som netop ifølge hans syge tankegang gik på at starte en revolution, han er forhåbenlig en ener men vi kan aldrig vide os sikre på at der ikke er en magen til her i Danmark et eller andet sted

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 21:49

Citat
Så hvorfor bringe tragedien på Kandu??

Du kan da bare undlade at deltage - og på vejen ud gøre dig dine overvejelser, om du vil udvise samme grad af 'besindighed', hvis det nogensinde skulle lykkes en fæl islamist at nakke et halvt hundrede danske teenagere?! Mit gæt er, at det vil du ikke.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 21:51

Citat
eller du er mellem de fornuftige og bruger nyeste Firefox

Jamen det er jo det jeg er

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 29-07-11 21:59

For mit eget vedkommende er det meget klart, man skal (be)dømme folk som individer, ikke ud fra deres etnicitet, uddannelse, økonomi osv.

Monsteret fra Norge er hvreken bedre eller værre end en islamist, der havde gjort det samme, tosserne fra 180grader der mener (tror/håber kun de har det i munden, hvem skulle betale deres studier ellers, de bliver først sure når de opdager de skal betale for andres vuggetsuer, børnehave, skole og studier efter de har fået alt betalt ca 30 år) at det er OK at gøre oprør mod staten, der kræver skat af dem skal også bedømmes individuelt, men har ret til deres meninger, indtil det bliver til lovovertrædelser osv.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-07-11 22:12

Citat
Monsteret fra Norge er hvreken bedre eller værre end en islamist, der havde gjort det samme

Præcis - og den ene form skal ikke ties ihjel, mens den anden fordømmes. Hvilket var pointen med at jeg oprettede tråden.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 29-07-11 23:49

Citat
Så hvorfor bringe tragedien på Kandu??

Citat
Du kan da bare undlade at deltage

Ja jeg kan da sagtens undlade at deltage og at jeg skrev ovenstående, var tænkt som en mulighed hvorfor der, inden du "heldigvis kom op ruskede op i kandusjælene", ikke var nogen der fandt at denne tragedie skulle udsættes for disse ligegyldige kvalme, afstands tagen, og grove gloser

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-11 00:14

Citat
Jeg fandt en enkelt tråd om emnet, og undrer mig dybt over, hvor i al verden forargelsen og fordømmelsen af højreekstremisme bliver af?!

Citat
Vi kan jo starte med at spørge Mosebaek, om han tror en hadefuld debat, hvor man deler samfundet op i "dem og os" gavner noget som helst?!

Disse to citater,taler vist for sig selv. Jeg kan tydeligt fornemme,hvor du vil hen,med denne tråd.
Jeg går til ro nu,så fortsæt du bare. Men det undrer mig da hvorfor du synes det er nødvendig at piske en lynchstemning op her.
Der er jo ingen af os,der får chansen,til at rive hovedet af ham.

Og så lige et spørgsmål,som jeg måske får svar på til i morgen:
Er man pr.definition højreekstremist,hvis man stemmer på V,C eller O.
For så kan jeg godt se det udgør en faretruende stor del af befolkningen.
Mon ikke der er ved at gå "inflation",i begrebet højreekstremisme.

M.

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-07-11 04:21

Fuckup Creamy was here!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-07-11 12:10

Citat
Ja jeg kan da sagtens undlade at deltage og at jeg skrev ovenstående, var tænkt som en mulighed hvorfor der, inden du "heldigvis kom op ruskede op i kandusjælene", ikke var nogen der fandt at denne tragedie skulle udsættes for disse ligegyldige kvalme, afstands tagen, og grove gloser

Tror du selv på dit ævl?!

Havde Al Qaeda stået bag de grusomme angreb, så havde forargelsen ingen ende ville tage – og det VED du godt, men tør ikke indrømme det.

Terror angrebene i Norge bringer en politisk subkulturel understrøm op til overfladen, og viser os sit grimme fjæs – og du forsøger at bilde både mig og dig selv ind, at grunden til at ingen af de vanlige fordømmende islamofober herinde har haft lyst til at kommentere på det - er fordi hændelsen er for grusom til at den skal udsættes for en tumpe og lallediskussion. Det er simpelthen så slattent og tyndt en undskyldning for den manglende interesse, at jeg ikke gider kommentere det yderligere.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-07-11 12:17

Citat
Havde Al Qaeda stået bag...

Så havde nordmændne jo heller ikke haft fjolset bag tremmer...

Når skaden er sket kan man i relation til skaden, kun være bagklog...

Hvis man vil ændre verden og fremme dialogen, skal man nok vælge en tilgang hvor man anser sine medmenesker som ligeværdige.

Hvis man kun taler grimt til og om andre, fortæller man mere om sig selv end om emnet. Det er der ikke meget værdighed over. Det gælder altid uanset emnet, der ønskes debateret.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-07-11 12:27

Citat
Og så lige et spørgsmål,som jeg måske får svar på til i morgen:
Er man pr.definition højreekstremist,hvis man stemmer på V,C eller O.
For så kan jeg godt se det udgør en faretruende stor del af befolkningen.
Mon ikke der er ved at gå "inflation",i begrebet højreekstremisme.

Egentlig fortjener dit spørgsmål ikke noget svar, for man besvarer ikke et spørgsmål man er blevet stillet, ved at ignorere det, og et stille et modspørgsmål. Men modsat dig, besvarer jeg gerne spørgsmål, så her er mit svar.

Nej, der findes INGEN partier i Danmark der repræsenterer ekstremisme. For som du godt ved, så går den afgørende skillelinje for at det kan kategoriseres som ekstremisme ved anvendelsen af vold – som hverken venstre eller højrefløjen går ind for. Dermed ikke sagt, at de yderste fløje ikke har holdninger der deles af rabiate idioter som Breivik – for det HAR de uden tvivl. Du kan jo læse hans manifest, og ræsonnere lidt over, hvor hans grund-ideologi om et muslimtfrit Europa, den kommer fra, hvis ikke fra politiske partier?!

