/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
dowbloading af film
Fra : esc2spc
Vist : 1315 gange
500 point
Dato : 16-05-03 22:40

hej,

Er der nogen som har gode erfaring med at downloade film fra nettet? Der er sites som man skal betale $2-4 pr. film og andre kan få et års sbonnement for $1 og ubegrænset downloading... jeg er forvirret. Jeg har naturligvis ikke lyst til at fortage ulovligheder, men jeg vil heller ikke tages ved næsen. Hvilken sites kan man stole på og hvor skal man holde sig langt væk?
Tak

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 17-05-03 11:56

Jeg kan ikke hjælpe dig men er meget spændt på havd resultatet af dit spørgsmål bliver

Søren

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 17-05-03 12:12

ibasa ... jeg tilslutter mig....

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 17-05-03 22:05

Hmm.. jeg troede folk downloadede løs nu om dage, men spørgsmålet viser sig at være sværere end jeg troede

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 18-05-03 00:09

e2c2sp

Det tror jeg på
Selv om du kommer på sites hvor der står 100% free viser det sig at der på et eller andet tidspunkt kommer op om betalingform. Og så er det med at komme væk. Hvis du sætter lidt flere points på højkant er det da muligt at der er nogen der ved noget.
I øvrigt har det lige været helligdag og mange er sikkert på ferie. Prøv at forhøje med 20 point og spørgsmålet vil igen komme til at stå øverst på listen

Jeg venter også spændt

Nu er det godnattid Tak for i dag

Hilsen Søren

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 18-05-03 05:42

Det eneste råd jeg kan give, er at du skal kun hente fra sider der er anderkendt af copyrightmyndigheder.
Du kan starte med at spørge på www.koda.dk. De burde kunne give dig et svar, enten om de sider du kan hente fra eller om hvilke mundigheder du skal rette henvendelse til.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 02-06-03 13:51

noget nyt ?????

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 02-06-03 14:13

NNNæææææee

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 02-06-03 14:17

det er en god by ....

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 02-06-03 14:23

Det passer for dig. Jeg trives "tihverttifælde"............

Søren

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 03-06-03 01:40

Hej hej ibasa og beckski

Der er mange steder hvor man kan downloade film fra. Søg på "download movies" i google, så får I en masse. Ud af dem virker
http://www.movieflix.com/ som den mest seriøse -også den dyreste. Det er dem som koster $2-4 pr. film. Du har en måned til at se filmen efter downloading og når du starter med at se filmen, har du 24 timer til at se den færdig i. Du kan også se den så mange gange du vil i løbet af de 24 timer. Så er der andre som lader dig "behold" filmen i 3 dage -men tilgengæld kan du se filmen ubegrænset i 3 dage.
Jeg havde håbet på at der ville være mere respons på mit spørgsmål, men nej.... Jeg har heller ikke lyst til at prøve en hel masse steder og dermed udsætte migselv for 1000 spam mails og evt får mit visakort misbrugt (det er sket for min kærste 2 gange) Mon der virkelig ikke er nogen som downloader film fra nettet i DK?

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 03-06-03 10:06

esc2spc

Jeg tror faktisk ikke at der er megen gang i download af spillefilm, og da slet ikke hvis det koster noget.

Det der i stor udstrækning hentes til computeren er nok spil af forskellig observans.

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-06-03 14:47

kazaa siges at være udmærket til hentning af film, men jeg er sgu imod det koncept "at stjæle fra hinanden."

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 16-10-03 12:44

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Indlægget kommer efter gennemgang af mine åbne enkeltstående abonnementer. Dem ønsker jeg at rydde op i med jævne mellemrum for at bevare overblikket i det / de spørgsmål jer er involveret i.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Din sidste reaktion daterer sig tilbage til 03-06-03 kl.01.40 så kommentarskriverne må gå ud fra dit problem er løst eller du har OPGIVETat få det løst ved hjælp af kandu.dk og spørgsmålet derfor kan lukkes.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-10-03 18:20

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg nummer 4.
Det gentager den opfordring der ligger i det / de første standardindlæg. Såfremt du finder denne henvendelse fornærmende, eller på anden måde føler dig trådt over tæerne, bedes du blot læse dette som en opfordring til at følge uskrevne som skrevne regler.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, også i Cyberspace, at reagere på kommentarer / svar. Jeg nægter at tro du mangler tid og vilje til at anvende et par minutter på svare det / de mennesker der har anvendt, DERES, ofte sparsomme tid på at hjælpe
DIG
så jeg vælger STADIG at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så venligst, ACCEPTER den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.
(over hver kommentarboks, i højre side, er der en ”knast” der hedder accepter som svar. Det er den der skal bruges.)

Venlig hilsen fra ibasa
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 27-10-03 19:43

Jeg tror jeg har forstået det, for Søren da!
men eftersom spørgsmålet ikke er svaret og jeg stadig er interresert i at få svaret, prøver jeg lige for sidste gang at forøge pointene for at tiltrække mere opmærksomhed. Jeg håber at dette er i orden.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 27-10-03 19:54

Ok. Måske lykkes det dig at få noget du kan bruge. Vi får se !
Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-03 00:33

Du kan hente ulovlige kopier på snart sagt ethvert peer to peer program hvis det var det du ville vide?

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 28-10-03 21:18

Jeg kender udmærket p2p programer, men jeg har ikke lyst til at fortage mig ulovligheder. Læs mit indlæg.

Kommentar
Fra : snapshot112

Dato : 30-10-03 19:48

Hej esc2spc.

