/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Norge?
Fra : Stouenberg
Vist : 1233 gange
500 point
Dato : 23-07-11 17:35

Tragedien i Norge, hvad er jeres reaktion? Vi har jo desværre mange profiler her på Kandu der "slikker en vis bebrillet dansk politiker et vist sted", hygger I jer?

"God weekend" til alle og alle vores tanker til broderfolket...

PS: Ved godt det er hårdt udtrykt, men sådan er verden desværre skruet sammen pt...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-11 17:42

reaktion ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-07-11 18:33

Citat
Vi har jo desværre mange profiler her på Kandu der "slikker en vis bebrillet dansk politiker et vist sted", hygger I jer

Drabsmanden hører til det alleryderste højre som selv DF tager afstand fra.

Prøv at kigge ind på SOL`s debatsider, der går det vildt for sig, lige fra dyb medfølelse til en enkelt sindssyg skribent der fryder sig over tragedien.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-11 18:38

Citat
Tragedien i Norge, hvad er jeres reaktion?

Min reaktion er,at jeg er stærk chokeret. Som nok de fleste andre danskere.
Men ellers må jeg desværre indrømme,at det ikke kommer bag på mig.Har faktisk frygtet længe,hvornår det ville ske. (Og hvornår det sker her).

Så længe vore vatne politikere,bare lader stå til,og ikke vil se problemet med at de nordiske lande er ved at blive omdannet til arabiske provinser,er vi på et eller andet tidspunkt mål for den slags galninge.Det er bare en spørgsmål om tid. Det er desværre ren logik.

Der skulle ha`været råbt vagt i gevær,for lang tid siden. Nu er det for sent.Skaden er sket.

Som de røde har redt,så ligger vi.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-11 18:39

Stor medfølelse herfra.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-11 18:42

Som min "den gamle",tit sagde: Vil du ikke høre må du føle.

M.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-11 18:59

Citat
Så længe vore vatne politikere,bare lader stå til,og ikke vil se problemet med at de nordiske lande er ved at blive omdannet til arabiske provinser,er vi på et eller andet tidspunkt mål for den slags galninge.Det er bare en spørgsmål om tid. Det er desværre ren logik.

Der skulle ha`været råbt vagt i gevær,for lang tid siden. Nu er det for sent.Skaden er sket.

Som de røde har redt,så ligger vi.

Du er jo ikke en skid bedre end idioten i norge

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-07-11 19:01

@ Mosebaek

Gerningsmanden tilhøre vist den ariske race.
Hvis mine gamle øjne ikke svigter mig.
Og så beskrives han endda som høflig og flink.
Gambrinus

http://www.bt.dk/udland/kolleger-han-var-hoeflig-og-flink

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-07-11 19:14

Citat
Vi har jo desværre mange profiler her på Kandu der "slikker en vis bebrillet dansk politiker et vist sted

Hvad i himlens navn har det med Norge at gøre

Citat
og ikke vil se problemet med at de nordiske lande er ved at blive omdannet til arabiske provinser,er vi på et eller andet tidspunkt mål for den slags galninge.

Hvad har det med Norge at gøre

Verdens største galning var da vist europæer (og nej, det er ikke Bin Laden)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-11 19:41

Citat
Gerningsmanden tilhøre vist den ariske race.

Ja,han ligner en SS-officer,fra en eller anden krigsfilm.

Desværre tror jeg ikke i fatter hvad jeg mener. Hvis nu jeg siger,tryk avler modtryk.Er det så mere forståeligt.

Og Teil,jeg har da lidt ondt af dig,hvis du ikke er i stand til at tyde en dansk skrevet tekst.
Men der er da hjælp at få,selv for de største analfabeter.Men ellers tror jeg ikke du skal forvente flere svar fra mig,på dine urkomiske kommentarer.... måske en gang når du er ude af puberteten.