Skal jeg skære det ud i pap, så er Breivik højre ekstremist og DF og Fremskridtspartiet i Norge er højre populister. Begge deler opfattelsen af, at muslimer udgør en trussel mod en række grundlæggende værdier i det vestlige samfund. Partierne søger gennem angst propaganda, at dehumaniserer en hel befolkningsgruppe. Breivik synes det går for langsomt, og starter sin egen lille krig mod de "farlige" fremmede..

Gør det DF medansvarlig for angrebene i Norge?! …. Med hensyn til valget om at gribe til våben, så er svaret nej. Det valg står helt og aldeles for psykopatens egen regning. Men - for ja, der er jo et men i dette her. DF har været regeringens støtteparti de seneste 10 år, og hvad enten vi vil kendes ved det eller ej, så har de med deres fremmedfjendske fladpandet angst politik sendt et signal til befolkningen, at det er helt legitimt at sprede had mod muslimer. I mine øjne gør det dem med ansvarlige .

Breivik er en gal mand, ingen tvivl om det. Men han er også udtryk for en stigende fremgang for den yderste højrefløj. Over hele Europa ser vi højrefløjs partier vokse op, som lever af, og spiller på frygt overfor fremmede (muslimer). Hvis du læser hans manifest, så er han og DF enige langt henad vejen. Forskellen er bare at han har grebet til vold og massemord, mens DF holder sig til en nøje afstemt retorik, propaganda og chikane – og jeg håber eddermame at hændelsen i Norge fører til selvransagelse blandt alle Pia K og Lars Hedegaard-typerne, som spreder deres had, angst og frygt ud over verden.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-07-11 13:02

Du har altid kunnet formulere dig at jeg ikke blander mig mere i politiske spørgsmål er simpelhen at jeg ikke har samme evne til at formulere mig.
Det er svært at sætte ord på den afskyelige handling i Norge, det ville det såmænd også have været hvis drabene var begået af muslimske ekstremister, ligesom du så håber jeg ikke at grunden til den mindre debat på Kandu er at det var en indfødt hvid nordmand som begik grusomhederne, men der er selvfælgelig altid nogen som propagandaen om den muslimske fare bider på og som farer til tastaturet for at fortælle om de "frygtindgydende fremmede" som bor her i landet, det er sikkert værre når gerningsmanden viser sig at være "en af vore" som har en afsporet tankegang.
Kun et gæt men jeg tro det er et kvalificeret gæt

Kommentar
Fra : Dulcona

Dato : 30-07-11 13:14

Citat
Det er simpelthen så slattent og tyndt en undskyldning for den manglende interesse, at jeg ikke gider kommentere det yderligere

ALLETIDERS Så kan du jo til ingen nytte fortsætte dit fuckup projekt.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 30-07-11 13:29

Citat
Du har altid kunnet formulere dig

Ja,det må man sige.Jeg prøver lige med en Google-oversættelse.Om jeg kan finde antydning af mening,i dette ordflom .

Eet tror jeg dog,jeg har fattet: At det nærmest er Pia Kærsgaard der står bag det hele.
Mon ikke det er lidt for stor "ære",at tildele hende.

Med et sådan tankesæt,kan jeg kun sige: Her slutter "dialogen",fra min side.

VH. M.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-07-11 13:44

Citat
ALLETIDERS [Hahahahaha] Så kan du jo til ingen nytte fortsætte dit fuckup projekt.

Citat
Med et sådan tankesæt,kan jeg kun sige: Her slutter "dialogen",fra min side.

Jamen så skrub da ud af tråden Klumme. Jeg har alligevel ingen respekt for hverken dig eller mosebaek, som gentagne gang her på kandu har siddet og onaneret jeres fremmedfjendske angst propaganda ud over hvem der gad og høre på jer.

Og nej, du har ikke kun forholdt dig til de voldelige muslimske ekstremister, som du har for vane at undskylde din racisme med. Jeg har en aldeles fremragende hukommelse, og har mere end en gang observeret, når du i euforisk sammenrend med Mosebaek har været mere end enige med ham i, at jeres lille smørhul bliver invaderet af muslimske kamelskubbere, der breder sig som en pest. I fortjener at blive udstillet og gjort grin – for i er sølle eksempel på, hvor galt det kan gå, når man ukritisk og fordummende skovler DF’s angst propaganda til sig.

Men sjovt er det, at i begge havde behov for at deltage i tråden. Et safe bet fra mig om årsagen til dette er, at når man er ramt af en klat, så ved man det.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-11 14:24

Jeg har gennem et langt liv med at forsøge at finde løsninger, mellem de forskellige synspunkter/holdninger, lært at det er bedre at prøve at sætte sig ind i modpartens situation, end at svine modparten til, det fører aldrig til noget godt.

Da jeg for snart mange år siden debuterede her, glemte jeg trist nok min lære fra "virtual reality, version 1,0", det var vist ikke så konstruktivt. En af Kanduerne (husker ikke hvem) kritiserede mig for min perfide stil, jeg sendte den pgld en PM hvor jeg sagde, at det ville jeg prøve at holde mig fra fremover, jeg syntes det er lykkedes så nogenlunde (andre er velkomne til at være bekymrede for, om jeg får slidgigt af at klappe mig selv på ryggen), men jeg synes alligevel, at det er lykkedes at få en bedre dialog med mange af dem jeg er dybt uenige med, ved at prøve at holde mig til det saglige, ikke til svineren.

I al fredsommelighed, creamygirl, så tror jeg du kunne lære af det.

Du kører i denne tråd en "dem og os" linie, der er helt Bush jr./Fogh Rasmussensk, og jeg tror egentlig det du vil er at få folk tilat forholde sig mindre fordomsfuldt til verden.

Men hvis du vil overbevise, eller i det mindste være på talefod med dem du er uenig med, tror jeg mere din stil bidrager til at grave grøfterne dybere, og ikke til dialogen.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 30-07-11 14:31

Dine holdninger til både Klumme og muslimsk indvandring har sandelig ændret sig radikalt indenfor de sidste 3 år, creamygirl.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-07-11 15:15

Citat
Dine holdninger til både Klumme og muslimsk indvandring har sandelig ændret sig radikalt indenfor de sidste 3 år, creamygirl.

Og det bygger du på hvad?!

