/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nyt batteri til bærbar - indikator tom
Fra : kondivand
Vist : 2320 gange
50 point
Dato : 21-02-11 22:24

Hej

Jeg har lige købt et nyt batteri til min bærbare, og det ser ud til, at det virker fint - strømmæssigt. Desværre så ser ser batteriindikatoren ud som om, at der slet ikke er noget strøm tilbage, hvilket der er. Så har jeg downloadet nogle gadgets til vista, og de viser, at der pt. er "255% remaining", men de kan ikke finde ud af, at omregne det til en resttid.

Det batteri jeg har sat i svarer ikke til originalbatteriet, men det ser ud til, at den er god til at holde strømmen.

Kan jeg gøre noget for, at den igen viser hvor lang tid der er strøm tilbage?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-02-11 22:34

jeg bruger: Winbar
der kan jeg se batteriindikatoren

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-02-11 22:36

slet alle de gadgets du har hentet, de måler ikke på batteriet men aflæser bare windows info

De fleste bærbare har et specielt program til batteriet
Så start med at smutte ind på producentens hjemmeside og hent det der hører til din maskine

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 21-02-11 23:03

EXTERMINATOR:

Min pc er en Toshiba Satellite P300-165.

Hvad skal man søge på, hvis jeg skal finde et program til batteriet?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-11 23:30

Citat
Med BatteryCare får du et billede af, hvor slidt dit batteri er på din bærbare computer. Du kan også se, hvor meget kapacitet der er tilbage, og du har mulighed for at se, hvor varm computerens processor er.

Men det mest geniale ved programmet er, at det kan justere Windows' indstillinger, hvis du skal have klemt så meget power ud af dit batteri som muligt.

http://www.pcworld.dk/download/2/1691

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-02-11 23:36

Har kigget lidt på toshibas side.
Ville nok prøve powersaver til at starte med
http://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/download_drivers_bios.jsp?LNG=19&service=ND
Men er ikke overbevist om at det vil virke og det fremgår ikke klart hvilken pakke de har valgt at putte den med ind i

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-02-11 23:41

der er jo også den mulighed at der er fejl i hardwaren
Hvis du har mulighed for det vil det være en god test at prøve at starte op på en linux livecd, f.eks en mint eller en ubuntu.
Hvis de kan vise batterietilstanden så har vi udelukket hardwarefejl

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 25 point
Dato : 22-02-11 06:50

Citat
men de kan ikke finde ud af, at omregne det til en resttid.

Det er der da ikke noget der kan - det kommer jo helt an på HVAD der bruges i den resterende tid.....

Strømforbruget ændrer sig jo HELE tiden med mindre maskinen blot står i "standby"

Citat
255% remaining

Super batteri - hvad hedder det

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 22-02-11 23:07

Det oprindelige batteri havde betegnelsen PA3536U-1BRS og PABAS100 og 4000 mah

Derfor bestilte jeg følgende batteri på 6600 mah til 473 kr.:
http://dk.eubattery.net/toshiba-laptop-battery-nctbz65.htm

I stedet sendte de mig et batteri der hedder "PA3537U-1BRS, 3536" og 7800 mah.

Jeg gik ud fra, at når der står 3536 så har de nok sendt det til mig fordi det også burde virke.

På batterikonet står der, at "der blev ikke fundet noget batteri" - rimelig irriterende.

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 22-02-11 23:08
Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 28-03-11 15:50

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-03-11 16:20

var så lidt