M.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-11 19:43

Citat
Og Teil,jeg har da lidt ondt af dig,hvis du ikke er i stand til at tyde en dansk skrevet tekst.
Men der er da hjælp at få,selv for de største analfabeter.Men ellers tror jeg ikke du skal forvente flere svar fra mig,på dine urkomiske kommentarer.... måske en gang når du er ude af puberteten

Du er squ den største analfabet der ævler om arabere og andet godt folk. IDIOT

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-07-11 19:50

Går spørgsmålet ikke lidt i en anden retning..?

Hvis manden (galningen) er yders højre ekstremist så handler problemstillingen vel om synspunkter, der bunder i noget af det samme som var grundlaget for 2. verdenskrig og ønsket om et 3. rige.

Jeg tror vi i vores tid er lidt snæversynet for, at åbenhed og kærlighed mængde tvinger visse mennesker til at ”sluge kameler”.

Når man ikke løser konflikter i samfundet, bliver disse tiet ihjel og i dem der stadig føler sig uretfærdigt behandlet ulmer en vrede.

Hvis man ser på hvor meget fredsbevarende krige har koste den vestlige verden, kan man vel også forestille sige at nogle mener at de hurtige løsninger var at foretrække….

Der er ingen tvivl om at hændelse ”Norge” vil trække medie opmærksomhed (Medieliderligheden vil ingen ende tage), men om man ser at der for alvor et underliggende problem tror jeg næppe.

I den samme tid hvor vi afskaffer så godt som alle arbejdspladser for ufaglærte i eget land, og produktion flyttes til andre lande. Får vi et restprodukter af mennesker der ligger på grænsen mellem arbejdsløshed og kontanthjælp. Men i samme tid importerer vi befolkninger fra andre lande som vi generelt set ønsker velkommen i landet.

Men for nogle er det en torn i øjet, at se der er plads til de nye kan få og have job, men også at se der er intet job til dem selv. De der endda er opvokset i landet men som ikke fik 10 i alle fag…

Hvis mennesker begynder at tage problemer (de selv ser som store) i egen hånd, kan dette udvikler sig som kræft.

Det mest interessant set med mine øjne er, at problemerne nu bliver synlige og at manden i Norge bestemt ikke er den sidste tager problemer i egen hånd.

Så fremtiden bliver nok en udfordring for ytringsfriheden, da det jo ikke er legalt at udtale ”sympati” med de elementer der førte den gale nordmands handlinger…

Vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-07-11 19:59

Man kan jo tænke lidt over hvordan mænds vrede kan udvikle sig vis den finansielle stabilitet forsvinder og arbejdsløsheden siger… (og ja så galt er det ike endnu...)

Hvad gør det ved en arbejdsløs borger med få midler at se:
At samtidig med at vi ikke har råd til vore egne borger i landet giver husly til gæster, som ikke direkte har bidraget til landets økonomi.

Hvis gæsterne så ikke holder loven sættes de på fuld forplejning i landets fængsler, imens de er i fængsel får de den uddannelse som den arbejdsløse borger ikke selv fik…

Jeg tror vi går en tid imøde hvor vi tvinges til at se på hvilke værdier og samfundsholdninger vi selv er med til at stimulere…

Vh Ben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-11 20:06

jo og muslimer er flinke mennesker, vores familie er

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-07-11 20:19

Det er lidt sænvert er gøre problemer op i muslimer og ikke muslimer...

I 2.verdenskrig var problemstilligen jøder og ikke jøder...

At nutidens verdensøkonomi ligner den der var lige før anden verdenskrig overses i terrorproblemer.