Min holdning til rendyrket racisme har ikke ændret sig en døjt. Og skulle du være i tvivl, så er jeg stadig kritisk mht. voldelige individer uden statsborgerskab, som efter min mening bare skal kyles ud på røv og albuer. Ligeledes afskyr jeg den kvindeundertrykkelse der praktiseres i Islam, samt den manglende opdragelse af muslimske drengebørn, som jeg anser for den største forhindring for en vellykket integration. Alt det vedkender jeg mig, så jeg synes det er passende, at du underbygger din påstand om, at min holdning til indvandring har ændret sig radikalt. Måske har det forbigået din opmærksomhed, at det ikke er velbegrundet kritik jeg opponerer imod – men derimod den fladpandede angst retorik,- som ene og alene har det formål, at dehumaniserer en hel befolkningsgruppe.

Med hensyn til Klumme, så har jeg før givet ham tilbage af samme skuffe, som den han hiver sine ytringer op af. Så nej, heller ikke der er der sket en radikal holdningsændring.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 30-07-11 16:03

Jeg har faktisk været glad for at der har været den tavshed om hr no name fordi jeg ville godt have det på afstand før jeg ville komme med min mening om det.
Når der sker en ting som dette som kommer fra et sted man ikke forventer, skal jeg lige have tid til at tænke, havde det været et muslimsk angreb havde det været noget andet for det er faktisk noget jeg forventer vil ske.
Jeg kan sige så meget at no name, er et individ med storhedsvanvid og psykopatisk tendenser, plus han er et selvglad svin, havde jeg ikke været modstander af dødstraf så ville jeg sige klyng ham op med det samme, så det er grunden til at jeg ikke før nu har skrevet et indlæg creamygirl.
alan57

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-07-11 16:23

Citat
DF har været regeringens støtteparti de seneste 10 år, og hvad enten vi vil kendes ved det eller ej, så har de med deres fremmedfjendske fladpandet angst politik sendt et signal til befolkningen, at det er helt legitimt at sprede had mod muslimer. I mine øjne gør det dem med ansvarlige .
Undskyld jeg formulerer mig som jeg gør, men jeg kan desværre ikke formulere det anderledes.

For mig at se, har hele den kulturradikale venstrefløj, taget 77 myrdede mennesker som gidsler, for at iscenesætte et spil, hvor yndlings replikken er; "Hvad sagde vi om DF og andre indvandreskeptiske partiers retorik"

DF og deres vælgere - eller andre indvandreskeptiske partier, kan ikke gøres ansvarlige for den norske psykopats handlinger.

Deres ligger helt andre grunde til, at psykopaten handler som han gør.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-11 17:16

Jeg er nig med HH så langt, at man selvfølgelig ikke kan gøre DF ansvarlig for idioten, men derfor kan han jo godt have følt at den terminoli var vand på hans vanvidsmølle.

Stifteren af det franske søsterparti, den nationale front, le Pen, har i hvert fald ikke bidraget til beroligelse med denne udtalelse, desværre på fransk

"Mais la situation me paraît grave non pas par cet accident d'un individu qui, sous l'effet d'une folie, fut-elle passagère, se met à massacrer ses concitoyens. Ce qui me paraît plus grave et que démontre cette affaire c'est la naïveté et l'inaction du gouvernement norvégien (...). Vous savez que les policiers en Norvège ne sont pas armés", s'est-il étonné." som hurtigt oversat bliver

Men situationen virker ikke alvorlig pga denne tilfældige person, der under en måske midlertidig galskab, massakrerer sine medborgere. Det der virker mere alvorligt, og som udstiller denne begivenhed er naiviteten og de manglende handlinger fra den norske regering (...) Vidste I, at de norske betjente ikke er bevæbnede?, undrer han sig.

Lars von Trier mener hans Dogville-film, som jeg forstår ligesom DF er "hædrende" omtalt i idiotens udgydelser, kan have påvirket ham til ugerningen!

Men jeg tror han har sorteret i informationerne, og kun lagt mærke til dem der kunne støtte hans vanvid. En masse forskning viser, at det gør vi allesammen, i større eller mindre grad.

Folk der giver en ret er nu klogere og mere sympatiske end andre!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 30-07-11 19:47

Lars von Trier...!!?? Den mand er jo bindegal.
For 2 mdr. siden...ca., erklærede Lars von Trier sig på linje med nazisterne i jødespørgsmål.
Og nu bodsgang..............

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-11 20:18

"Lars von Trier...!!?? Den mand er jo bindegal. "

Enig, men Trier kan da leve af sine vrangforestillinger, mens idioten fra Oslo slår ihjel på grund af sine!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-07-11 20:34

Jeg bliver nødt til at vende tilbage til spørgeren, creamygirl.

Som jeg skrev tidligere, syntes jeg du gør dig skyld i den "dem og os" tankegang, som reelt er det modsatte af det du opfordrer andre til, nemlig at forholde sig til folk som individer, og ikke sætte dem i bås efter hvad de stemmer, men bedømme dem ud fra hvad den enkelte siger og gør.

Du skriver det så rigtigt "der findes umådelige mange herinde, som ikke evner at tænker i nuancer" samtidig med du stort set hælder en spand møg ud over alle kanduer, det er ikke vildt nuanceret.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-08-11 09:31

Ahaaaaa...interessant indrømmelse fra Bay.

http://www.uriasposten.net/archives/27356

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-08-11 10:26

Uriasposten, er ligesom Modkraft, for ensidig og fanatisk kost for mig, men jeg så ordvekslingen på TV.

Espersens vrede viser hans ensidighed, hans parti har jo sagt mindst ligeså grimme ting om muslimer som sådan, her er der sjældent den mindste nuance.

SE er, ligesom sit parti, en skallesmækkende mimose!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-08-11 13:47

Hej vagnr.
Da det var Uriasposten der gengav seancen på skrift, blev det den side jeg henviste til.

Men uanset, hvad Uriasposten ellers står for, fornægter det jo ikke sandheden i, at de kulturradikale misbruger DF i et andet sammenhæng - nemlig, at få lukket så mange muslimer ind i Danmark som overhovedet muligt.

DR2 udsendelsen afslørede på bedste vis de kulturradikales dagorden, som er - og altid har været, indvandring og atter indvandring.

