/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke starte op!!!
Fra : sydney69
Vist : 1130 gange
35 point
Dato : 18-07-11 17:21

Min Acer pc kan ikke starte op. Hyler ved opstart og intet sker. Hylekoden er ca. med 5 sek. interval med 2 sek. pause. Formodentlig hardwarefejl, men hvilken?

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 17:23

Har ikke eksternt grafikkort. Har prøvet at afmontere ram. Så kommer der konstant hyletone. Har prøvet at afmontere hd, dvd-drev, usb-stik m.m og det hjalp ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-11 17:26

Korte eller lange bip? Og hvor mange bip?

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 17:26

Har lige opgraderet fra vista til win 7, men pc har virket efter den opgradering.

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 17:27

5 sek. som jeg skrev med 2 sek pause og det bliver den ved med. Har ikke tjekket hvor længe at den bliver ved.

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 17:30

Det virker ikke som om at den stopper med at bippe. Først når jeg tager strømmen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-11 17:34

Ved du hvilken BIOS der er på bundkortet? Prøv at genstarte computeren og inden Windows begynder at indlæse skal du trykke på en af F tasterne øverst, der står nede i bunden af skærmen hvilken F tast som åbner Setup, derinde står der sandsynligvis noget om hvilken BIOS der er på computeren, du kommer ud igen uden at ændre noget ved at trykke på Esc tasten

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 17:34

Har også prøvet at pille systembatteriet ud.

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 17:35

Den starter slet ikke op.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-11 17:54

Kommer der slet ikke noget som helst frem på skærmen når du trykker på start knappen?

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 18:06

Nej

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-11 18:13

Din strømforsyning er defekt? Måske

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 18:18

men der er jo strøm på. Blæseren kører og der er lys i power-knappen. Dvd-drevet kan skubbes ud og ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-11 18:19

Citat
Formodentlig hardwarefejl, men hvilken

Er det en Dual-core er det RAMfejl

Citat
Har prøvet at afmontere ram

Det hjælper jo ikke at AFmontere dem uden at montere nogle andre.....

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 18:35

det er intel pentium 4. Der står ikke noget om dual core.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-11 18:41

Det er en single-core.....

Dette til trods taler alt for RAM-fejl

Skift dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-11 18:45

Pentium 4 er single core så vidt jeg ved men jeg kan tage fejl.
Dit grafikkort kan være stået af eller sidde løs?
Din CPU kan være defekt?
RAM kan være defekte? Hvis der er mere end 1 blok så kan du afprøve ved at tage 1 ud og forsøge at starte med kun en blok, hvis det mislykkes så forsøg at bytte om på blokkene og forsøg at starte med kun den 2. blok i.
Prøv at starte igen og denne gang tæller du hvor mange bips der kommer, stop med at tælle hvis der kommer mere end 20 bip

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 18:53

Men du kender altså ikke koden på den beepcode? Jeg kan tælle til mere end 20. Det prøvede jeg tidligere. Har ikke eksternt grafikkort, som jeg skrev tidligere. Kan et indbygget gå løst?

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 19:10

Tror ikke på ram-fejl. Når jeg piller begge ramblokke ud er der konstant hyletone. Ergo konstant hyletone= ram-fejl. Når jeg sætter dem i igen, er det ikke konstant hyletone, men 5 sek. hyletone afbrudt af 2 sek. pause og det fortsætter den med indtil jeg tager strømmen fra.

Kommentar
Fra : sydney69

Dato : 18-07-11 19:13

Har desværre ikke mere tid i dag.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-07-11 19:14

Ny CPU eller nye RAM

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-07-11 19:15

Citat
Tror ikke på ram-fejl.

Tja....

Tro hvad du vil. Der er jo ingen grund til at spørge hvis du selv kender svaret og ikke tror på andre...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-11 19:15
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-11 19:24

Citat
Når jeg piller begge ramblokke ud er der konstant hyletone
hvad så hvis du kun piller en ud og på skift? Hvis ikke det er RAM så er det sandsynligvis CPUen som er stået af, mere tvivlsom om det er strømforsyningen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-07-11 21:07
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-11 21:34

Det er næsten helt sikker en eller begge RAM klodser som er defekte
Citat
Repeating beeps    Memory Error - Memory is either damaged or badly seated
det er netop gentagne bip du har