Måske kan vi have gælde at sættes os ind i årsager til problemer, i stedet for at nøjes med spise nyheder som fast food...

vh Ben

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 23-07-11 20:26

Jeg tænker på hvor lang tid hen lever, hvis han ikke skal tilbringe
resten af sit liv isoleret....
At han som person kunne leve et normalt liv - FØR
fatter jeg ikke, samt han kan skyde xx antal personer og lade som ingenting.
Manden må virkelig være skruet forkert sammen.
At man bliver forbigået i samfundet, kan ikke udløse SÅ stor en handling, for et normalt menneske.
Han var jo ikke ligefrem fattig eller på anden måde osv

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-11 20:37

Benjamin.Hansen,endelig en stille,saglig kommentar.In mente de grufulde begivenheder i Norge.

Og ikke som disse flygtige hadske udgydelse:

Citat
Vi har jo desværre mange profiler her på Kandu der "slikker en vis bebrillet dansk politiker et vist sted", hygger I jer?

Citat
Du er jo ikke en skid bedre end idioten i norge

Citat
Gerningsmanden tilhøre vist den ariske race.

I må virkelig ha`trukket på jeres intellekt,for at nå frem til disse slutninger.
Tillykke,fornøjelsen må være helt på jeres side.

Pas nu på med stikflammerne. Skærmen kunne jo ta`skade.

M.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-07-11 20:38

Citat
Manden må virkelig være skruet forkert sammen.

Måske - eller måske er han sat sammen som alle os andre....

Måske er han endda mere inteligent end andre...

Hvis det er samme mand der både har været i Oslo og på en ø mer end 750 Km fra Oslo samme dag. Så har han haft travlt. Men han har bestemt også planlagt sine handlinger nøje.

Han har vist hvad han foretog sig...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-11 20:44

Citat
ø mer end 750 Km fra Oslo

Vi har hhørt alt fra 10 til 900 km

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 23-07-11 20:53

Der liger vist en Utøya mere end den i nordnorge.
Tyrifjorden, ligger ikke så langt fra Oslo.
Tak fog korrigeringen.
Vh Ben

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-07-11 20:55

venlig hilsen benjamin

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 23-07-11 20:57

Godt brølet mosebaek.
Uanset politisk tilhørsforhold kan man da ikke sympatisere med den slags,
så at begynde at skyde efter bestemt è partier er nok at skyde over målet, men der var selvfølgelig en tynd andledning, og sådant skal man ikke lade gå fra sig.

Jeg tror ikke der er mange Danskere der syntes den slags er i orden, og skulle de gøre det, er de da ikke helt normalt tænkende.

Jeg føler ihvertfald dybt med Nordmændene og dem der er berørt af denne tåbelige handling.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 23-07-11 20:58

Frygtelig tragedie i Norge - og her er ord fattige.

Men jeg har svært ved at se, at det skulle ha' noget at gøre med DF, Fremskridt Partiet i Norge - eller for den sags skyld andre partier. Er Breivik (morderen) ikke blot en rabiat sindsyg person, som fortjener at blive indespærret resten af sit liv.

Mvh.
HH

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-11 21:38

Undskyld refi,jeg overså vist dit spørgsmål:
Citat
Hvad har det med Norge at gøre

Hvis nu du læser mit indlæg stiiiiille og roooolig,engang til. Så måske.........

Citat
Verdens største galning var da vist europæer

Her kan jeg jo så passende replicere: Hvad har det med Norge at gøre.

M.

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 23-07-11 21:57

Citat
Tragedien i Norge, hvad er jeres reaktion?

Jeg bliver altid trist, når jeg hører at sivile har mistet deres liv pga. "terror" og især fordi mange af ofrene var unge, som var på lejrtur.

men er meget skuffet over de danske mediers fordomsfulde og hadfulde fremlæggelse af denne sag.

hvis samme retorik skal bruges, kan der vil siges : at det var Ekstreme KRISTENister der udførte en terrorhandling mod civile, sikke nogle værre Militante Kristne terrorister !