Efter afsløringen på DR2, skal man være noget så usandsynlig blind, hvis man ikke kan se, at Socialdemokraterne, Det Radikale Venstre og Enhedslisten bruger Norge tragedien for egen vinding skyld. Eller sagt på en anden måde; De 77 drab der blev begået i Norge, bekommer de 3 partier ganske vel.
Og her tilføjer jeg for egen regning; FØJ FOR SATAN !!!

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-08-11 16:47

Hej HH

Det er mærkeligt, så tit vi ender her, muslimer, indvandrere, integration osv.

Som jeg har sagt mange gange før, INGEN anede, hvad der ville ske, da man i 60'erne åbnede for fri indvandring.

Men nu står Dk (og de fleste andre lande i Europa og mange andre steder) hvor vi står, det er ikke nok at drømme om hvad vi skulle have gjort for ca 50 år siden.

At der skulle ligge en stor hemmelig kultarradikal/socialistisk masterplan om "at få lukket så mange muslimer ind i Danmark som overhovedet muligt" skal du længere ud på landet/højrefløjen med, men her kan du måske finde "SVARENE"

http://www.b.dk/politiko/alle-skal-ud-eller-naesten-alle
http://www.b.dk/nationalt/et-kig-ind-til-den-danske-hoejrefloej

Det forudsætter sikkert kun, at vi melder os ud af EU (jeg hører jublen i baggrunden), FN, den europæsike menneskeretskonvention og stort set alle andre internationale aftaler, vi kunne måske blive det skandinaviske Nordkorea?

Vi kunne få spændende nye turister, de typer der fejrer Hess' fødselsdag, Hitlers dødsdag, Krystalnatten mm. kunne sikkert finde masser af plads hos os, når alle andre turister holder sig væk, og hurtigt blive så fattige at selv romaerne frivilligt ville holde sig væk, som Fogh var så glad for at sige, der er ikke noget at komme efter

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 01-08-11 21:27

Tsk...tsk...tsk...vagnr. Det klæder dig overhovedet ikke, at sammenligne de grupperinger du linker til med DF.
Såvidt jeg har forstået, er alle - og jeg skriver alle velintegrerede muslimer velkommen i Danmark - og derved også - f.eks. Naser Khader.

Men hånden på hjertet, kan den muslimske lovreligion forenes med dansk kultur og væremåde..?

Svar ærligt vagnr.!!

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-08-11 21:39

Hville ytringsfriheden dog kunne trives godt, - hvis vi mennesker kunne have en debat form uden box og kasse tænkning.

Det er lidt trist at alt skal gøres op i højre og vensre og DF agtig rasistisk tankegang.

Det var interessant at efter bombe i Oslo, var der umiddelbart efter hadstemning til dem med mørk hud...

- Jeg kan godt være træt af "klaphatten" der øver sig på sin harmonika (og tigger) uden for min coop butik.
- Jeg kan også have en mening om at fru Hansen skal have det i pennsion som hun har bidraget til i sit arbejdsliv, før vi giver til polsk indvandring...
- Jeg går ind for at problemer for de fremmede løses i deres egne lande, da jeg tror det vil være til størst glæde for alle...

Jeg går også ind for ytringsfrihed, da jeg sætter mine kryds efter hvad jeg syntes tjener landet bedst.
(Næste gang blive alle andre steder end ved Helle, da hendes stemme skære i mine øre og hun fremstår som een der ikke selv gider sætte sig ind i de emner hun taler om...)...

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-08-11 22:48

HH, jeg skriver du skal længere ud til højre, jeg går ud fra du er enig med mig i, at naziaterene ligger længere til højre end DF?

"Men hånden på hjertet, kan den muslimske lovreligion forenes med dansk kultur og væremåde..?

Svar ærligt vagnr.!! "

Grundlæggende tror jeg på ærlighed, bestræber mig på at svare det jeg mener/tror. Men det spørgsmål du stiller, svarer ikke til det virkelige billede, er det et tilfælde eller en fælde?

Jeg vil ikke være Helle

Langt de fleste herboende muslimer, passer deres arbejde/uddannelse/ikke er kriminelle osv., prøver ikke at efterleve andet end de religiøse budskaber i deres tro (evt kun de ydre,ligesom når vi æder os gennem jul, påske osv) , de har sikkert først fået mad her til aften, ramadanen starter i dag (kommer vist lidt an på hvilken muslimsk variant man er, ligesom der er mange kristne varianter), og har ikke "den muslimske lovreligion" som ledetråd i alle livets aspekter.

Det tror jeg i øvrigt heller ikke gælder flertallet af de krimininelle muslimer, der næppe mener de hædrer Allah eller Muhammed ved deres kriminalitet.

Et kulturelt problem kan være, at deres oprindelige hjemlande har en meget anderledes kultur omkring ære, som gør at de meget lettere bliver fornærmet end gammeldanskere gør, og derfor sikkert nemmere reagerer voldsom respons på en (for os andre) ligegyldig bagatel.

http://vbn.aau.dk/da/clippings/danskere-skammer-sig-skam-ikke%287bab0b7d-eb24-47eb-9f8c-2bae9bcfac31%29.html

Korrigere man for deres socioøkonomiske baggrund, er de stadig overrepræsenteret i kriminalstatistikken, men ikke nær så meget som DF (der ikke rigtig forstår det med at korrigere for muslimernes socioøkonomiske baggrund) hævder, fra

http://www.danskfolkeparti.dk/Kriminaliteten_blandt_efterkommere_er_eksploderet.asp

"Med andre ord, selv når man af politisk korrekte grunde ”renser” for socioøkonomisk baggrund, så er efterkommerne dobbelt så kriminelle. "

DVS, at DF mener det er forkert at sammenligne etnere med gammeldanskere med samme uddannelse/baggrund/økonomi, man kan ligeså godt sammenligne direktørsønnen fra Hellerup der går i gymnasiet med 2, generationsindvandreren med analfabetiske forældre på bistand, der bor i en 3 værelses i ghettoen med deres 6 børn!

