/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
HJÆLP IP-adressekonflinkt
Fra : Gigli-Chico
Vist : 3082 gange
50 point
Dato : 17-03-11 23:14

Hej.

Mit net "gik ned" tidligere idag, og det var nok pga. min udlejers kat væltede routeren ned på gulvet bag hans sofa. Jeg har ikke adgang til routeren så jeg kan ikke sætte den op igen og derfor kunne jeg ikke komme på nettet. Jeg kan kun komme på nettet via trådløs internet så jeg satte mig til at se en film i stedet. Pludselig poppede der et vindue op hvor der stod:

Netværksfejl.
Der blev fundet en IP-adressekonflikt.
En anden computer på dette netværk har den samme IP-adresse som denne computer.
Kontakt netværksadministratoren for at få hjælp til at løse problemet. Yderligere oplysninger findes i Windows System-hændelseslogfilen.

Jeg har prøvet at finde nogle lign. problemer ved at søge på google og ja der kom da en hel del op. Men det var alt muligt computer snak som jeg ikke helt forstod. Jeg tog et screen cap af vinduet for en sikkerheds skyld, men er der nogen der kan forklare mig kort om det er et seriøst problem eller om det er noget jeg bare skal lade være? Jeg kan jo sagtens gå på nette nu. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 18-03-11 00:08

Har du prøvet at genstarte din computer?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 18-03-11 00:30

Det er fordi der er en enhed der har fast IP og en anden som prøver og bruge den enhed. Du må prøve og skrive ipconfig /release i commanda prompten og bagefter ipconfig /renew og evt. inden da skrive ipconfig /flushdns.

Køre du vista eller windows 7 skal du køre commando prompt som administrator for at kunne bruge en eller alle funktioner, kan ikke lige huske det.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 50 point
Dato : 18-03-11 10:20

hej !
skriv i ip ads. ind som du VIL have den pc der ikke skal køre den faste ind.din ip på den faste fås sådan her :
åbn kør (windows tast + r) i kør skriver du cmd - åbner command progt skriv i command progt
ipconfig
Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse:
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . : home
IPv4-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.12
Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1
er det jeg få på min dvs at på det indvendige netværk er 192.168.1.2 til 255 de ads. du kan vælge imellem hvis dit er identisk med mit.f.eks 192.168.1.14
du skal derpå skrive den ads ind i lan forbedelsen ip4 fås her:
KONTROL PANEL - NETVÆRK OG INTERNET FORBENDEILSER - NETVÆRKSFORBEDELSE - (KUN WINDOWS 7 - VIS NETVÆRKS STATUS OG OPGAVER)
LAN FORBEDELSE - EGENSKABER -IP4-brug følgene ip ads. - husk ok når du er færdig.

Godkendelse af svar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 20-03-11 18:09

Tak for svaret xou.