Og medierne brugte denne retorik mod muslimerne, inden man var klar over hvem der stog bag angrebene

Håber ikke der kommer flere terrorhandlinger i fremtiden, Jeg ønsker at leve i en fredelig verden, hvor alle bliver behandlet lige godt.

hilsen cimbombom.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-07-11 23:02

stouenberg stiller et i og forsig et uskyldigt spørgsmål, som omgående sætter sindene i kog. at så uhyggelig en tragedie, kan udløse så mange hadske og fordomsfulde meninger, viser jo netop hvorfor så mange mennesker nu er i dyb sorg. fordommene lever i bedste velgående.
den indre svnehund, som vi alle kender, hvis vi bliver presset hårdt nok.
ovenikøbet får vi serveret en gang personlige angreb. og det har jo altid fremmet forståelsen, eller?
og nu går jagten så ind. endnu flere uskyldige kommer til at betale prisen.
aase

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-07-11 23:14

Uanset hvem der bedriver det,er terror simpelthen så lav så ussel så kujonagtig.Som noget.
En afskyelig handling.Som kun kan fordømmes på alle måder.

Jeg mener det på alle måder er tegn på usædvanlig lav format.Udført af folk,der ikke har mandsmod
eller inderst inde ved,at de står med en dårlig sag.

Jeg har lige set Andrea Berg, på tv. Men indrømmer at jeg ikke fik meget ud af det.Tankerne er oppe nordpå..... det er bare for ondt.

Godnat!

M.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-07-11 00:01

Citat
Han har vist hvad han foretog sig...

Skriver heller ikke andet, men om manden?? skal kaldes sindsyg bare for det.
Citat
Er Breivik (morderen) ikke blot en rabiat sindsyg person, som fortjener at blive indespærret resten af sit liv.

En sindsyg person, er en/ et menneske, der ikke VED hvad han laver i gernings øjeblikket.
Ham der skød xx antal mennesker VIDSTE nøjagtig hvad han gjorde.....
Hvis det ham der står BAG begge angreb, har det været meget nøje planlagt,
om der har været flere personer involveret? tror det ikke selv.
Man kan udløse en bombe med en mobiltelefon, (se efter danske HA likvideringer)
Der skal ikke meget tænke/ tank til, for at kunne lave den eller andre handlinger i samme stil.
Men FANDENS modbydeligt er det.
Samt meget dårlig/ syg form for tankegang.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-07-11 00:06

Og så kan man i en JOKE komme til at sige = spræng skidtet i luften
men den skal man passe på med NU OMDAGE.
Nu er PET/ P&T jo oppe på mærkerne, har de vist altid været, også før 9/11

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 24-07-11 00:08

Og mens vi er igang;
så skal man også passe på med ikke at GEA`RE befolkningen op/
DER ER LANGT NED IGEN:

Det startede i Tyskland med en ENKELT brand..

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 24-07-11 08:49

Hej Stou.
Citat
men sådan er verden desværre skruet sammen pt...

Hvorfor skriver du "pt"? Menneskene har da været mere eller mindre (mest mere) modbydelige ved hinanden, siden de krøb ned af træerne og fandt ud af, at nu kunne de "tænke" selv . Så der er intet nyt under solen, desværre .

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 24-07-11 10:16

Det var dog en skrækkelig gang gylle der kom ud af et sådant indlæg.

Og så begynde at blande politikeres synspunkter ind i denne tragedie,
er nok lige i overkanten efter min mening.

Her er der åbenbart tale om en "rimelig" uadtil inteligent mand, men husk så 1 ting.

[B][/B]DER ER IKKE LANGT FRA GENI TIL GALNING.

Og det er nok her vi skal hen for at få lidt mening i noget så vanvittigt som at slå en
flok unge mennesker ihjel, der skulle have hele livet for sig. (En skrækkelig tanke)

For at gøre dette, er det nødvendigt at være galning, han skulle efter sigende havde
planlagt dette i 9 år, det vil sige manden har levet og åndet for dette protjekt i al den tid,
så må man være både gal og galning.

Og set i lyset af den tragiske handling, burde vi ikke sidde her og kaste mudder efter
hinanden, det vidner om lidt dårlig smag og indebrændte fustrationer over andre ting.