Som man kan se her

http://www.rff.dk/files/RFF-site/Publikations%20upload/Arbejdspapirer/58985_DK-Study%20No%20%2023.pdf

er de mellemøstlige indvandrere ca 49%, i 2, generation 43 % mere kriminelle (fået fængselsstraf) end hele befolkningen (uden sociøkonomisk korrektion).

Jeg kan sagten forestille mig, at den unge mand, der lige er blevet afvist på diskoteket på grund af sin hudfarve, laver ballade bagefter, så en del af overrepræsentationen skyldes måske den måde vi behandler dem på,

For at konkludere, nej jeg tror ikke den muslimske lovreligion er forenelig med dansk kultur og væremåde, men det meget store flertal af muslimer i Dk kunne heller ikke drømme om at følge den, eller forsøger at sætte sharia over dansk lov!

Og så stiller jeg (GAAAAAB) endnu engang spørgsmålet, de er her, de bliver her, hvad gør vi?

1)pisser på dem og siger de lugter
2) hjælper dem på vej til et liv, der minder så meget om vores, at religion kommer langt efter bolig, bil, ferierejser, fornøjelser, sex før ægteskabet, Iphones osv?

Vi har uden held forsøgt med 1) de sidste 20-30 år (de første 20-30 år ignorerede de fleste bare at der kunne være problemer [AV, det gør ondt at gribe i egen barm, sjovere at gribe i andres]), findes der en bedre model?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-08-11 13:51

Citat
Og så stiller jeg (GAAAAAB) endnu engang spørgsmålet, de er her, de bliver her, hvad gør vi?

1)pisser på dem og siger de lugter
2) hjælper dem på vej til et liv, der minder så meget om vores, at religion kommer langt efter bolig, bil, ferierejser, fornøjelser, sex før ægteskabet, Iphones osv?

Vi har uden held forsøgt med 1) de sidste 20-30 år (de første 20-30 år ignorerede de fleste bare at der kunne være problemer [AV, det gør ondt at gribe i egen barm, sjovere at gribe i andres]), findes der en bedre model?

Og jeg svarer som jeg har gjort det masser af gange før;
Citat
Såvidt jeg har forstået, er alle - og jeg skriver alle velintegrerede muslimer velkommen i Danmark.

Men det er åbenbart ikke nok for de kuturradikale, da de forlanger;

At danskerne skal leve deres liv efter en gammel lovreligion.
At Danmark også skal indføres sharialovgivning i lighed med med visse engelske byer, såsom; London, Birmingham, Manchester og Bradford.

Jeg er stolt af at være dansker ! Jeg ønsker ikke at tilpasse min kultur efter islamiske normer og regler.
Hvis islamisterne vil bo i Danmark, må de indrette sig efter de normer, regler og love der er gældende i danmark.

Hvorfor skal jeg leve efter disse regler:
(uddrag af Koranen)

4:34) Mænd står over kvinder, fordi Gud har givet nogle fortrin frem for andre, og fordi de har givet ud af deres ejendom. De kvinder, der handler ret, er lydige og vogter det skjulte, fordi Gud vogter det. De, fra hvem I frygter genstridighed, skal I formane, lade alene i sengen og slå. Hvis de så adlyder jer, skal I ikke foretage jer mere imod dem. Gud er ophøjet og stor.

8:58) Hvis du frygter troløshed fra et folk, så bryd dit ord til dem, lige for lige. Gud elsker ikke de troløse.

33:50-52) Profet! Vi gør dine hustruer tilladte for dig, dem, som du har givet deres løn, de slavinder, som Gud har givet dig som bytte, de døtre af din onkel og tante på fædrene side og de døtre af din onkel og tante på mødrene side, som udvandrede med dig, samt enhver troende kvinde, hvis hun skænker sig selv til profeten, og profeten ønsker at gifte sig med hende. Dette gælder specielt for dig og ikke for de andre troende. Vi ved, hvad vi har pålagt dem angående deres hustruer og slavinder – for at du kan være frit stillet. Gud er tilgivende og barmhjertig.
Du kan holde, hvem af dem du vil, hen og kalde, hvem du vil, til dig, og hvis du så begærer en af dem, som du har sendt bort, begår du ingen overtrædelse derved. Således vil de snarest være glade og ikke bedrøvede, tilfredse med, hvad du giver dem. Gud ved, hvad I gemmer i hjertet. Gud er vidende og langmodig.
Det er dig ikke tilladt at tage andre kvinder herudover og heller ikke, at du skifter nogle af dine hustruer ud med dem, selvom deres skønhed behager dig, bortset fra slavinder. Gud holder øje med alt.

33:53) Hvis I vil bede kvinderne om noget, så bed dem om det fra den anden side af et forhæng.

HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-08-11 14:13

Måske skulle vi lige genopfriske John Mogensens tekst, Danmarks jord................

Teksten har intet med indvandringen at gøre, men en protest imod Danmarks optagelse i EF - senere EU - og om ganske kort tid, Europas Forenede Stater.

Kære John, hvorend du befinder dig.
Du kunne - om nogen, forudse fremtiden.
Det, du spåede med din tekst passer til punkt og prikke

Ære være dit minde, din gamle røver.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-08-11 14:15

Johns tekst smuttede......den kommer her.

Danmarks jord for de danske Lyrics
John Mogensen

Danmarks jord for de danske
vi har plantet vort flag.
Det bli´r stående på pletten
ingen tvivl om den sag.
Vi har ejendomsretten,
værn om hver mark og hvert skel.
Danmarks jord for de danske
for vi har pløjet den selv.

Kanoner ladte med guld
står parate ved vor grænse klar til aktion.
Civile millioner fra syd gør sig rede
økonomisk til en kæmpe invasion.
Hvad fortidens hære ikke ku‚ klare
med vold kan nu ordnes pr. kontrakt,
blot en pen og et stykke papir, op med bommen,
og så ind med den fremmede magt.

Danmarks jord for de danske
vi har plantet vort flag.
Det bli´r stående på pletten
ingen tvivl om den sag.
Vi har ejendomsretten,
værn om hver mark og hvert skel.
Danmarks jord for de danske
for vi har pløjet den selv.

