/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvilke ram til Medion MS-7010
Fra : flemming_h
Vist : 828 gange
300 point
Dato : 25-05-11 14:53

Hej
Hvilke ram skal jeg bruge

Medion MS-7010
der er 512Mb

Min kone bruger den til spil (komogvind) men den kan ikke følge med

O.V.N. henviste i spg. 154867 , at bruge crucial - det har jeg gjort

Maximum 512 Gb - 2 slot

jeg har udvidet sidefil til 1200

jeg vil gerne sætte f.eks. 2x 1Gb i , men jeg kan ikke se hvilke jeg skal bruge

venlig hilsen Flemming

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 25-05-11 15:00

Programmet SIW som er gratis, kan fortælle om alt i din computer: http://www.gtopala.com/

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 25-05-11 15:07

Hej Tyregod8

Tak for svaret, det vil jeg prøve , jeg kommer tilbage senere , skal i byen

hilsen Flemming

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-11 16:20

Hvis Crusial scanneren sige maximum 512 GB så er der noget galt, så meget kan ikke installere i nogen computer, det er mere sandsynlig at du har skrevet forkert og der skulle have stået 512 MB, og så er det en gammel computer du har som ikke kan bruge mere end 512 MB (måske 512 i hver slot?) scanneren har også fortalt hvilken type RAM du kan bruge? så det er bare at finde et sted hvor de kan købes, glem 2X1 GB RAM hvis computeren ikke kan udnytte dem, det er spild af penge

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-05-11 16:34

går ud fra at det er motherboardet du skriver ms-7010 så er det ddr pc-2700 ram blokke

men hvad hedder pc'en MD-? for så er det nemmere at finde eller s/n nummeret

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 25-05-11 20:21

Til Tyregod8 det er sikkert et godt program men giver ikke di oplysninger jeg skal bruge
eller også forstår jeg det ikke

O.V.N. Jeg har scannet igen-- der står 512 Gb men jeg kan ikke på listen, finde
MS-7010 måske refererer den til en forkert, men den viser ikke hvilken type
ram der skal bruges

Rotw Bagpå står s/n 15784010020194
Model PC MT6
Type MED MT 246

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-05-11 03:27

hvis der søges på motherboardet ms-7010 så er det ddr pc3200 ramblokker der sidder

http://www.upgradecomputermemory.com/ram.cfm/memory/M/MSI/MSI-Others-Series/MS-7010-Motherboard

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-05-11 03:29

medion skriver det er ms-7010

http://www.medion.com/dk/service/download/

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-05-11 03:38
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-05-11 15:56

Hvis scanneren ikke kan finde din computers navn, så kan du hjælpe den på vej, min gamle computer skulle jeg indtaste hvilken bundkort der var i, før jeg fik et resultat at scanningen, du kan bruge SIW til finde navnet på bundkortet.
491 kr. kan vel ikke slå bunden ud af dit budget men jeg synes det er uforsigtig at anbefale en bestemt type RAM udfra de oplysninger du er kommet med indtil nu, jeg er slet ikke overbevist om at du skal bruge DDR PC3200 RAM og slet ikke om at din computer kan udnytte de ønskede 2 GB når scanneren siger max 512 MB, hvis det er en forkert type så får du sort skærm men kan selvfølgelig bytte tilbage til de nuværende RAM
Du må vide hvad din Medion hedder og hvor gammel den cirka er, navnet står på den mærkat som sidder bagpå og begynder sandsynligvis med MD

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 26-05-11 20:15

Hej O.V.N

PCèn hedder Model PC MT6
Type MED MT 246
Art nr. 10006966

Jeg har set på bundkortet --det hedder MS-7010 , Som ROTW skriver (mange tak for det

Jeg har ringet til Medion, de undersøger og mailer tilbage 2-3 dage
Rammene der sidder er 512 Mb--DDR PC 3200 cls3

Jeg siger tak til alle for hjælpen -- jeg lader det stå åbent til jeg får svar fra Medion, så vender jeg tilbage

Flemming

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 26-05-11 21:27

Så er det korrekt som du har fået anbefalet af Rotw jeg syntes bare det var på et for usikker grundlag at pege på en bestemt RAM type, lader du os høre om Medion svarer på om du kan opgradere til det ønskede 2 GB ?

Godkendelse af svar
Fra : flemming_h

Dato : 29-05-11 22:10

Tak for svaret o.v.n..

Status på projektet er nu:

Medion har svaret -- 2Gb DDR 266/333/400

så jeg har købt 1Gb og sat i sammen med oprindeligt 512Mb--- det virkede ikke,skærmen slukkede uafbrudt. jeg tog de gamle ram ud og kører med 1Gb og det virker fint , konen kan nu spille uden at blive smidt af ,var det ikke i "gamle dage" rammene skulle være parvis ens ?
men det virker, tak for hjælpen jeg prøver at sende point til ROTW

venlig hilsen Flemming

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-05-11 22:23

Selv tak - godt fik fik den ønskede opgradering, måske du skulle prøve at flytte og eller udvide sidefilen det kan godt give lidt eksta

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 29-05-11 22:52

hej
det har jeg gjort,som du beskrev i et tidligere svar

Flemming