Nej lad os holde os til det sagen drejer sig om, en galning der slår en masse unge
mennesker ihjel, fordi hans hjerne snurre den forkerte vej rundt, og har mistet jordfor-
bindelsen og det der kaldes medmenneskelighed.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-11 10:36

Citat
Nej lad os holde os til det sagen drejer sig om

Hvad sagen drejer sig om har vi kum pressens ord for.

Grundlæggende ved ingen af os, hvor hans motiver kommer fra...

Mine indlæg handler om at, der altid er flerer vinker hvorpå vi kan anskue verden..

Men jeg syntes da også det er interessant at, der altid er nogen (også her på KANDU) der klogerer end alle andre... Som har patent på hvordan vi alle skal se på og opfatte rigtigt og forkert.

Galningen i Norge er sikkert også af den overbevisning at hans måde, at anskue verden på er den mest rigtige...

vh Ben

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-07-11 12:02

Bare en "strøtanke",der egentlig ikke har så meget med emnet at gøre.(Undskyld):

Når vi kævler politik (jeg ikke bedre end andre),banker vi jo tit hinanden oven i hovedet,med hvilken fløj man hører til.A-B-F-Ø er venstrefløjet. C-O-V er højrefløjet. (I-K,ved ikke).

Sagen er jo nok,at ingen lande har parlamenter,hvor divergenserne partierne imellem,er så få som i Folketinget. Det skal vi være glade for.

Jeg er da ikke i tvivl om,at alle partierne arbejder i DK`s interesse.

Jeg savner bare lidt mere realisme. (Også fra Kandu`erne).

Vi lever altså ikke i en beskyttet osteklokke,hvor vi kan lade verdens tummel og larm,stille glide forbi os. Vi er selv en del af virkeligheden,hvad enten vi kan li`det,eller ej.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-07-11 12:21

Denne her 93 årige,siger det som jeg mener:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080628

M.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-11 12:25

Du har ganske ret Mosebaek.

Men det er jo så dejlig befriende, hvis man kan dele alt i sort / hvidt, højre/vensre, dem og os. Så slipper vi jo for at tage ansvaret for konsekvenserne af vores valg.

Når noget går godt kan vi rose os selv, og når noget går skidt kan vi give de andre skylden...

Det er let at tro at ens egen idealisme ikke har skygge sider, men så enkel er verden jo ikke.

Hver gang man giver noget til nogle, er der andre der ikke får. Hver gang der er en vinder i samfundet er der også en taber.

Vi har blot svært ved at se og håndterer at vores måde at leve på også kan betragtes anderledes.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-07-11 12:37

Kloge ord,Benjamin.Hansen. Giver grund til eftertanke.

M.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-07-11 12:48

Alle spørgsmål som dette kan egentlig besvares med EET ord

EVOLUTION

DEN kan vi ikke standse UANSET hvad vi gør - vi kan blot "slække" speederen en smule for vores tidslinie i evolutionen......

Om 2000 år ser verden HELT anderledes ud end den gør idag og det skyldes ene og alene evolutionen.......

Det er da muligt vi om 200 år sidder på saturn og drikke kaffe på "weekend"udflugten, men 500 år senere vil der være ligeså mange "forbrydere" og "tosser" der - og det hele starter forfra et nyt sted.

Den "menneskelige" hjerne skal udvikle sig til helt andre højder før vi kan stoppe en "syg" udvikling, og til den tid har der sikkert udviklet sig noget andet og måske værre set med fremtidens øjne.

Mennesker som "nordmanden" har ALTID eksisteret - idag har de blot andre midler til deres forehavende - og hvem er det lige der har givet dem disse midler - MENNESKET SELV

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 24-07-11 15:03

Son en klog kvinde engang sagde:

Hvis røvhuller havde vinger, ville det meste af jorden være en stor flyveplads

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-07-11 15:05

Citat
hvad er jeres reaktion?

