/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program tilladelser?
Fra : Brassovitski
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 07-07-11 13:34

Hej
Jeg har et problem på min PC i firmaet jeg arbejder. Maskinen kører Vista 32 bit. Problemet er at jeg har et screencature program, der starter automatisk når maskinen tændes. Windows spørger så hver gang om tilladelse til at køre programmet. Er der nogen steder i sikkerhedsindstillingerne man kan ændre dette? Jeg har forsøgt at installere programmet som administrator, mn det ændrer intet. Der er nogle indstillinger i programmet som heller ikke gemmes, selv om det ser sådan ud, når jeg gemmer, men næste gang programmet starter er disse indstilliger sat tilbage til default. Screeencatureprogrammet er Techsmith Snagit version 9.0.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 07-07-11 14:09

Klik på start
i kør felt skriver du
MSCONFIG
og trykker Enter
Under faneblad start, kan du fjerne flueben ved pågældende program
vh Ben

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 07-07-11 16:49

Halløsa

Citat
Klik på start
i kør felt skriver du
MSCONFIG
og trykker Enter
Under faneblad start, kan du fjerne flueben ved pågældende program

Hvorfor er det lige jeg skal forhindre programmet i at starte? Det er jo lige præcis meningen det skal starte sammen med Windows, bare uden de s.... sikkerhedsspørgsmål.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 07-07-11 22:22

Grunden til at den besked kommer frem er, tror jeg uden og kende programmet, fordi det ændre på windows settings eller filer og sådan noget kræve accept fra brugeren.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-07-11 09:09

har du administrative rettigheder når du logger på som bruger ??

har du checket om din licens dur til ver 10, måske det løser problemet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-07-11 20:19

Du kan jo prøve at finde capture programmet og højreklikke på exe filen og så vælge Avanceret, markere "Kør som administrator", måske det hjælper!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-07-11 10:43

Eller prøv denne, gratis til privat brug
http://www.picpick.org/features

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 10-07-11 22:36

Tak for svaret webnoob.
Du har fuldstændig ret. Vores firma supportere løste problemet ved at give min bruger alle sikkerhedsrettigheder. Det kunne jeg ikke selv, da redigering af bruger indstillinger fornuftigt nok var/er låst, til kun at kunne røres ved af supportafdelingens medarbejdere. Så nu fungerer det hele fint.
Normalt skulle installationspakken, automatisk have sat de rigtige rettigheder, men der var åbenbart noget galt med den pakke der var sendt til min manskine.