/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Batteri lynhurtig brugt på bærbar
Fra : kondivand
Vist : 702 gange
50 point
Dato : 31-01-11 11:32

jeg har en bærbar Toshiba P300-165 jf. link:

http://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/jsp/SUPPORTSECTION/discontinuedProductPage.do?LNG=19&service=ND&toshibaShop=false&com.broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=152761

Normalt kører jeg på høj ydeevne, men hvis jeg kører uden strømstik og batteriindikatoren siger 100 pct. opladet, så holder den under 5 minutter, hvis jeg tager strømstikket ud.

Computeren er 2,5 år gammel - er der noget man kan gøre udover at købe en ny, hvis jeg gerne vil køre uden strømstik?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 11:34

Som du selv er inde på, et nyt batteri vil hjælpe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 11:39
Kommentar
Fra : Misteryman666

Dato : 31-01-11 11:49

Har du ikke sørget for at bruge dit batteri jævntligt vil batteriet stille og roligt dø.

Så der er kun 1 vej frem. Køb et nyt batteri.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 31-01-11 12:50

Prøv at aflade til nul, f.eks med en pære eller lign. Computeren aflader kun til 20 %. Måske gøre det et par gange. Jeg har selv fået liv i gamle batterier på den måde. Det er et forsøg værd, da den jo ellers er til udsmidning.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 12:53

Citat
Prøv at aflade til nul, f.eks med en pære eller lign. Computeren aflader kun til 20 %. Måske gøre det et par gange. Jeg har selv fået liv i gamle batterier på den måde. Det er et forsøg værd, da den jo ellers er til udsmidning.

Du'r ikke, det er et lithium-ion batteri!

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 13:14
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 31-01-11 13:17
Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 13:41

Jeg købte selv en over ebay.co.uk fra Kina eller Hongkong. Det var en dårlig ide. Det var en del billigere, men det var ikke meget bedre end det gamle.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 31-01-11 16:00

ALLE genopladlige batterier har en levetid. HP, Acer etc giver 12 måneders garanti, som modsvarer ca. 400 opladninger. 2,5 år er derfor "godt gået": Så derfor skal du bare købe et nyt.
/PG

Kommentar
Fra : kondivand

Dato : 31-01-11 20:21

Er det lige til at skifte et batteri - skal computeren skilles ad eller er det bare et dæksel, der skal åbnes ?

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 31-01-11 20:28

jeg har prøvet den her før ,og det lykkes: at jeg har fryst den i ca. 6 timer og lod den i køkknet i ca 40 timer så fik jeg den til at holde ca. 26 min. mere.

Husk at af affryse den i mindst 24 timer ingen du bruger den

Held og Lykke

Accepteret svar
Fra : PrivateDK

Modtaget 25 point
Dato : 31-01-11 20:28

Den kan klikkes af bagsiden.
Der er nok 2 skydere hvis du kigger under bunden. Måske med et tegn der ligner et batteri.
Det er den bagerste del du klikker af.
Det tager kun 2 sekunder, og er lige til at klikke på gen

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-01-11 20:29
Godkendelse af svar
Fra : kondivand

Dato : 11-02-11 08:59

Tak for svaret PrivateDK.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-02-11 09:43

Det var så lidt!