Forfærdelse

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-07-11 15:16

Citat
Son en klog kvinde engang sagde:

Hvis røvhuller havde vinger, ville det meste af jorden være en stor flyveplads

Det har hun hørt manden sige.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 24-07-11 17:38

til Majormajor: så sandt - så sandt, en interesant vinkel at beskue tingene fra, men også lidt morsom.

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 24-07-11 17:47

Når jeg ser billedet af gerningsmanden, har jeg bemærket hans STORE pupiller - har I?
Det har man ikke normalt.

Jeg tror, han er /har været på et eller andet stof i flere år f.eks LSD o.l. - det kan i den grad give vrangforestillinger, så måske er det her, vi skal finde forklaringen på denne tragiske hændelse.

Også jeg føler med Norge.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 24-07-11 19:46

Frygteligt! Og hvornår indtræffer en lignende tragedie så her i DK?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-07-11 20:03

Citat
hvornår indtræffer en lignende tragedie så her i DK?

Det vides ikke hvornår noget lignende sker eller kan se i DK - men noget tyder på at det er TABU omkring, at tale om elementer i tiden der kan bidrage til forebyggelse.

Det er mere vigtigt at vi alle er placeret i en stor rundkreds og har det hyggeligt...

Måske har REFI lidt ret i, at evolution styre udviklingen.

Og vi mennesker ønsker vist ikke at tale om samfundets skyggesider.

Det er tilsyneladende lettere at kalde hinanden tåber og gale, end at se på om samfundets udvikling kan have skyggesider…

Selvfølgelig kan noget lignende ske i DK.

Men der er jo ingen af dem vi kender der er utilfredse med den måde samfundet udvikler sig på… (bob bob...)

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 24-07-11 20:38

Citat
Det er tilsyneladende lettere at kalde hinanden tåber og gale, end at se på om samfundets udvikling kan have skyggesider…

Nok fordi, det er så meget nemmere at se splinten i sit medmenneskes øje, end bjælken i sit eget .

Og Refi har meget indlysende ret vedr. evolutionen!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-07-11 20:57

Citat
Frygteligt! Og hvornår indtræffer en lignende tragedie så her i DK?

Citat
Det vides ikke hvornår noget lignende sker eller kan se i DK - men noget tyder på at det er TABU omkring, at tale om elementer i tiden der kan bidrage til forebyggelse.

Pas nu på.Jeg var nær blevet lynchet i aftes.På grund af lignende bemærkninger.
Jeg mener man skal være ualmindelig tåbelig,ekstrem naiv og gå med hermetisk tillukkede skyklapper,for ikke at kunne se hvor tendenserne peger henad. Hvor truslen så kommer mest fra,skal jeg ikke kunne sige. Jeg er jo ikke ansat i PET...... men de ved det.

Men som før nævnt,tryk avler modtryk. Og jeg er ikke i tvivl om,at vi har to fløje her i landet,der sagtens kan ta`et "initiativ".

At vi så selv,nærmest be`r om at det skal ske,er alligevel noget af det mest tåbelige,vi har bedrevet længe. Hen tænker jeg selvfølgeligt på Muhammed tegningerne. En helt unødvendig provokation.
Godtnok i ytringsfrihedens hellige navn. Men alligevel.....hvor dum kan man være.

Jeg husker endnu en ramaskrig,da Jens Jørgen Thorsen lavede Jesus filmen.
Religion skal man ikke gøre grin med. Det vil vi bittert fortryde.

Nå,nu røg jeg vist ved siden "af sporet" igen. Beklager.

