/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
installering af Windows 7 Ultimate
Fra : bibsamie
Vist : 1109 gange
300 point
Dato : 02-04-11 18:32

jeg har lige købt en ny pc'er hvor der en installeret den skrabede udgave af 7 og vil installere W 7 Ultimate, men bliver mødt af at jeg skal installere "Windows Anytime Upgrade" jeg prøve først med 32 bit udgaven at opgradere men det kunne ikke lade sig gøre da der var installeret en 64 bit udgave, hvorefter jeg prøvede med en 64 bit udgave hvor jeg fid den før omtalte besked.

mvh
Per

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-11 19:39

Citat
hvor der en installeret den skrabede udgave af 7

Er det en "mini"pc - så er der næppe kræfter nok til en fullversion.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-04-11 19:46
Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 02-04-11 20:28

Man kan desvære ikke vælge og vrage i mellem de forskelige instalationer du er nød til at installere den ver. du har købt vist, du har home premium kan man ikke bare knalde Ultimate ind uden mer omkostninger

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-11 20:37

Der burde ikke være problemer med din installation. Men prøv at lægge 7 ultimate 64 bit i skuffen på computeren og så genstart. Først installerer du 64 bit og derefter 32 bit. Det gjorde jeg og begge virker upåklageligt.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-04-11 20:42

Citat
Er det en "mini"pc - så er der næppe kræfter nok til en fullversion.....

Passer ikke refi, hvis computeren kan køre windows 7 starter så kan den også køre ultimate. Windows bliver ikke tungere og køre, der bliver bare åbnet for alle funktionerne.

Kommentar
Fra : voo

Dato : 02-04-11 20:48

Hvis styresystemet er installeret højre klik på denne computer, vælg egenskaber der under er vejledningen til hvordan du opgradere din version, mener kun der skal et nyt serie nr til.
Hvis du installere fra bunden af skal du kun installere 32 bit eller 64 bit, ikke begge, for så har du kun den version du installerede tilsidst.

Voo

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 02-04-11 20:54

Jeg har begge installeret både 32 bit og 64 bir, ingen problemer. Hvis en ting ikke virker i 32 bit så starter jeg bare 64 bit og omvendt. Det er en fordel at have både 32 og 64 bit installeret.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 02-04-11 21:13

den nye pcer er udstyret med intel core i 5 processor, usb 3, 3 TB harddisk, 4 GB DDR ram Jeg har købt Windows 7 Ultimate samt den nye Office 2010 til hjemmet og kontoret.

Maskinen blev leveret med Windows 7 Premium 64 bit.

per

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-04-11 21:53

Jeg har begge installeret både 32 bit og 64 bir, ingen problemer. Hvis en ting ikke virker i 32 bit så starter jeg bare 64 bit og omvendt. Det er en fordel at have både 32 og 64 bit installeret.

på samme partion

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 02-04-11 22:56

Citat
Passer ikke refi, hvis computeren kan køre windows 7 starter så kan den også køre ultimate. Windows bliver ikke tungere og køre, der bliver bare åbnet for alle funktionerne.

@REFI,... Forkert svar igen,....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-11 23:09

Og ja jeg har både 32 bit og 64 bit installeret på samme partition.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-11 23:15

Hent Hirens Boot CD og brænd den, start så PC op med den og formater HD,
Sæt så Win 7 DVD i og installer fra bunden af

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-11 23:16
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-04-11 23:21
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-04-11 07:57

Det anbefales til hver en tid at man formatere og installere OS hvis man har muligheden for det. Med en opgradering får man alle de fejl med som det måtte være og man kan risikere at opgraderingen fejler og så skl man alligevel geninstallere.

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 10-04-11 11:32

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-04-11 11:41

selv tak

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-04-11 11:53

Selv tak.
Og god weekend.