/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
cd-drev forsvundet
Fra : peteralf
Vist : 590 gange
56 point
Dato : 29-03-11 19:05

Hjælp mig mit cd-dvd-drev er forsvundet!
Det figurerer slet ikke når jeg går ind i (denne computer?
Hvad har jeg gjort forkert og hvordan får jeg det tilbage på min computer.
v.h. Pa

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-03-11 19:11

Når du siger at det slet ikke fungerer er det så blot dit cd drev der er væk eller er der andet der ikke duer.

Hvilket styre system bruger du.

Vælg start - højreklik computer - administrer - diskhåndtering - Der skulle du gerne have dit cd rom drev

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-03-11 19:22

Prøv at køre systemopdatering.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-03-11 19:36

Eller lav en systemgendannelse til før problemet opstod.
Men prøv at svare så vi kan se hvad for system du har

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 56 point
Dato : 29-03-11 20:57

Hvis du ikke kan se drevet i 'Denne Computer', 'Diskhåndtering' og/eller 'BIOS', så kan det type på at der er kommet en fejl i registeringsdatabase. Der er en fejl hæfter sig ved noget der hedder Upper- and Lowerfilter.
Du kan prøve og køre denne her 'Fix it' fra MS http://support.microsoft.com/mats/cd_dvd_drive_problems/en-us Du skal dog lige være opmærksom på at den kan have en effekt på nogle andre programmer, men det vil du blive gjort opmærksom på.
Du kan også selv gå ind i registersdatabasen og se om fejlen er der, men skal dog være meget varsom med hvad man laver derinde. Du skal skrive 'regedit' i 'Kør', har du vista eller 7 skal du køre regedit som administrator, inde i regedit skal du gå til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318} i venstre side og i højre side skal du så kunne finde noget der hedder UpperFilters og/eller LowerFilters, er de der skal de fjernes ved at højre klikke på dem og vælge slet. Så skal du genstarte computeren og så burde du kunne bruge drevet igen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 29-03-11 21:44

Fijala, - ja det var så det jeg mente!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-03-11 21:52

Citat
Fijala, - ja det var så det jeg mente! [Ked af det]

stilkene, det var også det jeg regnede med du mente

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 30-03-11 08:24

Jeg prøver ihærdig på alle de velmente råd og til oplysning......jeg har windows 7 installeret i min pc
v.h. pa

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 30-03-11 09:02

Stor tak til weebnob
Tak for anvisningen.....nu har jeg fået mit drev tilbage.
v.h. Pa

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 30-03-11 09:03

Tak for svaret webnoob.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 30-03-11 11:51

Det var så lidt, er altid glad for at kunne hjælpe.