Nu vil jeg så se om jeg kan løse din gåde :)

CBS news skrev for kort tid siden en artikel der omhandler en helt ny lancering fra flere amerikanske filmproducenters side ... et projekt kaldet "Movies on demand" du kan læse artiklen her http://www.cbsnews.com/stories/2001/08/17/tech/main306972.shtml

Kort fortalt går det udpå at man for et beløb (i US$) kan købe retten til alle film der kommer på markedet (databsen indeholder kun film fra 2000-2003 dvs kun de nyeste) og man kan således se filmen så mange gange man vil i 24 timer herefter sletter filmen sig selv. Såfremt man ikke ser filmen med det samme bliver filmen liggende i op til 30 dage.

Selve siden finder du så HER:
http://www.gettingmovies.com/

Hvorledes det fungere kan jeg ikke uddybe da jeg ikke selv har forsøgt mig med det men prisen er som man kan læse sig til 19.95 $ pr år og hertil kommer jo nok et beløb pr film man ser men det ved jeg ikke med sikkerhed.

En anden nok lidt mindre interessant side er:
http://www.cinemapop.com/kw_kanakaris_home.aspx?origurl=cinemapop# Movies on demand

som ligeledes tilbyder video on demand dog kun gamle film.

Hvorvidt det ser ud med det rent juridiske i det er jeg ikke sikker på, MEN hvis det ligefrem bliver hevet frem i pressen og at de store film selskaber står bag må jo betyde at det er fuldt ud lovligt :) du handler i hvertfald i dette tilfælde i ret god tro :)

Held og lykke og god jagt.

MVH
SnapShot112

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 30-10-03 21:30

Hej Snapshot

Tak for dit indlæg, som er den meste seriøs der har været indtil vidre. Men jeg oplyser stadig ikke sites hvor man KAN downloade fra, der er mange af dem og er nemt nok at finde
http://www.downloadmaximum.com/movie/ http://www.movieflix.com/ for at nævne nogle. Hvad jeg der imod oplyser er folks erfaringer med dem. Jeg er forvirret over de store forskel på priser, er $1 film lige så gode som $5?

mvh esc2spc

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 00:15

Det der med de fire fem dollars per film lyder umiddelbart mest rigtigt! Lidt lige som at leje i en video shop! Men de sider du har fundet må da have en eller anden form for FAQ og secure server? Jeg tror absolut ikke på den der med one buck og så ubegrænset download! Lyder meget suspect! Men der er jo osse folk der falder for "Nigeria fidusen"
Men man skal ikke regne med at få filmen som ejendom, som Snapshot siger!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-10-03 00:19

Og man kan i hvertilfælde ikke umiddelbart gå ind på en sådan side og downloade. Det mindste man kan forlange er at de sender en email til bekræftigelse og et link eller en kode man skal taste ind! Hvis det bare er "giv mig dit kontonummer" og så download kan du roligt regne med at det er fup!

Accepteret svar
Fra : snapshot112

Modtaget 500 point
Dato : 31-10-03 08:50

Hej igen esc2spc

Nu har jeg forsøgt at rensage internettet og uden held ... jeg tror som jeg var inde på tidligere at muligheden for du kan få filmen som egendom og altså liggende på din HD til eveigt eje erlige 0....

Du skal huske på vi lever i nogle benhårde antipirat dage og muligheden for at smide disse film videre rundt i systemet vil være alt for store hvis du havde filmen liggende på din maskine.

Og jeg må sige jeg synes faktisk det er en ganske fortrinlig ide de der har fået. Jeg vil lige tilføje at jeg igår forsøgte mig med et 1 års abonement og kunne faktisk straks efter hente filmen 2 fast 2 furiours i flot kvalitet uden at betale mere for det.

MVH

SnapShot112

Kommentar
Fra : esc2spc

Dato : 06-11-03 01:22

Hej,

Det lyder godt snapshot men hvilket site var det du downloadede fra? er det cinemapop som du forslog?
Jeg har også lagt mærke til at priserne er generelt faldet fra dengang jeg stillede spørgsmålet. Jeg tror ikke det går så godt med disse film-sites.

Noget som tilgengæld går rigtigt godt, er www.netflix.com Det er en site hvor du bestiller filmene og du får en DVD med posten. Du kan beholde op til 3 film, og du får tilsendt en ny så snart du retunere en (men kun i USA indtil vidre.) Blockbuster og Microsoft vil meget gerne ind på denne marked men Netflix har patent på ideen, men sidst jeg hørt, vil Blockbuster sagsøge Netflix. Nå, det var et sidespring.

Jeg vil liiige pointere, at har aldrig sagt noget om at jeg gerne vil beholde filmene. Jeg er godt klar over at man kun kan have disse film i en periode afhængigt af hvilken sites man downloader fra. Nogle sites har 1 månede/24 timer regl og andre har kun 3 dage, men tilgængeld kan du se den i alle 3 dage. Jeg er helt enige i, at den med $1 og ubegrænset download lyder som fup, men jeg har set et par GRATIS film på disse sites (som regl en gammel s/h) som har været meget gode.

Jeg tror efterhånden at Søren i Roskilde har ret. Der kommer ikke flere indslag. Jeg vil lige give folk tid til at kommentere, også lukker jeg sgu spørgsmålet.

mvh
esc2spc

Godkendelse af svar
Fra : esc2spc

Dato : 10-11-03 23:44

Tak for svaret snapshot112.
Jeg tror ikke at der kommer flere kommentar, og du var den der kom tættest på. Men, du fik aldrig svarede på hvor det var fra at du downloadede 2 fast 2 furious (læs min sidste kommentar). Det ville være helt i top hvis du kunne svar lige den sidste spørgsmål.
esc2spc