Det danske sprog har et særpræg
som skal bevares med en særlig respekt.
Det tales og synges fra egn og til egn
vi behøver ingen fremmede dialekt.
Men landet er truet, visse personer
gi´r fa´n i vor gamle kultur.
Det er på tide at Holger på Kronborg igen
li´som før vågner op af sin lur.

Danmarks jord for de danske
vi har plantet vort flag.
Det bli´r stående på pletten
ingen tvivl om den sag.
Vi har ejendomsretten,
værn om hver mark og hvert skel.
Danmarks jord for de danske
for vi har pløjet den selv.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-08-11 14:31

HH, kan du ikke lige komme med kildehenvisninger til

"Men det er åbenbart ikke nok for de kuturradikale, da de forlanger;

At danskerne skal leve deres liv efter en gammel lovreligion.
At Danmark også skal indføres sharialovgivning i lighed med med visse engelske byer, såsom; London, Birmingham, Manchester og Bradford."

Jeg har set den slags påstande mange gange før fra DF og endnu længere til højre, men jeg manfler at se en kilde, der citerer (ikke fortolker) de "kulturradikale", hvem det så end er.

Når du skriver "Såvidt jeg har forstået, er alle - og jeg skriver alle velintegrerede muslimer velkommen i Danmark" så er jeg helt enig, derved anerkender du også at det er en mindre del af muslimerne i Dk, der går ind for sharia mv., som erstaning for dansk lov!

Den minoritet, der ikke blot går ind for sharia, men også følger den når den er i strid med dansk lov skal straffes ligesom alle andre lovovertrædere, det kan der vel ikke være tvivl om.

Men det samme ville gælde folk, der prøver at følge det gamle testamente (som jo er en integreret del af Folkekirkens trosgrundlag), den oprindelige version af det tiende bud lyder "Du må ikke begære din næstes hus. Du må ikke begære din næstes hustru, hans træl eller trælkvinde (nu står der folk, må man så ikke, som god kristen, give en ansat i et andet firma et jobtilbud???), hans okse eller æsel eller noget som helst af din næstes ejendom.", slaver var skam helt i orden, hvad vi jo var glade for, da Dk tjente på slavetransport og selvfølgelig på dem vi havde på de vestindiske øer.

http://www.biblen.info/Bibelen-slaver.htm

Iflg Paulus 1. Korintherbev skal kvinder tildække deres hoveder og denne

"Men jeg vil, at I skulle vide, at Kristus er enhver Mands Hoved; men Manden er Kvindens Hoved; men Gud er Kristi Hoved."

der, ud over at slå fast at kvinder står under mænd, også, for mig at se, skyder Treenigheden i sænk, Gud og Kristus er åbenbart alligevel ikke den samme, og hvor er Helligånden? Nå, det er ikke teologi vi diskuterer.

Sådan står der så meget vrøvl i gamle skrifter, selv om Muhammed fordømte enhver, der afbillede et menneske eller et dyr, til evig pinsel efter døden, ser man en skov af paraboler i enhver ghetto, al queida elsker at lave videoer af deres rædselsgerninger, så det forbud er behændigt gledet i baggrunden, hvad der effektivt skyder påstanden om at Koranen er guds ord og ikke kan fortolkes/ændres i sænk.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-08-11 14:38

Jeg går ud fra John Mogensens sang bliver spillet på ethvert DF-møde, repræsenterer flot deres navlebeskuende livssyn

Jeg er enig i ære (tak for at det ikke slutter med et t) være hans minde!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-08-11 15:24

Citat
HH, kan du ikke lige komme med kildehenvisninger til

"Men det er åbenbart ikke nok for de kuturradikale, da de forlanger;

At danskerne skal leve deres liv efter en gammel lovreligion.
At Danmark også skal indføres sharialovgivning i lighed med med visse engelske byer, såsom; London, Birmingham, Manchester og Bradford."

Jeg har set den slags påstande mange gange før fra DF og endnu længere til højre, men jeg manfler at se en kilde, der citerer (ikke fortolker) de "kulturradikale", hvem det så end er.
Kildehenvisning til hvad..? Vedr. De kulturradikale...?? Eller de engelske byer ?

Citat
Når du skriver "Såvidt jeg har forstået, er alle - og jeg skriver alle velintegrerede muslimer velkommen i Danmark" så er jeg helt enig, derved anerkender du også at det er en mindre del af muslimerne i Dk, der går ind for sharia mv., som erstaning for dansk lov!

Hvis en muslim går ind for sharialoven, er det så en velintegreret person ?

Mht. din bibel fortolkning......vagnr., hvor mange danskere lever efter biblens fortolkninger. Er det ikke sådan, at danskerne har forstået at skille skæg og snot, og derved indflette deres tro efter den tid de lever i - og ikke omvendt. Og uanset hvad der står i "testamenterne" får det aldrig indflydelse på lovgivningen. Sådan er det.

Citat
Jeg går ud fra John Mogensens sang bliver spillet på ethvert DF-møde, repræsenterer flot deres navlebeskuende livssyn
Her må jeg desværre være dig svar skyldig, idet, jeg har ikke deltaget i nogen DF-møder. Jeg er ikke partisoldat. Jeg var faktisk medlem af socialdemokraterne, men da det ikke var fint nok for socialdemokraterne, at føre socialdemokratisk politik, udmeldte jeg mig af partiet og har siden stemt på DF. Læg mærke til, jeg skriver stemt - og ikke medlem.

HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-08-11 15:40

HH, kildehenvisningen skulle være direkte til "kulturradikale" udtalelser.

Jeg syntes jeg skriver det klart at det er "en mindre del af muslimerne i Dk, der går ind for sharia mv., som erstatning for dansk lov!,

ordet erstaning er det centrale, for om en muslimsk kvinde vil gemme sig bag et forhæng hvis jeg skal tale med hende må hun helt selv om, bare hun selv arbejder/ eller ikke lever af dagpeneg el. lign.

Og som jeg forstår det er shariaen en masse regler/påbud, der langtfra alle handler om noget, der er forbrydelser i Dk.

