/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar skærm/grafikkort 100% dødt?
Fra : Fanten
Vist : 1141 gange
55 point
Dato : 06-05-11 10:30

Min bærbars skærm startede en dag pludselig med at flimre helt vildt. jeg genstartede computeren et par gange, og så var det væk. Nu gjorde den så det samme igen, men nu går det da helt galt for den når ejg genstarter den.

Når jeg tænder den går der ca 3-4 sekunder, og så kommer der en helt hvis skærm op hvor der er nogle få vandrette og lodrette linjer på skærmen. efter lidt bliver skærmen langsomt sort med lidt blå i baggrunden.

Jeg kan absolut intet gøre, og computerens garanti er gået for længst. Det er en HP pavilion DV6000.

Noget jeg kan gøre? :(

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-05-11 10:32

det en HP hehhe
det er sikkert et varme problem lige som de 1000 andre HP

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-05-11 10:32
Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-05-11 10:33

Som du kan se på mit link til youtube sker der for rigtig mange med den model. videoen gennemgår en løsning.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 06-05-11 10:33

Har du evt prøvet at tilslutte en extern skærm til i stedet for.
Nogle gange i sådanne modeller .- er det en ikke officiel udgave af grafikkort ( dog stadig ægte mm - men lavet specielt til denne model) og så kommer Windows Update og siger der er nye drivere og så ender det gerne sådanne.

men for at tjekke om det er skærm/ kabler eller grafikkort - så prøv lige at smide en extern skærm på for at se om det fungerer.
Så kan du normalt starte op i fejlsikret tilstand og derfra geninstallere drivere fra producentens hjemmeside!

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 06-05-11 10:41

peque, det var nemlig lige hvad der skete. Den havde længe lagt op til en windows update.

snaptil, nu har jeg lige surfet lidt rundt på youtube og kigget. der er skam mange der har det, ja :-/

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 06-05-11 10:41

http://www.youtube.com/watch?v=GVUL_JsaZCw&playnext=1&list=PL0C43ADEB775B9CC2

Det er første gang jeg ser den løsning jeg linker til nu, og jeg har en kammerat der skal prøve den senere idag. Men det er da en del nemmere hvis det virker.
Videoen viser at du skal fjerne strømkabel og batteri
hold derefter powerknap nede i 30-60 sekunder. Prøv derefter at starte maskinen ved at tilslutte batteri og strømkabel

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-05-11 10:44

Jeg vil først og fremmest anbefale dig til IKKE og skille din bærbar ad, med mindre det er noget du har erfaring i.

Der næst vil jeg så sige at det lyder som om din skærm er stået af. Prøv og tilslut en ekstern skærm til din bærbar og se om ikke der kommer billede på den. Gør der det så vil jeg mener du skal have en ny skærm til den. Du kan evt. prøve og reseate skærm-kablet til grafikkortet og se om det har nogen indflydelse.

Kommentar
Fra : Fanten

Dato : 06-05-11 10:46

snaptil - den løsning har jeg brugt engang hvor min pc ikke gad at starte. har dog også prøvet denne gang uden success.

webnoob, ja, alt tyder på det. vil prøve at smide en anden skærm til den når jeg kommer hjem

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-06-11 20:47

Er du virkerlig ikke kommet hjem endnu?