M.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 24-07-11 21:29

Faktisk overvejede jeg længe om jeg gad kommetere i spørgsmålet her, spørger lægger ud med at være bedrevidende og dømmende, set fra spørgers synpunkt må verden være helt sort eller hvid uden nuancer, det ved de fleste af os heldigvis at det ikke er tilfældet, vi er alle forskellige og med mange forskellige synspunkt og holdninger, i nogle indlæg er den bebrillede anonyme i spørgsmålet blevet oversat til Dansk Folkeparti, hvis det er spørgers opfattelse at cirka 20% af Danmarks befolkning er potentielle terrorister, ja så er det at jeg ikke gider deltage i en sådan debat - FØJ!
Ud fra det som er kommet frem gennem medier så er det en enlig asocial galning der har udtænkt og gennemført drabene, det er slet ikke sikkert at en sådan galning stemmer til folketingsvalg og lignende, i hans hoved er alt med demokrati noget man bør foragte og bekæmpe, så det er vel ikke tilfældig at det er gået ud over socialdemokratike unge på lejr, socialdemokraterne i norden er vel blandt af dem der mest står vagt om frihed og bekæmper fanatisme.
En stor medfølende hilsen til vort norske broderfolk som har mistet en stor del af de unge som skal være vores fremtid
Citat
Det er mere vigtigt at vi alle er placeret i en stor rundkreds og har det hyggeligt
det er meget vigtigt at være i et fællesskab og føle sig godt tilpas i det selskab man er i, drabsmanden holdt sig tilsyneladende udenfor enhver social fællesskab og i hans syge hjerne opstod et billelde af et samfund vi har meget svært ved forstå.
En sådan galning kan være hvor som helst, også her i Danmark han er meget svær at opdage i tide da han arbejder alene og gør meget for at skjule sit forehavende, Jeg har læst at galningen fra Norge har forbindelser til det yderste højre (hvad det så er for en størrelse) men det er sikkert ikke nogen som går ind for et frit og demokratisk samfund
Og jeg kan da godt bekende kulør: Jeg er medlem af Danmarks liberale parti Venstre

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 24-07-11 21:36

Har vi helt glemt dette her: http://www.georgia.hekko.pl/wikipedia/w/da/S%C3%B8ller%C3%B8dgadebomben - selv om det er længe siden, og at der kun blev dræbt et menneske?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-07-11 22:03

Citat
Har vi helt glemt dette her: http://www.georgia.hekko.pl/wikipedia/w/da/S%C3%B8ller%C3%B8dgadebomben - selv om det er længe siden, og at der kun blev dræbt et menneske?

Næh... og heller ikke Blekingegadebanden. Nok alligevel de værste terrorister,vi har haft siden krigen.

M.

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 25-07-11 08:42

Verden har ændret sig meget gennem tiden, og så er det gode spørgsmål.

Hven startede på alt dette galmandsværk med bomber - gisler - kollektive mord.

Det er et godt spørgsmål som der er mange meninger om, men at det er startet
inden DF kom til verden i Danmark kan vi vel forholdsvis let blive enige om formoder jeg.

Og så er der bare sket dette, at tingene er eskaleret til hvad det er nu, og hvor det stopper
er der ingen som kan sige os.

verden udvikler sig på godt og ondt, og det vil den fortsætte med, uanset hvad vi foretager
os i lille DK.

Og så er det forøvrigt rigtigt, at vil man være uenig med andre (eller det som er værre) og som kan bringe sindene i kog, så er emnerne - Politik - Sex og Religion. Ikke nødvendigvis i nævnte rækkefølge, men vi lever gudskelov i et frit land, hvor vi alle kan sige vores mening uden at
blive arresteret - forfulgt eller det som kan være værre torteret og myrdet.

Dette demokrati skal vi alle værne om og sætte højt på listen over goder i DK.

Godkendelse af svar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-07-11 10:32

Citat
spørger lægger ud med at være bedrevidende og dømmende, set fra spørgers synpunkt må verden være helt sort eller hvid uden nuancer

- tak for dit indlæg o.v.n., jeg kan forsikre dig for at min farveskala intet fejler og det der med Venstre, det kan du vel vokse dig fra...