Mine bibelhenvisninger handler selvf om, at ligesom de færreste danskere lever efter biblens bud (men der er sekter der prøver), lever de færreste herboende muslimer strengt efter koranen, hadithen (Muhammeds overleverede ord) eller hvad det nu hedder altsammen, i hvert fald hvis reglerne er i strid med dansk lov.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 02-08-11 18:37

Det er virklig ved at være for meget Heidi-Ho, jeg har nemlig med vilje holdt øje med om nogen partier ville prøve at bruge denne tragedie til at få nogle billige points og jeg må (med glæde) se at der ikke er nogen der prøver det.
Selv DF har ikke prøvet på det, undtagen at de som sandt er har afvist nogle påstande om at de har en andel i denne action.
Det er ikke andres skyld end den tåbe der skød og det er jeg meget glad for, det med skyld er noget tåbligt noget, det er det samme som da man talte om at unge ville tage skade af at se voldsfilm, derefter var det pc-spil og nu er det altså demokratiet skyld.
Nå men nogen skal åbentbart havde skylden, sådan er vi mennesker indrettet sørgeligt men sandt.
alan57

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-08-11 20:33

Jeg kan på stående fod nævne et parti, som har taget 77 "gidsler" - nem,ig, Det Radikale Venstre - og jeg har indlagt et link højere oppe.

HH.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-08-11 21:50

Jeg ta`r lige en Jens Otto Krag`sk:

Jeg har set lidt op til dig vagnr,da du som regel fører en pænt diplomatisk sprog.
Men synes du ikke selv,det efterhånden ender i barnlige platheder:
Citat
Jeg går ud fra John Mogensens sang bliver spillet på ethvert DF-møde, repræsenterer flot deres navlebeskuende livssyn

Mig bekendt var John Mogensen ærke-socialist. Men han vidste hvad danskerne tænkte og følte.
Så at få det til at se ud som DF,driver "rovdrift" på hans sang,synes jeg er lidt for billigt.
Jeg synes ikke dine bemærkninger,er din klasse værdig,vagnr.

Jeg ved godt,jeg er sat i "bås" politisk.Derfor kan jeg kun genta`hvad jeg før har skrevet:Jeg har aldrig været medlem af et politisk parti.Heller ikke DF.Har aldrig stemt på dem.Er "fritstillet". men at ansvarligøre DF,for uhyrlighederne i Norge,synes jeg simpelthen er så groft,så det skriger til himlen.Derfor får de måske min stemme næste gang.
Var SF ansvarlig for Cuba-krisen??? Ja,spørgsmålet er af samme karat.

Forøvrigt synes jeg creamygirl,er påfaldende tavs,i hendes egen tråd. Hun kom med et ildsprudende angreb,til højre og venstre.Helt ude ag kontrol.Jeg fòr ud efter ildslukkeren.Troede skærmen var smeltet. Hun ligger måske i spændetrøje nu.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-08-11 06:27

HH, jeg forstår ikke den med de 77 gidsler, forklaring udbedes.

Hvis det link du henviser til er fra ABB's diskussion med Søren Espersen, kan jeg finde ABB om SE:
"Han er mod indvandring. Han er imod Islam. Han er imod det multikulturelle samfund. Og han er imod det han kalder politisk korrekthed, og hele venstrefløjen. Og det er jo lige præcis det Dansk Folkeparti står for."

Det er himmelvidt fra "At danskerne skal leve deres liv efter en gammel lovreligion.
At Danmark også skal indføres sharialovgivning i lighed med med visse engelske byer, såsom; London, Birmingham, Manchester og Bradford." som du skriver!

Mosebaek, min bemærkning om John Mogensen osv var ment humoristisk, men det har åbenbart ikke været klart.

Jeg savner også creamygirl i tråden, underligt at stille et spm i en provokernede stil og forsvinde, medmindre hun som molokyle skriver i sit spm er bortvist???

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-08-11 21:19

Vagnr. du skal nok få en forklaring, men det bliver ikke i dag.
Jeg er lige kommet hjem fra en "hård dag på kontoret"

Imorgen eftermiddag logger jeg op igen.

Mvh.
HH.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-08-11 16:19

Citat
HH, jeg forstår ikke den med de 77 gidsler, forklaring udbedes
.Det Radikale Venstre især
De kører hele tiden i samme rille med, at det er DFs retorik der er skyld i tragedien i Norge.
Og hvis det ikke er at tage gidsler, hvad er det så ? Dumhed ?

Vagnr. for fanden, fordi ABB og DF har samme syn på muslimsk indvandring, så mener du, at de absolut er bonkammerater. Hvad fanden er det for et barnligt argument at bringe på banen ?
At være imod muslimsk indvandring, politisk korrekthed og EU - det er der millioner andre der er.

Højerefløjen beskylder sku' da heller ikke venstrefløjen for al den terror der er rundt omkring i verden, foretaget i venstrefløjens navn.

Citat
Det er himmelvidt fra "At danskerne skal leve deres liv efter en gammel lovreligion.
At Danmark også skal indføres sharialovgivning i lighed med med visse engelske byer, såsom; London, Birmingham, Manchester og Bradford." som du skriver
!Nå er det, det ? Nej det er det nemlig ikke !
Du ved lige så godt som jeg, at England har lukket for mange muslimer ind i landet, og derved er Englænder - for at opretholde fred og ro på gader og stræder - nødt til at bøje sig for disse muslimske krav.
Og hvis vi ikke passer på, bliver Danmark det næste land. Der er allerede flere bydele i Kbhvn, Århus og Odense der er under meget kraftig muslimsk dominans. Det har du vel opdaget..?

Vedr. sharialoven i visse engelske byer.....det er ikke noet jeg skriver - det er noget jeg ved, fordi jeg har læst dokumentation for det - og du ved det - eller burde vide det.

HH.

Iøvrigt synes jeg, at det er lidt mærkeligt, at Creamy er smuttet i flyverskjul..

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-08-11 18:49

HH, vi er som regel uenige, men forstår (iegn som regel) hvad hinanden siger og mener, her syntes jeg det er svært.

Jeg erkender, at vi (og stort set hele den vestlige verden) lever i en tid med store folkevandringer, hvoraf en stor del af "vandrerne" er muslimer, og at en eller anden grad af multikulturalisme er en kendsgerning, at man ikke kan hælde varmt vand i koldt uden at det hele bliver lunkent.

