/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
msvcr80.dll ikke fundet
Fra : Brassovitski
Vist : 1647 gange
100 point
Dato : 05-02-11 20:10

Hej
Jeg har installeret AVG Free AntiVirus på min bror's PC. Når programmet har kørt et stykke tid, kommer der en beksed "AVGrsx.exe kan ikke starte, fordi MSVCR80.dll ikke blev fundet.
Jeg har forsøgt at afinstallere og geninstallerer programmet, men fejlen bliver ved med at komme op. Jeg har fundet ud af at filen åbenbart en en del af C++ (eb run time fil, eller lignende), men hvordan kommer jeg/vi ud over denne fejlbesked?

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-02-11 20:17
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 05-02-11 20:20
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-02-11 20:25
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 05-02-11 22:25

Afinstaller AVG og installer Microsoft Security Essentials.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-02-11 22:58

Søgte lige på den DLL, og den er åbentbart godt kendt.
Søgning på 5 sekunder gav følgende på min pc
http://www.gratisimage.dk/image-4A32_4D4DCB1B.jpg

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 05-02-11 23:03

Prøv om du kan starte den - det op, under start/ kør/ msconfig/

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-02-11 11:10

"Microsoft Security Essentials" ja, Microsoft kan ikke finde ud af at lave Windows Sikker så de kan helt sikkert finde ud af at lave sikkerheds programmer.

PS. ikke at jeg siger AVG er rigtig god

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-11 11:56

Skrot AVG og MSE, brug Avast

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-11 11:57

Avast er lige kåret til bedste GRATIS antivirus program hos(og det kan jeg ikke lige huske)!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 06-02-11 12:03
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-02-11 12:54

Citat
ja, Microsoft kan ikke finde ud af at lave Windows Sikker

Nævn et OS som der ikke er fundet sikkerhedshuller i.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 06-02-11 15:51

Avast: er et udemærket antivirus program, og bruger en del mindre CPU kraft end AVG.

Microsoft: Det er ikke et spørgsmål om der er fundet huller, men mere hvor mange, og derude over er Microsoft jo kendt for at levere funktionalitet før sikkerhed.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 06-02-11 16:04

Der er jo en grund til at der er fundet mange huller i windows, det er det mest udbredte styresystem og derfor også det som folk ofte går efter i sømmene. Grunden til jeg har valgt at køre med Microsoft Security Essentials er at det har ikke en masse unødvendige funktioner. MSSE er antivirus og antispyware, det kombinere windows firewall, som i windows 7 er blevet vanvidig forbedret, og med de to funktioner og betyder at det kræver utrolig lidt at køre MSSE.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 08-02-11 15:50

Halløjsa
Har installeret Avast AntiVirus og Online Armor som Firewall, og de bruger åbenbart ikke denne DLL fil. Før var der AVG-Antivirus og Spyware terminator på maskinen, disse kunne i hvert fald ikke lide at køre på samme maskine. Den blev bare hundesløv.
Hmm
Hvem skal nu have pointerne???

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 11-02-11 10:30

Brug Avast!

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 14-02-11 13:06

Tak for svaret Klaudi.
Yep! Jeg har installeret Avast AntiVirus i stedet og det kører fint.