Derfor ser jeg det som en nødvendighed, og en selvfølge, at alle parter i et eller andet omfang må tilpasse sig, så vi kan leve sammen i fred og fordragelighed, og jeg ser mange tegn på at det går den rigtige vej, bedre uddannelse især hos etnerpigerne, flere etnere i arbejde mv.

Men det jeg siger, og det jeg syntes ABB siger, betyder slet ikke vi skal have sharia i stedet for dansk lov, og for mit vedkommende i hvert fald heller ikke at der ikke må serveres svinekød på institutioner, men at etnerne skal kunne få deres mad, liegsom jeg forventer vegetarer, allergikere m.fl. får noget de kan klare.

Om en etnerkvinde vil give hånd til en mand, går med slør el. lign, rager mig en papand, knægte med bukserne der hænger under røven ser da mindst ligeså latterlige ud.

Jøder og muslimer får omskåret deres drengebørn, det syntes jeg personligt skulle forbydes, det er ren vold og mishandling af nyfødte, men heldigvis er det ikke mig der skal diktere andres adfærd, så længe det ikke er strafbart det folk gør.

Om tonen i debatten spiller en rolle for voldshandlinger, er jeg ærligt talt i tvivl om, men DF skallesmækkende mimosepolitik kan jeg ikke klare, SE farer op som trold af en æske hver gang nogen bare antyder kritik af jøder/Israel. Problemet i forhold til etnerne er, at DF ikke skelner klart mellem islamister og muslimer, de første kan forhåbentlig ingen have sympati for, de andre er bare mennesker med en anden variant af den tro, de fleste danskere er født og opdraget med.

I dit link siger ABB:"De højrenationale partier kan ikke klandres for terror begået med deres ideologi som begrundelse. Men man kan og skal bruge anledningen til at sætte spørgsmålstegn ved ideologien.” (Anita Bay Bundegaard i Politiken, 31. juli 2011), det er hverken at bruge gidsler eller dæmonisere DF, men angribe DFs ideologi!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-08-11 19:28

I tirsdagens sene Deadline på DR2, var Politikens Kulturredaktør Anita Bay Bundegaard i debat med Dansk Folkepartis Søren Espersen, og han vidste tydeligvis godt, hvor han skulle trykke. Tilsidst gav hun ham ret – tonen i debatten var ikke problemet – problemet var partiets modstand mod det multikulturelle samfund. Anita mente forud for debatten, at DF's tone vedr. muslimerne var årsagen til, at Breivik myrdede 77 mennesker.

Hvis ikke følgende retorik fra den Radikale Anita Bay, ikke er at tage tragedien fra Norge som gidsel - så ved jeg ikke hvad jeg skal kalde det.

Citat
Jeg erkender, at vi (og stort set hele den vestlige verden) lever i en tid med store folkevandringer, hvoraf en stor del af "vandrerne" er muslimer, og at en eller anden grad af multikulturalisme er en kendsgerning, at man ikke kan hælde varmt vand i koldt uden at det hele bliver lunkent.

Muligt du har ret. Og de indvandrere der vil leve deres liv efter vestlig kultur og normer skal i den grad være velkommen. Modsat de indvandrere, som kommer med forventning om evig forsørgelse og krav om ændring af samfundet efter en gammel lovreligion/koranen....Goodbye ruth med dem !

HH.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 04-08-11 20:58

HH, jeg er stort set enig i

" Og de indvandrere der vil leve deres liv efter vestlig kultur og normer skal i den grad være velkommen. Modsat de indvandrere, som kommer med forventning om evig forsørgelse og krav om ændring af samfundet efter en gammel lovreligion/koranen....Goodbye ruth med dem !"

Bortset fra jeg er helt ligeglad med om de spiser gris, går med tørklæde osv, bare de passer deres arbejde/studier, lærer deres børn dansk, og følger dansk lovgivning.

Og, selv om jeg normalt er imod love, der er meget specifikke, så tror jeg efterhånden det var en god ide at lave en bestemmelse i straffeloven, hvor der bøjet i neon, skåret ud i pap, står, at tvang i forbindelse med ægteskab og lign. er strafbart (det er det i forvejen, men dte trænger måske bedre idn med bestemmelse, hvor der står tvangsægteskab). Det burde stå i brochurer til indvandrere på deres oprindelige sprog, så de kunne fortælle onklen i hjemlandet, at de desværre ikke kan leve op til deres gamle aftale, for så vil de blive straffet, ægteskabet være ugyldigt, og den familiesammenførte (samt de harboende forældre, hvis de ikke er danske statsborgere) straks sendt hjem.

Det tror jeg alle ville kunne forstå!

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-08-11 22:01

http://jp.dk/indland/krimi/article2505575.ece

Lækkert med lidt kulturberigelse

HH

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-08-11 06:12

Ja, ik', og nu skyder de ikke kun på de gode gamle danske voldspsykopater, HA, Bandidos osv,, men også på hinanden.

I øvrigt er begge parter bedre til at skyde end til at ramme

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 05-08-11 14:44

Jeg er ved at være godt træt af at høre nogen sige at det er debatmåden der er skyld i enten det ene eller det andet og tonen ikke er sobert, hvad er det for noget vrøvl?.
Der må aldrig nogen sinde være noget der ikke kan siges i et demokrati og alle har ret til at sige deres mening, også selv om man ikke er enig med dem derfor måtte jeg som socialdemokrat stemme på DF efter at Poul Nyrup kom med sin tåblige tale om at DF aldrig ville blive stuerene, men jeg behøver ikke at blive ved med at stemme på DF resten af mit liv så derfor er jeg vendt tilbage til mit gamle parti.
alan57

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-08-11 12:06

Gad vist om creamygirl, er tilhænger af "åndelig masochisme".For aldrig har jeg da set een,her på Kandu,starte en så selv-ydmygende debat.

Citat
Normalt skorter det jo ellers ikke på kvalme, afstands tagen, og grove gloser, når der rundt om i verden sker Islamisk terror, så hvorfor denne tavshed NU?!!

Ja,hvorfor????????????????????????????

M.

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 12-10-11 10:04

Tak for svaret o.v.n..